|
PEM1001 | Temel Tasar ve Proje | 4+4+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Arzu KALIN | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Elif Merve ALPAK, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere tasarıma ilişkin kavramların tanımı ve tasarım ilkeleri hakkında bilgi vermek, onlara mekan kavramı ve mekan örgütlenmesine ilişkin ilkeleri öğretmek, onlara temel tasar elemanları ve ilkelerini, bunların tasarım süreci içinde nasıl kullanıldığını öğretmek ve kavramsal tasarım sürecinin öğrenciler tarafından yürütülen uygulamalarla çözümlenmesidir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | belirli tasarım elemanlarını ve ilkelerini belirli bir kavram doğrultusunda kullanabileceklerdir | 1,2,11,12 | 4 | ÖK - 2 : | farklı ilkeler doğrultusunda tasarım elemanlarını açık mekan ölçeğinde kurgulayabileceklerdir. | 1,2,11,12 | 4 | ÖK - 3 : | tasarım elemanları ve ilkeleri doğrultusunda üç boyutlu mekansal sistemler oluşturabileceklerdir. | 1,2,11,12 | 5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Teorik: tasarım tanımı, kavramları ve ilkeleri; birlik, egemenlik, denge, tekrar, geçiş ve derecelenme
Mekan kavramı; iki ve üç boyutlu çalışmalarda mekansal örgütlenme ve mekan geometrisi
İşlev, biçim ve strüktüre girişMekan örgütlenmesinin ilkeler,
Uygulama: Bu kavramların tasarım problemine dönüştürülerek, öğrenci tarafından çözümlenmesi ve bunların eleştirilmes |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tasar öğelerinin dış mekan ölçeğinde ve değişik ilkeler doğrultusunda organize edilmesi, şekil anlatımları | | Hafta 2 | Şekil anlatımları elde edilme yolları, ilkel ölçü derecelendirmesi ve ölçü derecelendirmesi. 11 ve 12 nolu problem, çözüm ve eleştiri. | | Hafta 3 | Şekil anlatımları elde etme yolları; derinlik anlatımı, çizgisellik ve etkili çevre yolu ile derinlik elde etme, 13 ve 14 nolu problemler, çözüm ve eleştiri. | | Hafta 4 | Temel tasar ilkelerinden tam tekrar ve dönüşümlü tekrar. 15 ve 16 nolu problem, çözüm ve eleştiri. | | Hafta 5 | Koram (hiyerarşi) ve organizasyon ilkeleri, merkezsel, eksensel ve çevresel koram. 17 ve 18 nolu problem, çözüm ve eleştiri | | Hafta 6 | Tasarımda birlik, denge ve egemenlik. Geçiş ilkesiyle (alt yol) egemenlik sağlama. 19 ve 20 nolu problem, çözüm ve eleştiri. | | Hafta 7 | Tasarımda birliği karşıtlık yolu ile elde etme, şekilsel denge. 21 nolu problem, çözüm ve eleştiri. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Mekan çeşitleri ve elde edilme yolları. Fonksiyon, ölçü ve ışık üç boyutu, ortamda birliği sağlama. 23 nolu problem çözümü ve eleştiri. | | Hafta 10 | Mekan elde etmede süreklilik kavramı. 24 nolu problem çözümü ve eleştiri. | | Hafta 11 | Mekanın düşey ve yatay sistemlerle sınırlandırılması. 25 nolu problem çözümü ve eleştiri. | | Hafta 12 | Plastik malzeme kullanılarak egemenlik, denge ve birlik ilkesiyle mekan elde etme. 26 nolu problem çözümü ve eleştiri. | | Hafta 13 | Final çalışmasının başlangıcı. Tüm yarıyıl boyunca verilen, çözülen ve eleştirilen tasarımlara uygun olarak 1/100 ölçeğinde bir konut yakın çevresinin giriş ve sirkülasyon çözümlerinin yapılması. | | Hafta 14 | Tasarımların eleştirilmesi, yönlendirme, birebir görüşme. | | Hafta 15 | Son eleştiri, birebir görüşme. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Grant, W. 1993; From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley | | 2 | Graves, M. 1951; The Art of Color and Design, The Maple Press Company, New York | | |
1 | Booth, N. K. 1990; Basic Elements of Landscape Architectural Design, Prospect Heights, Waveland Press | | 2 | Güngör, İ., H. 1983; Temel Tasar (Basic Design) | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Uygulama | 2 3 4 5 6 7 9 10 11 | | 4 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/01/2017 | 4 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 14 | 112 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 4 | 1 | 4 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 179 |
|