|
MUZO4019 | Türk Müzigi Çokseslendirme-1 | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere çok sesli Türk müziğinin genel özellikleri hakkında temel bilgiler vermek ve türk müziği çok seslendirme becerileri kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | çoksesli Türk müziğinin özellikleri hakkında anlayış geliştirebileceklerdir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1,3 | ÖK - 2 : | eserlerin armonik yapılarını analiz edebileceklerdir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1,3 | ÖK - 3 : | çok sesli yatay ve dikey seslendirme yapabileceklerdir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türk müziğinin dikey çok seslendirme yönünden temel özellikleri, Türk müziğinde dikey çok seslendirme uygulamaları, Türk müziğinin yatay çok seslendirme yönünden temel özellikleri, Türk müziğinde yatay çok seslendirme uygulamaları, Türk müziği eserleri üzerinde armonik yönden inceleme çalışmaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Türk müziği çok seslendirme kavramı hakkında genel bilgilerin verilmesi | | Hafta 2 | Türk müziği armonisinin çıkış noktası, makamların güçlü ve durak sesleri ve durucu-yürüyücü aralıkların anlatılması | | Hafta 3 | Durucu ve yürüyücü sesler ve aralıkların tekrar edilerek durucu aralıklarla basit çok seslendirmeler yapılması | | Hafta 4 | Yürüyücü aralıkların anlatılarak ikili ve yedili aralıkların durucu aralıklara çözümünün açıklanması | | Hafta 5 | Üçlü ve altılı aralıkların durucu aralıklara çözülmesi ve örnek uygulamalar | | Hafta 6 | Durucu ve yürüyücü aralıklarla ikiseslendirme çalışmaları | | Hafta 7 | Durucu ve yürüyücü aralıklarla ikiseslendirme çalışmaları | | Hafta 8 | Durucu ve yürüyücü aralıklar kullanılarak durucu ve yürüyücü akorların oluşmasının anlatılması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Durucu ve yürüyücü akorlarda ara derecelerin anlatılması ve örnek uygulamalar | | Hafta 11 | Durucu ve yürüyücü akorların kullanılmasında dikkat edilecek kuralların anlatılması ve örnek uygulamalar | | Hafta 12 | Durucu akorlardan yürüyücü akora geçiş yöntemlerin anlatılması | | Hafta 13 | Durucu ve yürüyücü akorlar kullanarak örnek armonik çalışmalar | | Hafta 14 | Durucu ve yürüyücü akorlar kullanarak örnek armonik çalışmalar | | Hafta 15 | Durucu ve yürüyücü akorlar kullanarak örnek armonik çalışmalar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | İlerici, K. (1970). Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul | | 2 | Levent, N. (1995). Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni, Piyasa Matbaası, İzmir | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/11/2017 | 1,00 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/01/2018 | 1,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 14 | 14 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 5 | 25 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 101 |
|