|
HIR4005 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER ve REKLAMCILIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin içinde yaşadıkları toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama veya hazırlanan projelere gönüllü olarak katılmaları ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Toplumsal ve çevresel konular hakkında duyarlılıklarını geliştirebileceklerdir. | 7,8,9 | 3 | ÖK - 2 : | Toplumu ve çevreyi tanıyabileceklerdir. | 7,9,13 | 3 | ÖK - 3 : | Çevrelerindeki sorunları tanımlayabileceklerdir. | 7,9,13 | 3 | ÖK - 4 : | yaşanılan bölgede zor durumda olan bireylerin/grupların ihtiyaçlarına cevap vermek için projeler planlayabileceklerdir. | 7,9,13 | 4 | ÖK - 5 : | Proje takvimi hazırlayabileceklerdir. | 7,8,9,12,13 | 1 | ÖK - 6 : | Projeyi uygulayabileceklerdir. | 7,8,9,12,13,19 | 4 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğrencilere içinde yaşadıkları toplumun güncel sorunlarını belirleme, çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, hazırlanan projelere gönüllü olarak katılmaları ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasına yönelik bilgilerden oluşur. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma ve derste gerçekleştirilecek projenin tanıtımı | | Hafta 2 | Topluma hizmet amaçlı oluşturulan kurumun tanınırlığını araştırma | | Hafta 3 | Topluma hizmet amaçlı oluşturulan kurumun açılış için düzenlenmesi | | Hafta 4 | Topluma hizmet amaçlı oluşturulan kurumun satışlarına yardımcı olma ve düzenleme | | Hafta 5 | Topluma hizmet amaçlı oluşturulan kurumun tanınırlığını arttırmaya yönelik çalışmalar yapma | | Hafta 6 | İnsanları topluma hizmet amaçlı oluşturulan kurumlara yönlendirmeye yönelik çalışmalar yapma | | Hafta 7 | Topluma hizmet amaçlı öğrencilerin düşüncelerini öğrenme ve değerlendirme. | | Hafta 8 | Topluma hizmet amaçlı kuruluşlara ilişkin öğrenci ve toplumun işbirliğine yönelik çalışmalar yapma | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Topluma hizmet amaçlı kuruluşların sorunlarını tanımlama, çözme ve değerlendirme | | Hafta 11 | Topluma hizmet amaçlı kuruluşlar hakkında bilinmesi gerekenler | | Hafta 12 | Yaşanılan bölgede zor durumda olan bireylerin/grupların ihtiyaçlarına cevap vermek için projeler planlama | | Hafta 13 | Proje ön hazırlığı yapmak | | Hafta 14 | Proje ön hazırlığı yapmak | | Hafta 15 | Proje takvimi hazırlamak | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Çeşitli makaleler, dergiler ve yayınlar | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/112016 | 1 | 30 | Uygulama | 12 | | 1 | 10 | Ödev | 14 | | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/01/2017 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 25 | 1 | 25 | Ödev | 0 | 5 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|