|
CEK5338 | Refah Devletinin Ekonomik Analizi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Refah Ekonomisi,sosyal ve ekonomik olarak bir bireyin veya toplumun mevcut durumundaki iyileşmelerin nasıl olabileceğini inceler ve değerlendirmelerde bulunur.Analizlerinde Kısmi Denge ve Genel Denge yaklaşımı içinde ele alarek L.Walras'cı yaklaşımla analizlerde bulunur.Refah kriterlerinden bahsederek,toplum içn yormlarda bulunur.Bu düşüncelerini Refahla ilgili İktisatçıların görüşleriyle öğrenciye bilgilr sunmaktır. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | İktisat alanı ile ilgili güncel bilgileri içeren materyallere, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1,2,3,4,5 | 1,5,6 | PK - 2 : | İktisat alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz edebilir, potansiyel çözüm ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | | 1,5,6 | PK - 3 : | İktisat alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | | 1,5 | PK - 4 : | İktisat alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | 1,2,3,4,5 | 1,5 | PK - 5 : | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1,2,3,4,5 | 1,5 | PK - 6 : | Aldığı teorik ve pratik bilgiye dayalı olarak elde ettiği beceri ve yetkinlikle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 1,2,3,4,5 | 1,5 | PK - 7 : | Alanıyla ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | 1,2,3,4,5 | 1,5 | PK - 8 : | İktisat alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan kişi ve kurumlarla paylaşır. | 1,2,3,4,5 | 1,5 | PK - 9 : | Bir yabancı dili kullanarak iktisat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. | 1,2,3,4,5 | 1,5 | PK - 10 : | İktisat alanı ile ilgili bilgilerini bağlantılı olan diğer disiplinlerde de kullanarak disiplinler arası çalışmalar yapabilir. | 1,2,3,4,5 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Refah Ekonomisi,sosyal ve ekonomik olarak bir bireyin veya toplumun mevcut durumundaki iyileşmelerin nasıl olabileceğini inceler ve değerlendirmelerde bulunur.Analizlerinde Kısmi Denge ve Genel Denge yaklaşımı içinde ele alarek L.Walras!cı yaklaşımla analizlerde bulunur.Refah kriterlerinden bahsederek,toplum içn yormlarda bulunur.Bu düşüncelerini Refahla ilgili İktisatçıların görüşleriyle öğrenciye bilgilr sunmaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Refah Ekonomisine Giriş,Genel Ekonomideki Yeri | | Hafta 2 | Genel Denge ve Refah Ekonomisi,Sosyal Refah Kriterleri | | Hafta 3 | Ekonomik Optimum,Refah Sınırı,Malların Tüketiciler Arasındaki Dağılımındaki Etkinlik ve EDGEWORTH Kutu diyagramı Refah Ekonomisi | | Hafta 4 | Sosyal Politika,Çeşitli Ülkelerdeki Uygulamaları | | Hafta 5 | Refah Fonksiyonu Olarak Sağlık Uygulamaları | | Hafta 6 | Refah Kriteri ve Bazı İtisatçıların Görüşleri. | | Hafta 7 | Refah Devleti Türleri | | Hafta 8 | OECD Ülkeleri Sağlık Karşılaştırmaları | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Dışsallıklar | | Hafta 11 | N.Kaldor - Hicks Kriteri | | Hafta 12 | Sitovsky ve ikili Kriter | | Hafta 13 | A.Berkson ve Betham Kriteri | | Hafta 14 | Paul A.Samuelson Sosyal Kayıtsızlık Eğrileri | | Hafta 15 | K. Arrow ve Seçim Çelişkisi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Albert,Michel Hankel Robin,A Quiet Revolution in Welfare Economics | | 2 | Özdemir, S. (2007), Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti, İstanbul: İTO Yayınları. | | |
1 | Yar.Doç.Dr.Kamil USLU :Refah Ekonomisi Ders Notları | | 2 | Rona Turanlı:Mikro İktisat | | 3 | Edgar Morin,The Wefare Ecconoomics of Public Policy | | 4 | Buğra, A. Keyder, Ç.(2006), The Turkish Welfare Regime in Transformatin, Journal of European Social Policy, C. 16, S.3, s.2011-228. | | 5 | Buğra, A, Keyder, Ç. (2006), Sosyal Politika Yazıları, İstanbul: İletişim | | 6 | Topak, O (2012), Refah Devleti ve Kapitalizm, İstanbul: İletişim | | 7 | Başoğlu, Parasız, Ölmezoğulları, Genel Denge ve Refah,, Bursa: Ezki Kitabevi, 1998 | | 8 | Dedeoğlu, S., Elveren, A. Y. (2012), Türkiye'de Refah Devleti ve Kadın, İstanbul: İletişim | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10/11/2016 | | 30 | Sunum | 12 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/01/2017 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 14 | 140 | Arasınav için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 219 |
|