|
PEM3016 | Yeşil yollar | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, yeşilyol kavramı ve tarihçesini; türlerini; farklı stiller, stratejiler ve farklı koşullar bağlamında oluşturulma gerekçelerini, yeşilyolların planlama, tasarım ve gelişimini yurt dışında uygulanmış başarılı örnekler üzerinden anlatarak öğretmektir. Ders kapsamında, dünyada uzun yıllardır uygulanmasına karşın ülkemiz için çok yeni olan bu planlama modeline dikkat çekmek ve zaman içerisinde hayata geçirilmesi yolunda teorik ve uygulama alt yapısının oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | yeşilyol kavramını, tarihi gelişimini ve önemini kavrayacaklardır. | 2,3 | 1,2 | ÖK - 2 : | yeşilyol planlama, tasarım ve gelişim süreçlerini anlatabileceklerdir. | 2,3 | 3,5 | ÖK - 3 : | yeşilyolların uygulama ve yönetim organizasyon şemaları konusunda bilgili olacaktır. Bu modelin ülkemiz koşullarında uygulanması yönünde birikimleri olacaktır. | 2,3 | 2,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yeşilyol kavramı, tarihi gelişimi, tipleri ve önemi
Yeşilyollar neden oluşturulur? Farklı koşullar, stiller ve stratejiler bağlamında oluşturulma sebepleri
Yeşilyol planını oluşturma
Kamu, özel ve sivil toplum katılımlı yeşilyol organizasyonunu yönetme
Koridor kavramları ve işlevleri
Yeşilyolların doğal ve kültürel mirası koruma işlevleri
Yeşilyol tasarım ve uygulama süreci
Yeşilyol yönetim programının oluşturulması
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, tanımlar-kavramlar
| | Hafta 2 | Yeşilyolların gelişimi, günümüzdeki anlamı ve önemi
| | Hafta 3 | Yeşilyol neden oluşturulur?
| | Hafta 4 | Yeşilyol uygulamalarına farklı ülkelerden örnekler
| | Hafta 5 | Kamu, özel ve sivil toplum katılımlı yeşilyol organizasyonları | | Hafta 6 | Koridor kavramı
| | Hafta 7 | Yeşiyolların doğal mirası koruma işlevleri
| | Hafta 8 | I.Arasınav | | Hafta 9 | Yeşilyolların kültürel mirası koruma işlevleri | | Hafta 10 | Kentsel açık yeşil alanlar, yeşil sürekliliği ve yeşilyol ilişkisi | | Hafta 11 | Yeşilyol tasarım süreci | | Hafta 12 | Yeşilyol yönetim programının oluşturulması
| | Hafta 13 | Ödev sunumları ve tartışma
| | Hafta 14 | Ödev sunumları ve tartışma
| | Hafta 15 | Ödev sunumları ve tartışma
| | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Flink, C.A and Searns, R.M., 1993. Greenways A Guide To Planning, Design, And Development, The Conservation Fund, Washington D.C., 351s. | | 2 | Fabos, J.G., 1995, Introduction and overview: the greenway movement, uses and potentials of greenways Landscape and Urban Planning, 33 (1995) 1-13. | | 3 | Little, C., 1990. Greenways For America, The John Hopkins University Press, Baltimore, 231s. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | /04/2019 | 1 | 30 | Sunum | 12 | /05/2019 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | /05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 16 | 32 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 8 | 16 | Arasınav için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|