|
PEM3008 | Su Bahçeleri ve Sucul Biyotoplar | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Emrah YALÇINALP | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersi alan öğrencilerin peyzaj projelerinde ekolojik gölet, su bahçeleri gibi önemli peyzaj bileşenlerinin nasıl yapıldığını, ayrıca bunların ekolojik ve ekonomik önemlerinin neler olduğunu öğrenmelerini sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Suyun peyzaj mimarlığına ilişkin fiziksel, biyolojik ve kimyasal özelliklerini öğrenecekler | 3,4,5 | | ÖK - 2 : | Meslek hayatlarında sıklıkla karşılarına çıkacak biyolojik gölet, doğal gölet gibi kavramların neler olduğunu anlayacaklar, | 3,4,5 | | ÖK - 3 : | Biyolojik gölet, ekolojik havuz gibi kavramların biyolojik ve mekanik mekanizmalarını anlayacaklar, | 3,4,5 | | ÖK - 4 : | Doğal karakterli sucul bahçeler, göletler vb biyotoplar oluştururken ortaya çıkabilecek sorunların biyolojik çözüm yollarını öğrenecekler | 3,4,5 | | ÖK - 5 : | Temel su bitkileri ve bunların genel karakteristik özelliklerini öğreneceklerdir. | 3,4,5 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Peyzaj mimarlığında doğal karakterli sular ve sucul biyotoplar oluşturma yöntemleri |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Su ve suyun ekolojik özellikleri | | Hafta 2 | Sucul biyotoplar ve fonksiyonları | | Hafta 3 | Sucul biyotoplar ve fonksiyonları | | Hafta 4 | Peyzaj mimarlığında su bahçeleri ve sucul biyotoplar | | Hafta 5 | Peyzaj mimarlığında su bahçeleri ve sucul biyotoplar | | Hafta 6 | Biyolojik gölet bileşenleri (yapısal) | | Hafta 7 | Biyolojik gölet bileşenleri (Biyolojik ve kimyasal) | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Peyzaj mimarlığında kullanılacak başlıca su canlıları (fauna ve flora) | | Hafta 10 | Peyzaj mimarlığında kullanılacak başlıca su canlıları (fauna ve flora) | | Hafta 11 | Peyzaj mimarlığında kullanılacak başlıca su canlıları (fauna ve flora) | | Hafta 12 | Peyzaj mimarlığında kullanılacak başlıca su canlıları (fauna ve flora) | | Hafta 13 | Peyzaj mimarlığında kullanılacak başlıca su canlıları (fauna ve flora) | | Hafta 14 | Peyzaj mimarlığında kullanılacak başlıca su canlıları (fauna ve flora) | | Hafta 15 | Peyzaj mimarlığında kullanılacak başlıca su canlıları (fauna ve flora) | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Peter, J. May; The Biological Balance (Perfect Pond Detective), December, 1999 | | 2 | C. Greg Speichert, Sue Speichert, Encyclopedia of Water Garden Plants, 2004 | | |
1 | Michael Littlewood, Natural Swimming Pools: Inspiration For Harmony With Nature, November 2005 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 45 dakika | 40 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 45 dakika | 60 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 30 |
|