|
PEM2007 | Çevre Tasarım Proje - II | 3+4+0 | AKTS:9 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | PEM1002-Çevre Tasarım Proje - I dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Habibe Acar, Doç. Dr. Nilgün Güneroğlu, Doç. Dr. Elif BAYRAMOĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba DÜZENLİ, Dr. Öğr. Üyesi Doruk Görkem ÖZKAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin AmaçlarıBu dersin amacı mekan örgütlenmesi ile oluşturulan senaryolar arasındaki ilişkileri öğretmek ve kullanıcıların (aile) açık mekan etkinliklerini düşünerek tek konut çevresinin tasarımında onları yönlendirmektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | konut çevresi ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir. | 1 | 4 | ÖK - 2 : | konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. | 1 | 5 | ÖK - 3 : | yapmış oldukları konut çevresinin fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir. | 1 | 5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dersin İçeriği
Konu ile ilgili literatür çalışması
Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama
Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analizi
Tüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi
Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirme
Öneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesi
Sonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje II için konu ve yer seçimi. Arazi maketi | | Hafta 2 | Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması | | Hafta 3 | Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi. | | Hafta 4 | Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri. | | Hafta 5 | Seçilen yerde konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri | | Hafta 6 | Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi | | Hafta 7 | Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 10 | Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 11 | Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama | | Hafta 12 | Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi. | | Hafta 13 | Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme | | Hafta 14 | Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi | | Hafta 15 | Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Booth, N., Hiss, J. E. 2001; Residential Landscape Architecture: Design Process For The Private Residence, Prentice Hall | | 2 | Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley | | |
1 | Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall | | 2 | Reilly, A., Roth, S. A.,Skibinski, R., 1990; The Home Landscaper: 55 Professional Landscapes You Can Do, Home Planners, | | 3 | Wilson,A. 2007; The Book of Plans for Small Gardens: More Than 140 Ready-made Schemes to Help You Transform Small Spaces, Mitchell Beazley | | 4 | Wilson, A., 2008,The Book Of Garden Plans, Mitchell Beazley | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 30/12/2017 | 200 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 6 | 14 | 84 | Sınıf dışı çalışma | 7 | 14 | 98 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 5 | 14 | 70 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 270 |
|