|
EEE4009 | Electrical Machines - II | 2+0+2 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sefa AKPINAR | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere elektrik makinelerinin dinamik davranışlarını öğretmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Elektrik makinalarının temel ilkelerini değerlendirebilir. | 1,5,7,9,11 | 1 | ÖK - 2 : | DA, asenkron, adım ve relüktans makinalarını değerlendirebilir. | 1,3,4,7,11 | 1 | ÖK - 3 : | Elektrik makinalarının farklı çalışma modundaki performans analizi yapabilir. | 1,3,4,8,10,11 | 1 | ÖK - 4 : | Fan, pompa, band ve makina elemanları gibi genel sürücü uygulamaları için güç ve moment taleplerini değerlendirebilir. | 1,5,7,9,11 | 1 | ÖK - 5 : | Makina ve sürücü problemlerini hesaplama ve simülasyon tabanlı tekniklerle çözebilir. | 1,5,6,7,8,11 | 1 | ÖK - 6 : | Makinalarda abc-dq yada tersi koordinat dönüşümünü gerçekleyebilir. | 1,3,5,8,11 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş; Temel kavramlar ve tanımlamalar, Doymanın etkisi, harmonik, artık akı ve kayıplar, Tek ve üç fazlı transformatörler, Elektrik makinelerinin dinamik davranışı, Park dönüşümü, MATLAB/Simulink ile elektrik makinelerinin simülasyonu |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş,Temel Kavramlar,Tanımlar | | Hafta 2 | Magnetik Doyma ve Dumanın Etksisi | | Hafta 3 | Harmonikler,Harmoniklerin Etkisi | | Hafta 4 | Çekirdekteki Artık Akı ve Etkileri | | Hafta 5 | Tek ve Üç Fazlı Transformatölerin Dinamik Davranışları | | Hafta 6 | Doğru Akım Makinalarının Dinamik Davranışları | | Hafta 7 | Asenkron Makinalarının Dinamik Davranışları | | Hafta 8 | Asenkron Makinalarının Dinamik Davranışları-Devamı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Asenkron Makinalarının Dinamik Davranışları-Devamı | | Hafta 11 | Senkron Makinalarının Dinamik Davranışları | | Hafta 12 | Senkron Makinalarının Dinamik Davranışları-Devamı | | Hafta 13 | Park Transformasyonu | | Hafta 14 | MATLAB/SİMULİNK ile Elektrik Makinalarının Simulasyonu | | Hafta 15 | MATLAB/SİMULİNK ile Elektrik Makinalarının Simulasyonu-Devamı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Sarıoğlu,Kemak,1977,Elektrik Makinalarının Temelleri,Çağlayan Kitabevi,İstanbul | | |
1 | Boduroğlu,Turgut,1976,Elektrik Makinaları Dersleri,İTÜ Yayınları,İstanbul | | 2 | Hızıroğlu,Hüseyin,2001,Electric Machinery and Transformers,Oxfort University Press,New York | | 3 | Ong ,Chee,1998,Dynamic Simulation of Electric Machinery using MATLAB,Printice Hall | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 121 |
|