|
TDE1010 | Kompozisyon - II | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Pelin SEÇKİN | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Elif ÖKSÜZ GÜNEŞ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerde birleştirici ve bütünleştirici bir ana dili sevgi ve şuurunu uyandırmak. Türkçe'nin dil ve kullanım özelliklerini; bilim, sanat ve kültür dili düzeyinde öğretmek ve öğrencilerin dili doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini geliştir |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türkçeyi, sözlü ve yazılı anlatımda bütün kuralları ve incelikleriyle kullanabilecek. | 1,2,5,6,7,8,9 | 1,2,3 | ÖK - 2 : | planlı bir şekilde düşünebilecek ve düşündüklerini de bir plan dahilinde ifade edebilecek. | 1,2,5,6,7,8,9 | 1,2,3 | ÖK - 3 : | farklı türlerde özgün eserler üretmeyi başarabilecek | 1,2,5,6,9 | 1,2,3 | ÖK - 4 : | bu alanda kazandığı bilgileri eğitim öğretim amacına yönelik olarak kullanabilecek | 1,7,9 | 1,2,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türkçe'nin imlâsı, temel kompozisyon bilgileri, kompozisyon yazmada başarının yolları, Duygu, düşünce üretme, düzenleme, planlama, anlatımın özellikleri, türler, bilimsel yazıların hazırlanması, metin incelemele |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Not Çıkarma ve Özetleme Yöntemleri | | Hafta 2 | Konuşma; Nedir, Neden Önemlidir? | | Hafta 3 | Diksiyon ve Önemi, Başarılı Bir Diksiyon İçin Uyulması Gereken Kurallar, Diksiyon Alıştırmaları | | Hafta 4 | Konuşma Becerisi, Başarılı Bir Konuşma İçin Gerekli Unsurlar | | Hafta 5 | Konuşma Türleri | | Hafta 6 | Dinleme Nedir? Dinleme Türleri | | Hafta 7 | Etkili Dinleme İlkeleri, Dinlemenin Verimliliğini Artırma | | Hafta 8 | Şiir Okuma Teknikleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Tartışma; Açık Oturum, Sempozyum, Panel, Forum, Münazara, Kolokyum | | Hafta 11 | Diğer Sözlü Anlatım Türleri; Konferans, Söylev | | Hafta 12 | İletişim ve Anlama | | Hafta 13 | Okuma; Önemi, Unsurları ve Okuma Becerisi | | Hafta 14 | Eleştirel Düşünce, Eleştirel Okuma, Eleştirel Dinleme | | Hafta 15 | Sese Dayalı Dil Yanlışları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Öner, S. 2005; Örneklerle Kompozisyon Sanatı, Yuva Yayınları, İstanbul | | 2 | Bayram,Y. 2005; Sözlü ve Yazılı Anlatım Etkinlikleri, Ankara | | |
1 | Enginün, İ.- Kerman, Z. 1988; Mehmet Kaplandan Seçmeler I.II. Cilt, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara | | 2 | Okay, O. 1988; Konuşmalar, Akçağ, Ankara | | 3 | Montaigne 1976; Denemeler, İstanbul | | 4 | Aça, M.-Altınkaynak, E.-Özdemir, H., Türk Dİli ve Kompozisyon, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/04/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 22/05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 12 | 72 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 4 | 4 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|