Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
     3. Yıl
     4. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

IMB3003 MEKANSAL SİRKÜLASYON TASARIMI 2+0+0 ECTS:4
Yıl / Yarıyıl3. Yıl / Güz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliSeçmeli
Bolumuİç Mimarlık Bölümü
Ön KoşulYok
Öğretim SistemiYüz yüze
Dersin suresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDOÇ. DR. Nihan CANBAKAL ATAOĞLU
Diğer Öğretim Üyesi / ÜyeleriYok
Öğretim Dili Türkçe
StajYok
 
Dersin Amacı
Günümüz mimari tasarımında sirkülasyon alanlarının biçimsel ve algısal analizini yaparak sirkülasyon alanlarını tanımlayan elemanları ve sirkülasyon alanının fiziksel, sosyo-kültürel ve psikolojik belirleyicilerini tanımlamak. Sirkülasyon alanlarının tasarımın tarihsel süreçteki evrimini irdelemek.
 

Öğrenme Çıktıları

BPÇK

ÖY

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :

ÖÇ - 1 :

sirkülasyon alanlarını analiz edip öğelerini tanımlayabilecekler

3,4,5,6,7,9,10,11,13

3,5

ÖÇ - 2 :

sirkülasyon alanları tasarımının evrimini öğrenecekler

3,4,5,6,7,8,9,10,11,13

3,5

ÖÇ - 3 :

günümüz iç mekanında farklı oluşumları açıklayabilecekler

3,5,6,7,8,9,10,11,12,13

3,5

ÖÇ - 4 :

sirkülasyon alanı analizlerini yorumlayarak mimari tasarımda değerlendirebilecekler

3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13

3,5

ÖÇ - 5 :

sirkülasyon alanında çağdaş biçimlenmeleri öğrenecekler

1,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13

3,5

BPÇK : Bölüm program çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı

 

Dersin İçeriği

Sirkülasyon alanının fiziksel, sosyo-kültürel ve psikolojik belirleyicileri. Binalarda sirkülasyon şemaları gelişimine bağlı olarak iç mekan örgütlenmeleri. Sirkülasyon alanları tasarımının tarihsel gelişimi. Günümüz iç mekanında sirkülasyon alanları tasarımında mekansal senaryo kavramı.

 

Haftalık Detaylı Ders İçeriği

 Hafta

Detaylı İçerik

Önerilen Kaynak

 Hafta 1

Sirkülasyon alanı ve geçiş mekanı tanımları

 Hafta 2

Mekan tanımlayan elemanlar ve sirkülasyon alanının fiziksel, sosyo-kültürel ve psikolojik belirleyicileri

 Hafta 3

Sirkülasyon elamanları (merdiven, rampa vb.)

 Hafta 4

Binalarda servis çekirdek çözümleri

 Hafta 5

Kütle biçimlenmesinde sirkülasyon elemanlarının etkisi

 Hafta 6

Binalarda sirkülasyon şemaları gelişimine bağlı olarak iç mekan örgütlenmeleri

 Hafta 7

Mekansal sirkülasyon tasarımının tarihsel gelişimi

 Hafta 8

Arasınav

 Hafta 9

Modern öncesi dönemde sirkülasyon alanları tasarımı

 Hafta 10

Modern mimari dönemde sirkülasyon alanları tasarımı ve modern mimarların sirkülasyon alanları tasarımında çağdaş mimariye katkıları (Le Corbusier, Wrigt, Mies van der Rohe, Louis Kahn, Alvar Aalto)

 Hafta 11

Modern sonrası dönemde mekansal sirkülasyon tasarımı ve sirkülasyon alanı analizleri

 Hafta 12

Günümüz iç mekanında sirkülasyon alanları tasarımında mekansal senaryo kavramı ve örnek projeler

 Hafta 13

Günümüz iç mekanında sirkülasyon alanları tasarımında mekansal senaryolar ve örnek projeler

 Hafta 14

Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları

 Hafta 15

Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları

 Hafta 16

Dönem sonu sınavı

 

Ders Kitabı / Malzemesi

1Ataoğlu,C. N.,2009; Çağdaş Mimaride Bir Antitez: Sirkülasyon, Fen Bilimleri Enstitüsü, KTÜ, Trabzon

2Ching, F. D. K., 2002; Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, YEM Yayın, İstanbul

 

İlave Kaynak

 

Ölçme Yöntemi

Yöntem

Hafta

Tarih

Süre (Saat)

Katkı (%)

Arasınav

9

15/11/2016

1

30

Yıl içi çalışma

14

20/12/2016

1

20

Dönem sonu sınavı

16

10/01/2017

1

50

 

Öğrenci İş Yükü

İşlem adı

Haftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı

Yüz yüze eğitim

14

2

28

Sınıf dışı çalışma

10

2

20

Arasınav

1

1

1

Dönem sonu sınavı

1

1

1

Toplam iş yükü

50