Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TDE1010Kompozisyon - II2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüTÜRK DİLİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Pelin SEÇKİN
Diğer Öğretim ÜyesiDR. ÖĞR. ÜYESİ Elif ÖKSÜZ GÜNEŞ,
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilerde birleştirici ve bütünleştirici bir ana dili sevgi ve şuurunu uyandırmak. Türkçe'nin dil ve kullanım özelliklerini; bilim, sanat ve kültür dili düzeyinde öğretmek ve öğrencilerin dili doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini geliştir
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Türkçeyi, sözlü ve yazılı anlatımda bütün kuralları ve incelikleriyle kullanabilecek.1,2,5,6,7,8,91,2,3
ÖK - 2 : planlı bir şekilde düşünebilecek ve düşündüklerini de bir plan dahilinde ifade edebilecek.1,2,5,6,7,8,91,2,3
ÖK - 3 : farklı türlerde özgün eserler üretmeyi başarabilecek1,2,5,6,91,2,3
ÖK - 4 : bu alanda kazandığı bilgileri eğitim öğretim amacına yönelik olarak kullanabilecek1,7,91,2,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Türkçe'nin imlâsı, temel kompozisyon bilgileri, kompozisyon yazmada başarının yolları, Duygu, düşünce üretme, düzenleme, planlama, anlatımın özellikleri, türler, bilimsel yazıların hazırlanması, metin incelemele
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Not Çıkarma ve Özetleme Yöntemleri
 Hafta 2Konuşma; Nedir, Neden Önemlidir?
 Hafta 3Diksiyon ve Önemi, Başarılı Bir Diksiyon İçin Uyulması Gereken Kurallar, Diksiyon Alıştırmaları
 Hafta 4Konuşma Becerisi, Başarılı Bir Konuşma İçin Gerekli Unsurlar
 Hafta 5Konuşma Türleri
 Hafta 6Dinleme Nedir? Dinleme Türleri
 Hafta 7Etkili Dinleme İlkeleri, Dinlemenin Verimliliğini Artırma
 Hafta 8Şiir Okuma Teknikleri
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Tartışma; Açık Oturum, Sempozyum, Panel, Forum, Münazara, Kolokyum
 Hafta 11Diğer Sözlü Anlatım Türleri; Konferans, Söylev
 Hafta 12İletişim ve Anlama
 Hafta 13Okuma; Önemi, Unsurları ve Okuma Becerisi
 Hafta 14Eleştirel Düşünce, Eleştirel Okuma, Eleştirel Dinleme
 Hafta 15Sese Dayalı Dil Yanlışları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Öner, S. 2005; Örneklerle Kompozisyon Sanatı, Yuva Yayınları, İstanbul
2Bayram,Y. 2005; Sözlü ve Yazılı Anlatım Etkinlikleri, Ankara
 
İlave Kaynak
1Enginün, İ.- Kerman, Z. 1988; Mehmet Kaplandan Seçmeler I.II. Cilt, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara
2Okay, O. 1988; Konuşmalar, Akçağ, Ankara
3Montaigne 1976; Denemeler, İstanbul
4Aça, M.-Altınkaynak, E.-Özdemir, H., Türk Dİli ve Kompozisyon, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 04/04/2019 1 50
Dönem sonu sınavı 16 22/05/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 6 12 72
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 5 1 5
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 1 4 4
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 1 8
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü120