|
ORM5140 | Orman.Hasılat Ve Buyume Mod | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nuray MISIR | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Nuray MISIR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doğal, Yapay ve karışık meşcerelerin büyüme modellerinin geliştirilmesi. Deneysel düzenler ve istatistiksel analizler hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler vermek. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Tek ağaç ve meşcere gelişimine ilişkin temel kavramları tanımlayabileceklerdir. | 1,2,3 | 1, | PK - 2 : | Tek ağaç ve meşcerelerdeki büyüme sistemini istatistiksel kavramlarla formüle edebileceklerdir. | 2,3 | 1, | PK - 3 : | Bilgisayar yardımıyla elde ettikleri tek ağaç ve meşcere büyüme modellerini koşturup, sonuçları yorumlayabileceklerdir. | 2,3 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Tam Meşcere Modelleri, Çap Sınıfı Modelleri, Tek Ağaç Modelleri, Gerekli Veriler, Büyüme Modelinin Oluşturulması, Yetişme Ortamı Verim Gücü, Çap Artımı, Doğal Kuruma, Koruya Katılma, Modelin Güncelleştirilmesi, Modelin Uygulanması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Büyüme Modeli Tipleri, Veri Kaynakları, Geçici Deneme Alanlar, Yarı Devamlı Deneme Alanları, Devamlı Deneme Alanları | | Hafta 2 | Meşcere Boy Gelişiminin Modellenmesi, Bonitet Endeks Eğrilerinin Sınıflandırılması, Anamorfik Bonitet Endeks Eğrileri, Ayrık Polimorfik Bonitet Endeks Eğrileri, Ayrık Olmayan Polimorfik Bonitet Endeks Eğrileri | | Hafta 3 | Meşcere Boy Modellerinin Dengelenmesinde Uygulanan Yöntemler, Kılavuz Eğri Yöntemi, Cebirsel Fark Yaklaşımı (CFY), Genelleştirilmiş Cebirsel Fark Yaklaşımı(GCFY) | | Hafta 4 | Topografik ve Toprak Faktörlerine Bağlı Olarak Verim Gücünün Belirlenmesi, Toprak Florasına Bağlı Olarak Meşcere Verim Güçlerinin Sınıflandırılması | | Hafta 5 | Meşcere Sıklığının Ölçülmesi, Potansiyel Sıklığın Tahmini, Agaç Sayısının Zaman Bağlı Azalışı, Maksimum Sıklık Kavramı | | Hafta 6 | Aralama İşlemlerinin Tanımlanması, Aralama Yoğunluğu(Entansitesi), Aralama Tipleri, Aralama Modelleri | | Hafta 7 | Çap Dağılımının Modellenmesi, Weibull Dağılımı, Beta Dağılımı, Normal Dağılım, Jhonson'un SB Dağılımı, Gama Dağılımı, Negatif Exponensiyel Dağılım | | Hafta 8 | Meşcere Projeksiyonları, Paramatre Tahmin Yöntemi, Parametrelerin Yeniden Hesaplanması Yöntemi, Geçiş Matrisleri, Markov Zinciri Modelleri, Doğal Kuruma ve Kuruya Geçişler | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ürün Çeşitlerinin Tahmin Edilmesi, Hacim Oran Yöntemleri, Gövde Profili Modelleri, Polinomiyal Modeller, Bölümlü Polinomiyal Modeller, Spline Fonksiyonları, Trigonometrik Modeller, Değişen Üslü Modeller | | Hafta 11 | Ağaçların Konumsal Dağılımının Belirlenmesinde Kullanılan Özellikler, Çaplara Bağlı Farklılıklar, Tür Dağılım İndeksi, Türler Arası Etkileşim İndeksi, Tür Toplanma Indeksi | | Hafta 12 | Yarışma Endeksleri, Yarışma Endeks Tipleri, Uzaklıktan Bağımsz Yarışma İndeksleri, Uzaklığa Bağlı Yarışma İndeksleri, Ortak Tepe Alanlarının Hesaplanması | | Hafta 13 | Uzaklıktan Bağımsız Tek Ağaç Modelleri, Çap Artımı Modelleri, Boy Artımı Modelleri, Doğal Kuruma Modelleri | | Hafta 14 | Uzaklığa Bağlı Tek Ağaç Modelleri, Çap Artımı, Boy Artımı, Göğüs Yüzeyi ve Hacim Artımı, Doğal Kuruma Modelleri | | Hafta 15 | Model Geçerliliği, Model Performansının Belirlenmesinde Önemli Kavramlar, Model Uygunluğunun Belirlenmesinde Kullanılan İstatistiksel Modeller | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Gadow, K.V and H.Gargying, 2003; Modelling Forest Development, Kluwer Academics Publishers | | |
1 | Vanclay, J.K,1994, Modellling Forest Growth and Yield, CAB International, ISBN 0 85198 913 6, Wallingford | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2021 | 3 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 2021 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2022 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 8 | 6 | 48 | Arasınav | 3 | 2 | 6 | Ödev | 0 | 8 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 5 | 40 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 209 |
|