Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
     3. Yıl
     4. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

IMB4013 MİMARLIKTA RENDER VE ANİMASYON UYGULAMALARI 2+0+0 ECTS:4
Yıl / Yarıyıl4. Yıl / Güz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliSeçmeli
Bolumuİç Mimarlık Bölümü
Ön KoşulYok
Öğretim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin suresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖĞR. GÖR. Saffet Ertuğrul LÜLECİ
Diğer Öğretim Üyesi / Üyeleri
Öğretim Dili Türkçe
StajYok
 
Dersin Amacı
Render ve Animasyon programlarının öğrenilmesi. Öğrencilerin iç mimari tasarımlarını bilgisayar ortamında üç boyutlu oluşturduktan sonra sanal gerçekcili elemanları ile render ve animasyon haline getirebilmelerinin sağlaması.
 

Öğrenme Çıktıları

BPÇK

ÖY

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :

ÖÇ - 1 :

Render ve animasyon programını kullanılabilecekler.

ÖÇ - 2 :

Tasarımın bakış açısını oluşturma becerisini kazanabilecekler.

ÖÇ - 3 :

Işık, güneş ve gölge efeklerini kullanarak gerçekçiliği yakalayabilme becerisini kazanabilecekler.

ÖÇ - 4 :

Render ve animasyon oluşturabilme deneyimine sahip olabilecekler.

ÖÇ - 5 :

Asarımın, ses ve görüntülü sunu haline getirilerek cd ortamına aktarılması

BPÇK : Bölüm program çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı

 

Dersin İçeriği

Kullanılan animasyon programın tanıtılmasıKamera ayarları oluşturmak Işık ve güneş ayarları oluşturmak.Yeni doku oluştuırma ve doku ataması yöntemleri Kütüphane kullanımı öğrenmek Render ayarları oluşturmak Render alınması öğrenmek Animasyon oluşturma yöntemleri Sunum için ses ve görüntü oluşturma yöntemleri ve programını öğrenmek CD ortamına aktarma öğrenmekPrinter çıktı alma yöntemleri

 

Haftalık Detaylı Ders İçeriği

 Hafta

Detaylı İçerik

Önerilen Kaynak

 Hafta 1

Lumion-Artlantis Tanıtımı

 Hafta 2

Lumion-Artlantis'te malzeme ayarlari ve kullanimi

 Hafta 3

Lumion-Artlantis'te Güneş ve Işık ayarları

 Hafta 4

Lumion-Artlantis'te Kütüphane Nesnesi, Kütüphane Elemanlari, Kütüphane Belirleme

 Hafta 5

Lumion-Artlantis'te kamera ayarları

 Hafta 6

Lumion-Artlantis'te paralel görünüş ayarları

 Hafta 7

Lumion-Artlantis'te paralel görünüş ayarları

 Hafta 8

Lumion-Artlantis'te panoramik ve VR obje ayarları

 Hafta 9

Ara Sınav

 Hafta 10

Lumion-Artlantis'te animasyon ayarları

 Hafta 11

Lumion-Artlantis'te "cephe render" hazirlama

 Hafta 12

Lumion-Artlantis programindan farkli programlara dosya geçisi

 Hafta 13

Windows'ta Movie Marker tanıtımı ve kullanımı

 Hafta 14

Windows'ta Movie Marker tanıtımı ve kullanımı

 Hafta 15

Windows'ta Movie Marker tanıtımı ve kullanımı

 Hafta 16

Ara Sınav

 

Ders Kitabı / Malzemesi

1Ofluoglu, S. 2005, GRAPHISOFT ArchiCAD 9-10-11; Mimari Modelleme Görsellestirme ve Projelendirme, Akademya Egitim Yayinlari Istanbul 440 p.

 

İlave Kaynak

1www.artlantis.com

2www.archibase.net

3www.bilkom.com.tr

 

Ölçme Yöntemi

Yöntem

Hafta

Tarih

Süre (Saat)

Katkı (%)

Arasınav

9

2

50

Dönem sonu sınavı

16

2

50

 

Öğrenci İş Yükü

İşlem adı

Haftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı

Yüz yüze eğitim

2

14

28

Sınıf dışı çalışma

2

10

20

Arasınav

1

2

2

Dönem sonu sınavı

1

2

2

Toplam iş yükü

52