|
PEM3018 | Planlamada Katılım | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, planlama disiplini kapsamında dünyada ve Türkiye'deki katılımcı yaklaşım süreç ve modellerini tartışarak planlama yaklaşımı içerisinde nasıl değerlendirilmesi gerektiğini ortaya koymaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler planlama ile katılımcılık ilkelerini bütüncül bir yaklaşımla değerlendirebilecektir. | 1,2 | 1, | ÖK - 2 : | Öğrenciler demokrasi ve katılımcı yaklaşım arasında organik bağ kurarak katılımcı yaklaşımın uygulama alanlarına uyarlayabileceklerdir. | 1,2 | 1, | ÖK - 3 : | Öğrenciler katılımcı yaklaşım model ve tekniklerini Türkiye ve dünya örnekleri üzerinde tartışarak analiz edebileceklerdir. | 1,2 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Planlama çerçevesinde katılımcılık kavramı ve düzeyleri, katılımcı yaklaşım ve yöntemleri peyzaj planlama kapsamında ele alınmaktadır. Planlamada katılımcı yaklaşım örnekleri dünya ve Türkiye bağlamında irdelenmektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Planlama kavramı ve peyzaj planlama | | Hafta 2 | Planlamanın evreleri | | Hafta 3 | Demokrasi kavramı ve katılımcılık | | Hafta 4 | Paydaşlar ve paydaş katılımı ile ilgili kavram ve süreçler | | Hafta 5 | Amerika ve Avrupa'da katılımcı planlama | | Hafta 6 | Türkiye'de katılımcı planlama | | Hafta 7 | Türkiye'de katılımcılığa ilişkin politikalar | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Katılımcı yaklaşımın uygulama alanları | | Hafta 10 | Katılımın evreleri | | Hafta 11 | Katılımcı yaklaşım modelleri ve teknikleri | | Hafta 12 | Katılımcı yaklaşım modelleri ve teknikleri | | Hafta 13 | Katılımcı planlamaya ilişkin örneklerin irdelenmesi | | Hafta 14 | Katılımcı planlamaya ilişkin örneklerin irdelenmesi | | Hafta 15 | Katılımcı planlama modeli üzerine uygulama | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Narayanasamy, N. 2009. Participatory Rural Appraisal. Principles, Methods and Application. Sage Publications Pvt. Ltd.; 1 edition | | 2 | İzci, İ. Katılımcı Yerel Yönetim, 2014. Kalkedon Yayınları | | 3 | Yenilmez Arma, N. 2011. Türkiye'de Korunan Alanların Belirlenmesi, Planlanması ve Yönetimi Sürecinde Katılımcılığın Değerlendirilmesi: Sultan Sazlığı Milli Parkı. Doktora Tezi, ANkara Üniversitesi. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 09/04/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 16 | 32 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 2 | 4 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 2 | 4 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 11 | 22 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 104 |
|