Türkçe | English
ORMAN FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.orman.ktu.edu.tr/pem/index.htm
Tel: +90 0462 3774050
ORF
ORMAN FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM4002Kampüs Açık Mekanları Tasarımı2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Tuğba DÜZENLİ
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin amacı kampus açık mekanlarının gençlerin psikososyal yapısını destekleyen ve güçlendiren mekanlar olması için gençlerin kişisel gelişime ve sosyalleşmeye yönelik ihtiyaçlarını tanımlamak ve nasıl karşılanacaklarını anlatarak kampüs açık mekan tasarımına ışık tutmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Gençlerin psikososyal yapılarının gelişmesi için gerekli olan kişisel gelişime ve sosyalleşmeye yönelik ihtiyaçlarını tanımlayabilecek1,2,11,121,3
ÖK - 2 : Gençlerin ihtiyaçlarına yönelik gerçekleştirdikleri etkinliklerin neler olduğunu tanımlayabilecek1,2,11,12
ÖK - 3 : Gençlerin psikososyal yapılarına uygun mekanların sahip olması gereken olanaklılıkları tanımlayabilecek 1,2,11,12
ÖK - 4 : Bu olanaklara bağlı olarak kampüs açık mekan tasarım kriterleri hakkında bilgi sahibi olacak1,2,11,12
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Üniversite gençliğinin fizyolojik ihtiyaçları dışında hayatları boyunca kişiliklerini etkileyecek olan olumlu sosyal ilişkiler kurma, bağımsızlık elde etme, güven kazanma gibi kişisel gelişime ve sosyalleşmeye yönelik kazanımlarının ve bu kazanımlara yönelik ihtiyaçlarının neler olduğunun, bunların kampüs açık mekanlarına nasıl yansıtılması gerektiğinin öğretilmesi, kampüs açık mekan tasarım kriterlerinin incelenmesi
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Üniversite gençlerinin sorun ve ihtiyaçları
 Hafta 2Üniversite gençlerinin psikososyal yapısı ve buna yönelik gelişimleri
 Hafta 3Üniversite gençlerinin psikososyal yapısına bağlı olarak gerçekleştirdikleri açık mekan etkinlikleri
 Hafta 4kampüs açık mekan türleri ve etkinlik sınıflandırılması
 Hafta 5kampüs açık mekanlarının türlerine göre incelenmesi
 Hafta 6Kampüs açık mekanlarının gençlerin ihtiyaçlarıyla ilişkilendirilmesi
 Hafta 7Kampüs-ihtiyaç ilişkisi doğrultusunda kampüs tasarım kriterlerinin ortaya konması
 Hafta 8kampüs tasarım kriterlerinin detaylı incelenmesi
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Belirlenen tasarım kriterleri doğrultusunda belirlenen bir alanda eskiz geliştirme
 Hafta 11Eskiz geliştirme
 Hafta 12Eskiz geliştirme
 Hafta 13Eskiz geliştirme
 Hafta 14Eleştiriler doğrultusunda gelişen kampüs açık mekanına yönelik son tasarımın detaylandırılarak ödev teslimi
 Hafta 15Final sınav
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Carr, S., Francis, M., Rivlin, L. G. ve Stone, A. M., 1992. Public Space, Cambridge University Press, New York, NY, USA.
2Hendry, L., Shucksmith, J., Love, J.G. ve Glendinning, A., 1993. Young people's leisure and lifestyles., Routledge, London.
 
İlave Kaynak
1Kulaksızoğlu, A.,1998. Ergenlik Psikolojisi. İstanbul, Remzi Kitabevi.
2Gür, Ş. Ö., 1996. Mekan Örgütlenmesi, Birinci Baskı, Trabzon.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 40
Ödev 13 30
Dönem sonu sınavı 15 30
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 4 6 24
Proje 4 6 24
Toplam Çalışma Yükü76