|
PEM1005 | Toprak Bilgisi | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Bülent TURGUT | Diğer Öğretim Üyesi | YRD. DOÇ. DR. Arslan OKATAN, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Başta peyzaj toprakları olmak üzere, diğer ekosistemler altında gelişen toprakların fiziksel, kimyasal, biyolojik ve hidrofiziksel özelliklerinin belirlenmesi, toprak sağlığının düzenlenmesi ve korunması başta olmak üzere toprakların üzerinde yaşayan canlılar ile çevreleri arasındaki ilişkilerin araştırılması, doğanın yapı ve fonksiyonlarını araştırmak, bitki yetiştirmede toprağın önemi ve seçilmesinin yanında bu konularda çalışacak elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Toprak derinliği, iskelet içeriği, toprak reaksiyonu, organik madde, toprak tekstür ve strüktürü, kireç içeriği, toprak rengi ve sıcaklığı gibi edafik faktörler öğrenilecek ve topraktaki değerlendirilmleri yapılacaktır | 3,4 | | ÖK - 2 : | Öğrenilen bilgilere göre öğrenciler bir ağaçlandırma alanının etütünü yapıp buraya uygun ağaç türlerinin seçimini yapabile | 3,4 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Toprağın tanımı, önemi, etkileşimi, oluşumu, toprak profilinin incelenmesi, toprakların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerinin irdelenmesi, Toprak tipleri ve serisi, Toprak suyu, toprak, bitki ve su ilişkileri. Yeryüzeyinde dağılım gösteren Topraklar ve bunların özelliklerini daha iyi anlamak, Toprak özelliklerinin nasıl oluştuğu ve peyzajı nasıl etkilediği hakkında bilgi sahibi olmak (büyük ve küçük ölçekte), Toprak özelliklerinin incelenmesi amacıyla bir ön bilgi kazanmak, Farklı hedefler için Toprakların nasıl yönetilmeleri gerektiğini kavramak. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Toprak Biliminin Konusu ve Amacı, Toprak Kavramı ve Toprağın Tanımlaması | | Hafta 2 | Orman Toprakları, Tarım Toprakları, Peyzaj Toprakları, Toprağın Genel Yapısı | | Hafta 3 | Toprağın Oluşumu, Toprağın Oluşumunda Etkili Olan Faktörler, Toprağın Oluşturduğu Anakaya ve Anamateryaller | | Hafta 4 | Anakayalardaki Elementler ve Mineraller, Mineralleri Oluşturan Elementler, Oksitler, Mineraller, Silikatlar, Mağmatik-Tortul-Başkalaşım Kayaçları | | Hafta 5 | Toprak Horizonları | | Hafta 6 | Toprağın Oluşumu Olayları | | Hafta 7 | Toprağın Yapısı ve Bileşimi, Kil Mineralleri, Topraktaki Önemli Kil Mineralleri, Kil Minerallerinin Oluşumu | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Toprak Calıları veOrganik Maddesi, Toprak Canlılarının Yaşam Şartları, Toprak Canlılarının Faaliyetleri ve Etkileri | | Hafta 10 | Organik Maddelerin Ayrışması, Humuslaşma, Humus Tipleri, Organik Maddenin Önemi, Toprağın Özellikleri | | Hafta 11 | Toprağın Fiziksel Özellikleri, Toprağın İç Yapı Elemanları, İç Yapının Oluşumu Üzerinde Etkili Olan Faktörler, Dış ve İç Faktörler | | Hafta 12 | Toprak Bağlılığı, Toprak Gözenekliliği, Toprağın Özgül ve Hacim Ağırlığı, Toprağın Geçirgenliği | | Hafta 13 | Toprak Suyu ve Çeşitleri, Toprakta Suyun Hareketi, Toprak Nemi | | Hafta 14 | Arasınav | | Hafta 15 | Toprağın Kimyasal Özellikleri, Toprağın İyonları Tutma Özelliği, Toprakta Katyon Değişimi, Toprak Reaksiyonu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | KANTARCI, M. DOĞAN, 2000, TOPRAK İLMİ, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ORMAN FAKÜLTESİ YAYINLARI, No:4261, İSTANBUL | | 2 | ÇEPEL, NECMETT,N, 1988, TOPRAK İLMİ DERS KİTABI, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ORMAN FAKÜLTESİ, No: 3416, İSTANBUL | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 12/11/2010 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 14 | 18/12/2010 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/2011 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 2 | 2 | Laboratuar çalışması | 3 | 2 | 6 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 41 |
|