|
PEM1002 | Çevre Tasarım Proje - I | 3+4+0 | AKTS:11 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | PEM1001-Temel Tasar ve Proje dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Banu Çiçek KURDOĞLU, Prof. Dr. Habibe ACAR, Doç. Dr. Nilgün GÜNEROĞLU, Doç. Dr. Elif BAYRAMOĞLU, Doç. Dr. Serap YILMAZ, Doç. Dr. Sema MUMCU, Doç. Dr. Emrah YALÇINALP, Dr. Öğr. Üyesi Aysel YAVUZ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | The course aims to provide the students with a general knowledge on types of human needs and requirements, types of user activities and activity equipment at outdoor spaces, and to help them to use their knowledge to design (create) land forms for different human activit |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bir tasarım kavramı ve kullanıcı etkinliklerine bağlı olarak bir alanın plastiğini değiştirip tasarlayabileceklerdir. | 2,3 | 4 | ÖK - 2 : | belirli bir dış mekan etkinliği için insan gereksinimlerinin neler olduğunu tanımlayıp, bu bilgiye dayalı olarak etkinlik alanları ve donatılarını tasarlayabileceklerdir. | 2,3 | 4 | ÖK - 3 : | çok amaçlı açık mekanlar tasarlayabileceklerdir. | 2,3 | 5 | ÖK - 4 : | mevcut olmayan bir alan plastiğini fonksiyonlarına bağlı olarak kurgulayıp, geliştirebileceklerdir. | 2,3 | 5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Basic user (human) needs and requirements, Types of user activities and activity equipments at outdoor spaces, Physical and psychological measurement depending on human and his activities, Scale and form in space organization Concept?form relations, Implementing expression and representation in three dimensional way, Working on models while deciding the form and scale of spatial organization. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje 1 için konu ve yer seçimi. Arazi maketi | | Hafta 2 | Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması | | Hafta 3 | Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi. | | Hafta 4 | Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri. | | Hafta 5 | Seçilen yerde konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri | | Hafta 6 | Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi | | Hafta 7 | Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi | | Hafta 8 | Ara jüri değerlendirmesi
Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 9 | Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 10 | Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 11 | Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama | | Hafta 12 | Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi. | | Hafta 13 | Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme | | Hafta 14 | Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi | | Hafta 15 | Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Dee, C. 2001; Form and Fabric in Landscape Architecture: A Visual Introduction, Spon Pres | | 2 | Ferrater, B., Ferrater, C., 2006, Synchronizing Geometry: Landscape, Architecture and Construction / Ideographic Resources, Actar. | | 3 | Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley. | | |
1 | Gaventa, S., 2006, New Public Spaces, Miller's Buying Guides. | | 2 | Hannebaum, L. G., 2001, Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall. | | 3 | Reed, P., Corner, J., Latz, P., Schwartz, M., 2005, Groundswell: Constructing the Contemporary Landscape, The Museum of Modern Art, New York; New title edition. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2022 | 225 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 7 | 14 | 98 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 3 | 13 | 39 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Dönem sonu sınavı | 0 | 0 | 0 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 207 |
|