|
ELK4017 | Sayısal İletişim | 2+0+2 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İsmail KAYA | Diğer Öğretim Üyesi | Doc.Dr. Kadir TÜRK, Prof. Dr. Ali Gangal, Yrd. Doç. Dr. Salim Kahveci | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | sayısal haberleşme tekniklerini öğretmek, başarım ölçütleri ve teknolojik gelişmeleri öğrenme |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sayısal haberleşme tekniklerini bilir | 3,11 | 1 | ÖK - 2 : | haberleşme uygulamalarını irdeleyebilir | 5,15 | 1 | ÖK - 3 : | haberleşme endüstrisindeki değişimleri anlar ve izler | 9,15 | 1 | ÖK - 4 : | MSE, BER, Doppler, Offset Frequency, haberleşme sembolu, evre uyumu gibi başarım ölçütleri ve kavramları bilir | 3,13 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sayısal İletişime Giriş: kanal kapasitesi; kanal örnekleme; sayısal kanal; AWGN, frekans seçmesiz ve seçmeli kanallar; senkronizasyon, kanal denkleştirme ve OFDM; çeşitleme teknikleri. Sayısal Modulasyon Teknikleri: MPSK, MQASK, MFSK evre uyumlu, uyumsuz modülasyon teknikleri; başarım analizi ve spektrum verimliliği. Uzay Yerleştirme Yöntemleri: optimum alıcı, Gram-Schmidt yöntemi, en iyi olasılıklı (MAP) kararlaştırıcı. Hata Düzelten Kodlar: doğrusal, periyodik, katlamalı. Yayılmış Tayf Haberleşmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Heberleşme sistemlerine giriş, analog ve sayısal haberleşme sistemleri, fizksel kanal örnekleri ve özellikleri, uygulama örneği (FDMA, TDMA, CDMA ve SDMA in kısa anlatımı) | | Hafta 2 | Sayısal haberleşme kanalları, kanal önekleme, SNR ve Shannon kanal kapasitesi, kanal karakteristikleri ve temel banda indirgenmiş kanal modeli, Doppler etkisi | | Hafta 3 | Temel banda indirgenmiş kanal modelleri (AWGN), istatiksel kanal modelleri (Rayleigh, Ricean), frekans seçmesiz ve seçmeli kanal modelleri, kanal karşılama filitresine giriş | | Hafta 4 | Kanal karşılama filitresi, kanal denkleştirme filitresi ve OFDM sistemine giriş | | Hafta 5 | OFDM sistemi, pratik uygulama gereksinimleri, güvenlik bandı, kanal takibi, pilot taşıyıcılar | | Hafta 6 | Dikgen (Orthogonal) işaretler, dikgen (orthogonal) diziler (m-dizileri), senkronizasyon, senkronizasyon dizileri (PN diziler), kanal kestrimi | | Hafta 7 | Sayısal Modulasyona giriş ve sembol kavramı, AWGN başarım karşılaştırma kriterleri, hata mesafesi ve SNR değerlendirmesi | | Hafta 8 | Sayısal Modulasyon Teknikleri, ASK, FSK, QPSK, QASK, M-FSK, M-QAM, M-QPSK | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Sayısal Mdulasyon Tekniklerinin performans karşılaştırmaları ve uygulama tasarım problemi | | Hafta 11 | Monte Carlo Simulasyonu | | Hafta 12 | Kaynak kodlayıcılar giriş | | Hafta 13 | İleri yön hata kodlayıcılar, Hamming ve CRC Kodlama | | Hafta 14 | İleri yön hata kodlayıcılar, katlamalı kodlar, MLSE (VA) dekodlayıcı yapısı | | Hafta 15 | İleri yön hata kodlayıcılar, uygulamalar, Turbo dekodlayıcı yapısı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ziemer R. E, Peterson L. R., 2001, Introduction To Digital Communication, 2nd ed. Prentice Hall | | 2 | Sklar B,, Digital Communications, 2nd Ed., Prentice Hall P.T.R | | 3 | Ertürk Sarp, Sayisal Haberlesmne | | |
1 | Proakis J.G. Digital Communications, | | 2 | Tse D., Viswanath P., 2005, Fundamentals of Wireless Communication, Cambridge | | 3 | Alencar M. S., Rocha V. C.., 2005, Communication Systems", Springer | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | Arasınav için hazırlık | 1 | 8 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 102 |
|