Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/om/index.html
Tel: +90 0462 3772805
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BIL5080Bilgisayar Ağları Ve Pa.Hes.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Paralel hesaplama teknikleri ve paralel hesaplama teorilerini, clusterlarda paralel programlama yapılmasını ve internetten paralel programlama ortamı olarak yararlanılmasını öğretmektir.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : internet, bilgisayar ağları ve ağ uygulamalarını gerçekleyebilir.3,4,5,7,8,9,111
PK - 2 : bir bilgisayar ağındaki birçok bilgisayarı kullanan programlar geliştirebilir.2,3,4,10,111
PK - 3 : çok-bilgisayarlı sistemlerde koşan değişik uygulamaları karşılaştırıp değerlendirme yapabilir.2,4,5,7,8,131
PK - 4 : paylaşımlı ve sanal paylaşımlı bellekli çok işlemcili bilgisayar sistemlerinde borulu, senkron ve asenkron hesaplamalar yapabilir. 2,3,4,5,91
PK - 5 : değişik sayısal algoritmalar için paralel yazılımlar geliştirebilir.4,5,7,81,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Internet; ağ uygulamaları, soket arayüz birimi ve soket programlama, sunucu-istemci etkileşimi. Uzaktan prosedür çağırma. Paralel bilgisayarlar ve ağdaki bilgisayarların çoklu-bilgisayarlar olarak kullanılması. Mesaj-Geçme hesaplaması; iş-istasyonları kümelerinin paralel hesaplamada kullanılması (PVM ve MPI) . Paralel programların debug edilmesi ve değerlendirilmesi, İdeal paralel hesaplamalar. Bölümleme ve böl-hesapla stratejileri. Pipilene teknikler. Senkron hesaplamalar. Yük Dengeleme ve sonlandırma algılaması. Paylaşımlı ve sanal paylaşımlı bellekli sistemlerde programlama. Çoklu-süreçleme Pthreadler. Algoritmalar ve paralel uygulamalar; sıralama algoritmaları, sayısal algoritmalar, görüntü işleme, arama ve optimizasyon uygulamaları.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Internet, ağ uygulamaları, sunucu-istemci etkileşimi
 Hafta 2Socket interface and soket programlama, ve uzaktan prosedür çağırma
 Hafta 3Paralel bilgisayarlar ve ağdaki bilgisayarların çoklu-bilgisayarlar olarak kullanılması
 Hafta 4Mesaj-Geçme hesaplaması
 Hafta 5İş-istasyonları kümelerinin paralel hesaplamada kullanılması (PVM ve MPI)
 Hafta 6Paralel programların debug edilmesi ve değerlendirilmesi
 Hafta 7İdeal paralel hesaplamalar
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Bölümleme ve böl-hesapla stratejileri
 Hafta 10Pipilene teknikler
 Hafta 11Senkron hesaplamalar
 Hafta 12Yük Dengeleme ve sonlandırma algılaması, ve kısa sınav
 Hafta 13Paylaşımlı ve sanal paylaşımlı bellekli sistemlerde programlama
 Hafta 14Çoklu-süreçleme Pthreadler
 Hafta 15Algoritmalar ve paralel uygulamalar; sıralama algoritmaları, sayısal algoritmalar, görüntü işleme, arama ve optimizasyon uygulamaları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Barry Wilkinson (1999), Parallel Programming; Techniques and applications using networked workstations and parallel computers, Prentice Hall.
2Douglas E. Comer, (2001), Computer Networks and Internets with Internet application, Prentice Hall.
3Alan Chalmers (1996), Practical parallel processing, Thomson Computer Press.
4Kai Hwang (1993), Advanced computer architecture; parallelism, scalability and programmability, McGraw Hill.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 2 30
Kısa sınav 12 2 20
Dönem sonu sınavı 16 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 6 14 84
Arasınav için hazırlık 20 1 20
Kısa sınav 2 1 2
Dönem sonu sınavı için hazırlık 30 1 30
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 10 1 10
Diğer 2 10 1 10
Toplam Çalışma Yükü200