|
PEM4002 | Kampüs Açık Mekanları Tasarımı | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tuğba DÜZENLİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı kampus açık mekanlarının gençlerin psikososyal yapısını destekleyen ve güçlendiren mekanlar olması için gençlerin kişisel gelişime ve sosyalleşmeye yönelik ihtiyaçlarını tanımlamak ve nasıl karşılanacaklarını anlatarak kampüs açık mekan tasarımına ışık tutmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Gençlerin psikososyal yapılarının gelişmesi için gerekli olan kişisel gelişime ve sosyalleşmeye yönelik ihtiyaçlarını tanımlayabilecek | 1,2,11,12 | 1,3 | ÖK - 2 : | Gençlerin ihtiyaçlarına yönelik gerçekleştirdikleri etkinliklerin neler olduğunu tanımlayabilecek | 1,2,11,12 | | ÖK - 3 : | Gençlerin psikososyal yapılarına uygun mekanların sahip olması gereken olanaklılıkları tanımlayabilecek | 1,2,11,12 | | ÖK - 4 : | Bu olanaklara bağlı olarak kampüs açık mekan tasarım kriterleri hakkında bilgi sahibi olacak | 1,2,11,12 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Üniversite gençliğinin fizyolojik ihtiyaçları dışında hayatları boyunca kişiliklerini etkileyecek olan olumlu sosyal ilişkiler kurma, bağımsızlık elde etme, güven kazanma gibi kişisel gelişime ve sosyalleşmeye yönelik kazanımlarının ve bu kazanımlara yönelik ihtiyaçlarının neler olduğunun, bunların kampüs açık mekanlarına nasıl yansıtılması gerektiğinin öğretilmesi, kampüs açık mekan tasarım kriterlerinin incelenmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Üniversite gençlerinin sorun ve ihtiyaçları | | Hafta 2 | Üniversite gençlerinin psikososyal yapısı ve buna yönelik gelişimleri | | Hafta 3 | Üniversite gençlerinin psikososyal yapısına bağlı olarak gerçekleştirdikleri açık mekan etkinlikleri | | Hafta 4 | kampüs açık mekan türleri ve etkinlik sınıflandırılması | | Hafta 5 | kampüs açık mekanlarının türlerine göre incelenmesi | | Hafta 6 | Kampüs açık mekanlarının gençlerin ihtiyaçlarıyla ilişkilendirilmesi | | Hafta 7 | Kampüs-ihtiyaç ilişkisi doğrultusunda kampüs tasarım kriterlerinin ortaya konması | | Hafta 8 | kampüs tasarım kriterlerinin detaylı incelenmesi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Belirlenen tasarım kriterleri doğrultusunda belirlenen bir alanda eskiz geliştirme | | Hafta 11 | Eskiz geliştirme | | Hafta 12 | Eskiz geliştirme | | Hafta 13 | Eskiz geliştirme | | Hafta 14 | Eleştiriler doğrultusunda gelişen kampüs açık mekanına yönelik son tasarımın detaylandırılarak ödev teslimi | | Hafta 15 | Final sınav | | |
1 | Carr, S., Francis, M., Rivlin, L. G. ve Stone, A. M., 1992. Public Space, Cambridge University Press, New York, NY, USA. | | 2 | Hendry, L., Shucksmith, J., Love, J.G. ve Glendinning, A., 1993. Young people's leisure and lifestyles., Routledge, London. | | |
1 | Kulaksızoğlu, A.,1998. Ergenlik Psikolojisi. İstanbul, Remzi Kitabevi. | | 2 | Gür, Ş. Ö., 1996. Mekan Örgütlenmesi, Birinci Baskı, Trabzon. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 40 | Ödev | 13 | | | 30 | Dönem sonu sınavı | 15 | | | 30 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 6 | 24 | Proje | 4 | 6 | 24 | Toplam Çalışma Yükü | | | 76 |
|