Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM1035Sağlığı Koruma ve Geliştirme2+0+0AKTS:2
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüHEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Dr İlknur BUÇAN KIRKBİR
Diğer Öğretim ÜyesiÖğr.Gör.Havva KARADENİZ MUMCU
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Sağlığı koruma ve geliştirme için önemli faktörleri tanımlayabilme Sağlığı koruma ve geliştirmeyi tanımlama Risk konusunda karşılaştırma metodlarını öğrenebilme Halk sağlığı hemşireliğinin rolü konusunda beceri kazanma
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Sağlığı koruma becerileri gelişecek
ÖK - 2 : Hemşirelik sürecini uygulama yeteneği gelişecek
ÖK - 3 : Toplumun değerlerini analiz etmeyi öğrenecek
ÖK - 4 : Sağlığı geliştirme modellerini öğrenecek
ÖK - 5 : 5. Sağlığı koruma ve geliştirmede sağlık çalışanlarının rollerini açıklaması
ÖK - 6 : 6. Sağlıkla ilgili örgütleri tanıması
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
- Sağlık Tanımı - Sağlığı Koruma ve Geliştirmede Hemşirelik Yaklaşımı - Toplum İçindeki Gruplarla Çalışma - Grup Odaklı pratik - Çevre sağlığı ve emniyeti - Önlenebilir hastalıklar ve enfeksiyon kontrolünün pratiğe uygulanması - Sağlığı korumadaki araçlar ve teknikler / tamamlayıcı ve alternatif tedavi kullanımı - Hemşirelik süreci ve hemşirelik bakım planı - Uygulama
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 11. GİRİŞ VE AMAÇ 2. GENEL BİLGİLER 2.1. Sağlık 2.2. Sağlığın Korunması 2.2.1. Birincil Koruma 2.2.2. İkincil Koruma 2.2.3. Üçüncül Koruma
 Hafta 22.3. Sağlığın Geliştirilmesi 2.3.1. Sağlığı Geliştirme Modeli
 Hafta 32.4. Sağlıklı Yaşam Biçimi 2.4.1. Beslenme 2.4.2. Stres Yönetimi 2.4.2.1. Stresin Sağlığa Etkileri 2.4.2.2. Stresle Başa Çıkma Yöntemleri
 Hafta 42.4.3. Fizik Aktivite 2.4.4. Tinsellik (Spiritüalizm) 2.4.5. Kişiler Arası İlişki 2.4.6. Sağlık Sorumluluğu
 Hafta 52.4.6. Sağlık Sorumluluğu
 Hafta 62.6. Sağlığın Geliştirilmesinde Sağlık Çalışanlarının Rolü 2.7. Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği
 Hafta 72.7.Sağlığı geliştirme modellerinin sorunlara yönelik uygulanması
 Hafta 82.8.Sağlığı Koruma ve Geliştirmede Hemşirelik Yaklaşımı
 Hafta 91. ara sınav
 Hafta 102.9.Çevre sağlığı ve emniyeti
 Hafta 112.10.Sağlığı korumadaki araçlar ve teknikler / tamamlayıcı ve alternatif tedavi kullanımı
 Hafta 122.11.Hemşirelik süreci ve hemşirelik bakım planının sağlığı koruma ve geliştirmede kullanımı
 Hafta 13 2.12.Sağlığı Geliştirmeyi Etkileyen Faktörler
 Hafta 14Ödev teslimi
 Hafta 152.13Grup Odaklı pratik Önlenebilir hastalıklar ve enfeksiyon kontrolünün pratiğe uygulanması
 Hafta 162.14.Toplum İçindeki Gruplarla Çalışmanın sağlığı korumadaki etkisi
 
Ders Kitabı / Malzemesi
14. Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş.
 
İlave Kaynak
15. Tabak, R.S. (2000). Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 50
Ödev 16 50
Dönem sonu sınavı 16 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 12 24
Arasınav 1 1 1
Ödev 1 6 6
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü32