Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.icmimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772695
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MUZO4019Türk Müzigi Çokseslendirme-12+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüGÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere çok sesli Türk müziğinin genel özellikleri hakkında temel bilgiler vermek ve türk müziği çok seslendirme becerileri kazandırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : çoksesli Türk müziğinin özellikleri hakkında anlayış geliştirebileceklerdir1,2,3,4,5,6,7,8,9,101,3
ÖK - 2 : eserlerin armonik yapılarını analiz edebileceklerdir1,2,3,4,5,6,7,8,9,101,3
ÖK - 3 : çok sesli yatay ve dikey seslendirme yapabileceklerdir1,2,3,4,5,6,7,8,9,101,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Türk müziğinin dikey çok seslendirme yönünden temel özellikleri, Türk müziğinde dikey çok seslendirme uygulamaları, Türk müziğinin yatay çok seslendirme yönünden temel özellikleri, Türk müziğinde yatay çok seslendirme uygulamaları, Türk müziği eserleri üzerinde armonik yönden inceleme çalışmaları.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Türk müziği çok seslendirme kavramı hakkında genel bilgilerin verilmesi
 Hafta 2Türk müziği armonisinin çıkış noktası, makamların güçlü ve durak sesleri ve durucu-yürüyücü aralıkların anlatılması
 Hafta 3Durucu ve yürüyücü sesler ve aralıkların tekrar edilerek durucu aralıklarla basit çok seslendirmeler yapılması
 Hafta 4Yürüyücü aralıkların anlatılarak ikili ve yedili aralıkların durucu aralıklara çözümünün açıklanması
 Hafta 5Üçlü ve altılı aralıkların durucu aralıklara çözülmesi ve örnek uygulamalar
 Hafta 6Durucu ve yürüyücü aralıklarla ikiseslendirme çalışmaları
 Hafta 7Durucu ve yürüyücü aralıklarla ikiseslendirme çalışmaları
 Hafta 8Durucu ve yürüyücü aralıklar kullanılarak durucu ve yürüyücü akorların oluşmasının anlatılması
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Durucu ve yürüyücü akorlarda ara derecelerin anlatılması ve örnek uygulamalar
 Hafta 11Durucu ve yürüyücü akorların kullanılmasında dikkat edilecek kuralların anlatılması ve örnek uygulamalar
 Hafta 12Durucu akorlardan yürüyücü akora geçiş yöntemlerin anlatılması
 Hafta 13Durucu ve yürüyücü akorlar kullanarak örnek armonik çalışmalar
 Hafta 14Durucu ve yürüyücü akorlar kullanarak örnek armonik çalışmalar
 Hafta 15Durucu ve yürüyücü akorlar kullanarak örnek armonik çalışmalar
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İlerici, K. (1970). Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul
2Levent, N. (1995). Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni, Piyasa Matbaası, İzmir
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 14/11/2017 1,00 50
Dönem sonu sınavı 16 04/01/2018 1,00 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 1 14 14
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Arasınav için hazırlık 4 8 32
Arasınav 1 1 1
Uygulama 1 14 14
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 5 25
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü101