Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/sbecalisma
Tel: +90 0462 +90 462 377 20 22
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

CEK5338Refah Devletinin Ekonomik Analizi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüÇALIŞMA EKONOMİSİ ve ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Refah Ekonomisi,sosyal ve ekonomik olarak bir bireyin veya toplumun mevcut durumundaki iyileşmelerin nasıl olabileceğini inceler ve değerlendirmelerde bulunur.Analizlerinde Kısmi Denge ve Genel Denge yaklaşımı içinde ele alarek L.Walras'cı yaklaşımla analizlerde bulunur.Refah kriterlerinden bahsederek,toplum içn yormlarda bulunur.Bu düşüncelerini Refahla ilgili İktisatçıların görüşleriyle öğrenciye bilgilr sunmaktır.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : İktisat alanı ile ilgili güncel bilgileri içeren materyallere, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 1,2,3,4,51,5,6
PK - 2 : İktisat alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz edebilir, potansiyel çözüm ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. 1,5,6
PK - 3 : İktisat alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1,5
PK - 4 : İktisat alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. 1,2,3,4,51,5
PK - 5 : Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1,2,3,4,51,5
PK - 6 : Aldığı teorik ve pratik bilgiye dayalı olarak elde ettiği beceri ve yetkinlikle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 1,2,3,4,51,5
PK - 7 : Alanıyla ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. 1,2,3,4,51,5
PK - 8 : İktisat alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan kişi ve kurumlarla paylaşır. 1,2,3,4,51,5
PK - 9 : Bir yabancı dili kullanarak iktisat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. 1,2,3,4,51,5
PK - 10 : İktisat alanı ile ilgili bilgilerini bağlantılı olan diğer disiplinlerde de kullanarak disiplinler arası çalışmalar yapabilir. 1,2,3,4,51,5
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Refah Ekonomisi,sosyal ve ekonomik olarak bir bireyin veya toplumun mevcut durumundaki iyileşmelerin nasıl olabileceğini inceler ve değerlendirmelerde bulunur.Analizlerinde Kısmi Denge ve Genel Denge yaklaşımı içinde ele alarek L.Walras!cı yaklaşımla analizlerde bulunur.Refah kriterlerinden bahsederek,toplum içn yormlarda bulunur.Bu düşüncelerini Refahla ilgili İktisatçıların görüşleriyle öğrenciye bilgilr sunmaktır.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Refah Ekonomisine Giriş,Genel Ekonomideki Yeri
 Hafta 2Genel Denge ve Refah Ekonomisi,Sosyal Refah Kriterleri
 Hafta 3Ekonomik Optimum,Refah Sınırı,Malların Tüketiciler Arasındaki Dağılımındaki Etkinlik ve EDGEWORTH Kutu diyagramı Refah Ekonomisi
 Hafta 4Sosyal Politika,Çeşitli Ülkelerdeki Uygulamaları
 Hafta 5Refah Fonksiyonu Olarak Sağlık Uygulamaları
 Hafta 6Refah Kriteri ve Bazı İtisatçıların Görüşleri.
 Hafta 7Refah Devleti Türleri
 Hafta 8OECD Ülkeleri Sağlık Karşılaştırmaları
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Dışsallıklar
 Hafta 11N.Kaldor - Hicks Kriteri
 Hafta 12Sitovsky ve ikili Kriter
 Hafta 13A.Berkson ve Betham Kriteri
 Hafta 14Paul A.Samuelson Sosyal Kayıtsızlık Eğrileri
 Hafta 15K. Arrow ve Seçim Çelişkisi
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Albert,Michel Hankel Robin,A Quiet Revolution in Welfare Economics
2Özdemir, S. (2007), Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti, İstanbul: İTO Yayınları.
 
İlave Kaynak
1Yar.Doç.Dr.Kamil USLU :Refah Ekonomisi Ders Notları
2Rona Turanlı:Mikro İktisat
3Edgar Morin,The Wefare Ecconoomics of Public Policy
4Buğra, A. Keyder, Ç.(2006), The Turkish Welfare Regime in Transformatin, Journal of European Social Policy, C. 16, S.3, s.2011-228.
5Buğra, A, Keyder, Ç. (2006), Sosyal Politika Yazıları, İstanbul: İletişim
6Topak, O (2012), Refah Devleti ve Kapitalizm, İstanbul: İletişim
7Başoğlu, Parasız, Ölmezoğulları, Genel Denge ve Refah,, Bursa: Ezki Kitabevi, 1998
8Dedeoğlu, S., Elveren, A. Y. (2012), Türkiye'de Refah Devleti ve Kadın, İstanbul: İletişim
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 10/11/2016 30
Sunum 12 20
Dönem sonu sınavı 16 05/01/2017 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 10 14 140
Arasınav için hazırlık 15 1 15
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 20 1 20
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü219