|
ILH4033 | Hadis ve Sünnete Çağdaş Yaklaşımlar | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İLAHİYAT BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Emin AŞIKKUTLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çağdaş dönemde yapılan hadis yorumlama çalışmalarını tanıtmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Modern dönem yaklaşımlarının hadis yorumuna etkisini tanır | | | ÖK - 2 : | Hadislerin mesajını günümüz insanına modern bir üslupla aktarır | | | ÖK - 3 : | Modern dönem hadis yorumlama metotlarını değerlendirir | | | ÖK - 4 : | Modern dönemde karşılaşılan problemlere hadislerden çözüm üretir | | | ÖK - 5 : | Modern yorumlama yöntemleri ile klasik yöntemler arasında mukayese yapar | | | ÖK - 6 : | Günümüz hadis yorumcularının ve metotlarını tanır | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste yirminci yüzyılda yapılmış hadis yorumlama çalışmaları ve metotları işlenecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Hadis yorumlama ile ilgili genel bilgiler | | Hafta 2 | Modern dönem yorumlama yöntemlerine giriş | | Hafta 3 | Modern dönemde karşılaşılan problemler | | Hafta 4 | Sosyolojik metod | | Hafta 5 | Psikolojik metod | | Hafta 6 | Bilimci metod | | Hafta 7 | Feminist yaklaşımlar | | Hafta 8 | Çevreci yaklaşımlar I | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Çevreci yaklaşımlar II | | Hafta 11 | Örnek metinler | | Hafta 12 | Örnek metinler | | Hafta 13 | Örnek metinler | | Hafta 14 | Örnek metinler | | Hafta 15 | Genel değerlendirme | | Hafta 16 | Final | | |
1 | Ahmet Yücel, Oryantalistler ve Hadis (Yaklaşımlar-Değerlendirmeler-Literatür), İstanbul 2013 | | |
1 | Ayhan Tekineş, Hadisleri Anlama Problemi, İstanbul 2000 | | 2 | İ. Lütfi Çakan, Hadislerle Gerçekler I-III, İstanbul 1993 | | 3 | Selçuk Coşkun, Hadis Değerlendirmelerinde Bütünlük, Ankara 2003 | | 4 | İbrahim Hatiboğlu, Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları, İstanbul 2004 | | 5 | Enbiya Yıldırım, Hadis Meseleleri, İstanbul 2008 | | 6 | Enbiya Yıldırım, Hadis Problemleri, İstanbul 2011 | | 7 | Muhammed Kutup, Peygamberden İktibaslar, İstanbul 1980 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 60 dk. | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 60 dk. | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 3 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 104 |
|