|
PEM3012 | Hayvanat Bahçeleri Pl. ve Tasarımı | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Serap YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere hayvanat bahçesi tasarımı, amacı ve tipolojileri hakkında bilgi vermek. Hayvan türlerine uygun sergi alanı tasarımını öğretmek ve hayvanlar için doğal sergi alanı oluşturmaya katkı sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Hayvanların gereksinimlerine bağlı olarak sergi alanlarını analiz edebileceklerdir. | 1,2,3,11 | | ÖK - 2 : | Hayvan türüne uygun, doğal sergi alanı tasarlayabilmek için doğru ölçü ve biçimde alan plastiği, bitki ve sınır elemanı seçimi yapabileceklerdir. | 1,2,3,11 | | ÖK - 3 : | Ziyaretçilere engelsiz ve doğal seyir alanları tasarlayabilecektir. | 1,2,3,11 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hayvanat bahçesinin tanımı ve amaçları, hayvanat bahçelerinin gelişim sürecindeki mekansal değişimi, hayvanat bahçelerinin planlama ve tasarım ilkeleri, hayvanat bahçelerinin tipolojileri, hayvanat bahçelerindeki mekansal dizilim ve mekan kurgusu, hayvanat bahçelerinin tasarımının ziyaretçi algılarına etkileri |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin genel içeriği, ele alınacak konular, amaçlananlar hakkında genel bilgi verilişi. Dersin Peyzaj Mimarlığı meslek disiplini ile ilişkisi, öğrencilerin bu bilgileri nasıl-nerede kullanacakları hakkında bilgilendirilmeleri | | Hafta 2 | Hayvanat bahçesi tanımı ve hayvanat bahçelerinin amacı | | Hafta 3 | Hayvan bahçelerinin tipolojileri ve dünyadan örnekleri | | Hafta 4 | Hayvan türlerine göre sergi alanlarının tasarımı: alan plastiği | | Hafta 5 | Hayvan türlerine göre sergi alanlarının tasarımı: bitki seçimi | | Hafta 6 | Hayvan türlerine göre sergi alanlarının tasarımı: sınır elemanı tasarımı | | Hafta 7 | Sergi alanının doğallık ve genişlik özelliğini tasarlamak: algısal yanılsamaların kullanımı | | Hafta 8 | Sergi alanının doğallık ve genişlik özelliğini tasarlamak: algısal yanılsamaların kullanımı | | Hafta 9 | Yazılı sınav | | Hafta 10 | Türkiye ve dünyadaki farklı konseptlerde tasarlanmış hayvanat bahçelerinden örnekler, karşılaştırmalar, tartışma | | Hafta 11 | Öğrencilerin dünyadaki en iyi hayvanat bahçelerine ilişkin sunumlar ve analizler | | Hafta 12 | Sergi alanı tasarımı: Bir hayvan türü belirleme, doğal yaşam alanına ilişkin analizler yapma ve konsept geliştirme | | Hafta 13 | Sergi alanın tasarımı için eskiz üretme | | Hafta 14 | Üretilen eskizler üzerinde sergi alanı- hayvan türü ilişkisinin tartışılması | | Hafta 15 | Üretilen eskizler üzerinde seyir alanı-ziyaretçi ilişkisinin tartışılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Kenneth, J.P.1987.Zoo Design: The Reality of Wild Illusions, The University of Michigan School of Natural Resources, Washington. | | |
1 | Hancocks, D. 2001. A Different Nature: The Paradoxical World and Their Uncertain Future. University of California Press., Berkeley. | | 2 | Wolfgang, S. 2016. Making Zoos Attractive: 12 basic rules of exhibit design. Schüling Verlag, Münster. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Ödev | 11 | | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 7 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 6 | 5 | 30 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 119 |
|