Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/pem/index.htm
Tel: +90 0462 3774050
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM3016Yeşil yollar2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere, yeşilyol kavramı ve tarihçesini; türlerini; farklı stiller, stratejiler ve farklı koşullar bağlamında oluşturulma gerekçelerini, yeşilyolların planlama, tasarım ve gelişimini yurt dışında uygulanmış başarılı örnekler üzerinden anlatarak öğretmektir. Ders kapsamında, dünyada uzun yıllardır uygulanmasına karşın ülkemiz için çok yeni olan bu planlama modeline dikkat çekmek ve zaman içerisinde hayata geçirilmesi yolunda teorik ve uygulama alt yapısının oluşturulması amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : yeşilyol kavramını, tarihi gelişimini ve önemini kavrayacaklardır.2,31,2
ÖK - 2 : yeşilyol planlama, tasarım ve gelişim süreçlerini anlatabileceklerdir. 2,33,5
ÖK - 3 : yeşilyolların uygulama ve yönetim organizasyon şemaları konusunda bilgili olacaktır. Bu modelin ülkemiz koşullarında uygulanması yönünde birikimleri olacaktır.2,32,3,5
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Yeşilyol kavramı, tarihi gelişimi, tipleri ve önemi Yeşilyollar neden oluşturulur? Farklı koşullar, stiller ve stratejiler bağlamında oluşturulma sebepleri Yeşilyol planını oluşturma Kamu, özel ve sivil toplum katılımlı yeşilyol organizasyonunu yönetme Koridor kavramları ve işlevleri Yeşilyolların doğal ve kültürel mirası koruma işlevleri Yeşilyol tasarım ve uygulama süreci Yeşilyol yönetim programının oluşturulması
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş, tanımlar-kavramlar
 Hafta 2Yeşilyolların gelişimi, günümüzdeki anlamı ve önemi
 Hafta 3Yeşilyol neden oluşturulur?
 Hafta 4Yeşilyol uygulamalarına farklı ülkelerden örnekler
 Hafta 5Kamu, özel ve sivil toplum katılımlı yeşilyol organizasyonları
 Hafta 6Koridor kavramı
 Hafta 7Yeşiyolların doğal mirası koruma işlevleri
 Hafta 8I.Arasınav
 Hafta 9Yeşilyolların kültürel mirası koruma işlevleri
 Hafta 10Kentsel açık yeşil alanlar, yeşil sürekliliği ve yeşilyol ilişkisi
 Hafta 11Yeşilyol tasarım süreci
 Hafta 12Yeşilyol yönetim programının oluşturulması
 Hafta 13Ödev sunumları ve tartışma
 Hafta 14Ödev sunumları ve tartışma
 Hafta 15Ödev sunumları ve tartışma
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Flink, C.A and Searns, R.M., 1993. Greenways A Guide To Planning, Design, And Development, The Conservation Fund, Washington D.C., 351s.
2Fabos, J.G., 1995, Introduction and overview: the greenway movement, uses and potentials of greenways Landscape and Urban Planning, 33 (1995) 1-13.
3Little, C., 1990. Greenways For America, The John Hopkins University Press, Baltimore, 231s.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 /04/2019 1 30
Sunum 12 /05/2019 1 20
Dönem sonu sınavı 16 /05/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 16 32
Sınıf dışı çalışma 2 8 16
Arasınav için hazırlık 2 2 4
Arasınav 1 1 1
Ödev 2 6 12
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 4 8
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü75