Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORMAN ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/fbeormanend
Tel: +90 0462 +90 (462) 3772853
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORMAN ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ORE7250Mobil.Endüs.Müş.İliş.Yöne.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüORMAN ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. İlker AKYÜZ
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine orman ürünleri endüstrisinin büyük bir kısmını oluşturan mobilya sanayiinin müşteri tercihlerinin neler olduğunu belirtmek, müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteriyi elde tutmak ve kazanma tekniklerini ve iletişimin oluşmasını sağlamaktır.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : mobilya sanayinin tanımını yapar ve kavrar.3,4,5,7,9,10,111
PK - 2 : müşteri ilişkilerinin tanımını yapar ve kavrar.2,4,5,6,8,9,10,111,2,3
PK - 3 : müşteri ilişkilerini geliştirme tekniklerini belirler ve değerlendirir.3,4,5,6,7,8,9,10,111,3
PK - 4 : müşteri için değer yaratma yöntemlerini bilir.3,4,5,6,7,8,111,2
PK - 5 : müşterileri elde tutma ve kazanma yollarını bilir.3,4,5,6,7,8,9,10,111,2,3
PK - 6 : müşteri ilişkilerinin ölçülmesini bilir ve uygular.3,4,5,8,9,10,111,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Müşteri ilişkilerini geliştirme, Müşteri ilişkileri ve kavramları, İlişkisel pazarlama, satış ve pazarlamada toplam kalite yönetimi, müşterilerle iletişim, müşteri hizmet kalitesi, müşteri tutma modeli, kaybedilen müşterilerin kazanılması, müşteri ilişkiklerinin ölçülmesi
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Müşteri İlişkileri Kavramı ve Özellikleri
 Hafta 2Mobilya Endüstrisinde Müşteri Tatminine Giden Yollar-Müşteri Sadakati Yaratma
 Hafta 3Mobilya Sektöründe Müşteri İlişkileri ve İlişkisel Pazarlamada yeri
 Hafta 4Mobilya Sektöründe Müşteri İlişkilerinin Yeni Boyutları ve Uygulamalar
 Hafta 5Müşterilerle İletişim
 Hafta 6İletişim Modelleri ve Öğeleri
 Hafta 7Mobilya Sektöründe Müşteri Bilgilerini Geliştirmede Kişisel Kalite Sağlama Teknikleri
 Hafta 8Müşteri Hizmeti ve Hizmet Kalitesi
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Müşteri Tutma Modelleri ve Programlarının Geliştirilmesi
 Hafta 11Kaybedilen Müşterilerin Kazanılması ve Şikayetleri Ele Alma
 Hafta 12Mobilya Sektöründe Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi
 Hafta 13Fokus Grup Görüşmeleri Danışma Panelleri
 Hafta 14Müşteri İlişkileri Anketi Oluşturma ve Uygulama
 Hafta 15Müşteri Odaklı Kültürün Yaratılması
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Odabaşı Y., Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, Nisan 2000, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Odabaşı Y., Barış G., Tüketici Davranışı, MediaCat Kitapları,2002, İstanbul.
2Taşkın, E., Müşteri İlişkileri Eğitimi, Papatya Yayıncılık, Nisan 2000, İstanbul.
3Gel, O,C., CRM Yolculuğu, Sistem Yayıncılık, yYın No: 346, 2002, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 09/11/2012 1 50
Dönem sonu sınavı 17 04/01/2012 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 10 7 70
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 2 10 20
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 10 50
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü240