|
IFBO2003 | Genel Fizik Laboratuvarı - III | 0+2+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MATEMATİK ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Hakan Şevki AYVACI, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Genel fizik III dersinde ele alınan teorik bilgilerden faydalanarak uygulama düzeyinde deney ve etkinlikler düzenlemek |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | kalorimetre kabını tanıyacak ve bunu kullanarak ısının mekanik eşdeğerini hesaplayabilecek | | | ÖK - 2 : | çeşitli maddelerin boyca uzama katsayılarını deneysel olarak hesaplayabilecek | | | ÖK - 3 : | aynalarda yansıma kurallarını anlayacak ve görüntüleri oluşturabilecek | | | ÖK - 4 : | ince ve kalın kenarlı merceklerde ışığın davranışını deneylerle gösterebilecek | | | ÖK - 5 : | Doppler olayını deneylerle ispatlayabilecek | | | ÖK - 6 : | sesin oluşumu ve yayılmasını deneylerle gösterebilecek
| | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kalorinin mekanik eşdeğeri, boyca genleşme katsayısının tayini ve katıların ısı iletkenliği, yansıma kanunları ve düzlem aynada görüntünün özellikleri, çukur ve tümsek aynada ışın çizimleri ve görüntünün özellikleri, ince ve kalın kenarlı merceklerde ışın çizimleri ve görüntü oluşumu, ışığın ortam değiştirirken izlediği yollar ve ışık prizması, çift yarıkta girişim, rezonans, su dalgalarının girişimi ve Doppler olayı, sesin yayılması, ses dalgalarının oluşumu ve yayılması, sesin soğurulması, sesin yansıması ve yankı oluşumu. Bu konuların günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4. - 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | kalorinin mekanik eşdeğeri, boyca genleşme katsayısının tayini ve katıların ısı iletkenliği | | Hafta 2 | kalorinin mekanik eşdeğeri, boyca genleşme katsayısının tay
ini ve katıların ısı iletkenliği | | Hafta 3 | yansıma kanunları ve düzlem aynada görüntünün özellikleri | | Hafta 4 | yansıma kanunları ve düzlem aynada görüntünün özellikleri | | Hafta 5 | çukur ve tümsek aynada ışın çizimleri ve görüntünün özellikleri | | Hafta 6 | ince ve kalın kenarlı merceklerde ışın çizimleri ve görüntü oluşumu | | Hafta 7 | ince ve kalın kenarlı merceklerde ışın çizimleri ve görüntü oluşumu | | Hafta 8 | ışığın ortam değiştirirken izlediği yollar ve ışık prizması, çift yarıkta girişim | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | rezonans, su dalgalarının girişimi ve doppler olayı | | Hafta 11 | rezonans, su dalgalarının girişimi ve doppler olayı | | Hafta 12 | sesin yayılması, ses dalgalarının oluşumu ve yayılması | | Hafta 13 | sesin soğurulması, sesin yansıması ve yankı oluşumu | | Hafta 14 | sesin soğurulması, sesin yansıması ve yankı oluşumu | | Hafta 15 | bu konuların günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4.-8. sınıflarda uygulanan fen ve teknoloji öğretim programı ile ilişkilendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Uygulama | 14 | 18/12/2017 | 10 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/01/2018 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | Laboratuar çalışması | 2 | 8 | 16 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 3 | 4 | 12 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 87 |
|