|
ORE6000 | Doktora Tezı | 0+1+0 | AKTS:30 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ORMAN ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. Engin Derya GEZER,PROF. DR. Hülya KALAYCIOĞLU,PROF. DR. Gürsel ÇOLAKOĞLU,PROF. DR. İsmail AYDIN,PROF. DR. Sibel YILDIZ,PROF. DR. Ali TEMİZ,DR. ÖĞR. ÜYESİ İlker AKYÜZ,PROF. DR. İlhan DENİZ,PROF. DR. Turgay ÖZDEMİR,DR. ÖĞR. ÜYESİ İlker AKYÜZ,PROF. DR. Hülya KALAYCIOĞLU,PROF. DR. Gürsel ÇOLAKOĞLU,PROF. DR. İsmail AYDIN,DOÇ. DR. Engin Derya GEZER,PROF. DR. Sibel YILDIZ,PROF. DR. Sedat ONDARAL,PROF. DR. Ali TEMİZ,DR. ÖĞR. ÜYESİ İlker AKYÜZ,PROF. DR. Turgay ÖZDEMİR, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doktora tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | bilimsel çalışmalarda uyulması gereken etik kuralları bilir | 5 | 3,5 | PK - 2 : | belirlenen bir konuda bağımsız olarak ya da bir takım içerisinde bilimsel bir çalışmayı tasarlayıp, yürütüp belirli bir zaman dilimi içinde rapor haline getirebilirler | 2,3,9,10,12 | | PK - 3 : | Çalışılan doktora konusu ile ilgili olarak çözüme ulaşabilmek adına elde edieln bilgileri ve verileri derleyip ileri düzeyde kullanabilir | 5,7,9,10,11,12 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Doktora tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 2 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 3 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 4 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 5 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 6 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 7 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 8 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 9 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 10 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 11 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 12 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 13 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 14 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 15 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 16 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | |
1 | Books and papers related to the subject being studied | | 2 | Reference books containing information related to the subject being studied | | |
1 | Other doctoral thesis related to the subject concerned with | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sözlü sınav | 16 | | 1 | 50 | Sunum | 16 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 17 | | 2 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 5 | 14 | 70 | Sınıf dışı çalışma | 30 | 14 | 420 | Laboratuar çalışması | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 6 | 10 | 60 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 10 | 14 | 140 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 0 | 0 | 0 | Diğer 1 | 10 | 14 | 140 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 914 |
|