Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/pem/index.htm
Tel: +90 0462 3774050
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM2012Çocuk, Oyun ve Tasarım2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Habibe ACAR
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin amacı, öğrencilerin çocuk, oyun ve çocuk oyun alanı tasarımı konularında bilgilendirmek ve açık alanlarda bütün çocukların ihtiyaç ve isteklerine uygun oyun mekanları tasarlamalarına yardımcı olmak, bu sayede çocuklar için daha yaşanılır çevreler oluşturmaya katkı sağlamaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Gelişim süreçleri içinde çocuğu daha iyi tanıyarak, çocuğun ihtiyaç ve istekleri konusunda bilgi sahibi olabilecek1,2,12
ÖK - 2 : Çocuk için oyunun öneminin dolayısıyla açık alanlarda çocuklar için tasarlanacak oyun alanlarının öneminin farkında olabilecek1,2,12
ÖK - 3 : Çocuk ve oyunla ilgili öğrendiği teorik bilgileri tasarımlarında kullanabilmeyi öğrenecek1,2,12
ÖK - 4 : Açık alanlarda çocukların ihtiyaç ve isteklerine uygun oyun alanları tasarlayabilecek1,2,12
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Ders kapsamında çocuğun biyolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçleri ve bu süreçlerdeki beceri, ihtiyaç ve isteklerine değinilerek oyun kavramı üzerinde durulacaktır. Oyunun çocuk için önemi, çocukların açık alanlarda oyun oynamasının gerekliliği, bu alanlarda çocukların yapabilecekleri ve yapmak istedikleri etkinlikler dolayısıyla bir çocuk oyun alanında çocukların beklentilerine yönelik ipuçları verilecektir. Sonuçta açık alanlarda çocuklar için oyun alanı tasarlarken dikkat edilmesi gereken noktalar ve tasarım süreci hakkında bilgi verilecektir.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş, çocuk gelişim modelleri
 Hafta 2Çocuk için oyun kavramı ve gelişimi, oyun türlerinin sınıflandırılması ve oyunun önemi
 Hafta 3Çocukların oyun oynadıkları yerler, oyun alanlarının sınıflandırılması
 Hafta 4Çocukların doğal peyzaj alanları ve elemanları ile ilişkileri, doğal alanların çocuklar için önemi
 Hafta 5Doğal alan ve elemanların oyun potansiyelleri
 Hafta 6Çocuklar ve yetişkinlerin çevre algılarındaki farklılıklar, çocukların açık alanlarda görmekten hoşlandıkları özellikler, bitkisel materyaller
 Hafta 7Etkinlik-mekan ilişkisi
 Hafta 8Oyun alanı tasarım süreci. Çocuklar için oyun mekanı tasarlarken nelere dikkat etmek gerekir?
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Türkiye ve dünyadaki farklı konseptlerde tasarlanmış çocuk oyun alanlarından örnekler, karşılaştırmalar, tartışma
 Hafta 11Öğrencilerin dünyadadaki en iyi konsept oyun alanlarına ilişkin sunumları
 Hafta 12Öğrencilerin dünyadadaki en iyi konsept oyun alanlarına ilişkin sunumları
 Hafta 13Öğrencilerin çevrelerinden belirleyecekleri oyun alanları ve bu alanlara ait önerilerine ilişkin sunumları
 Hafta 14Öğrencilerin çevrelerinden belirleyecekleri oyun alanları ve bu alanlara ait önerilerine ilişkin sunumları
 Hafta 15Dönem sonu sınavı
 Hafta 16
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Moore, R., C., Goltsman, S., M. ve Iacofano, D., S, 1997. Play for All Guidelines: Planning, Design and Management of Outdoor Play Settings for All Children, Second Edition (1992), Reprinted, Mig Communication
 
İlave Kaynak
1Moore, R., C., 2002. Plants for Play: A Plant Selection Guide for Children
2Tai, L., Taylor Haque, M., McLenlan, G.K., Knight, E.J., 2006. Designing Outdoor Environments for Children: Landscaping Schoolyards, Gardens and Playgrounds, McGRAW-HILL.
3Cristopher, S., Mark, B., 2006. Children and Their Environments: Learning, Using and Designing Spaces, Cambridge University Press.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1 30
Sunum 11 1 20
Dönem sonu sınavı 15 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 6 12
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 5 1 5
Arasınav 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 3 1 3
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 3 9
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü59