|
PEM3015 | Sürdürülebilir Rekreasyon Kullanım Planlaması | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ertan DÜZGÜNEŞ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | rekreasyon planlaması, kaynak değerlerinin korunarak sürdürülebilir rekreasyon ile ilgili kavramları sunmak, kaynak değerlerinin korunarak konaklamasını sağlamak ve sürdürülebilir rekreasyonel kullanım için uygulanması gerekli olan ziyaretçi yönetimi ve taşıma kapasitesi modellerini açıklamaktır. Örnek alanlar ve araştırmalar kullanılarak ziyaretçi yönetimi ile ilgili farklı yöntem, teknik ve yaklaşımların anlatılması amaçlanmaktadır.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | LO-1: öğrenciler, rekreasyon planlamaları, sürdürülebilir rekreasyon etkinlikleri, sürdürülebilir rekreasyonel kullanım planlamalarını anlatabileceklerdir. | 1,6 | 1,6, | ÖK - 2 : | LO-2: öğrenciler, geçmişte kullanılan taşıma kapasitesi belirleme yöntem ve tekniklerini ve taşıma kapasitesi türlerini öğreneceklerdir. | 1,6 | 1, | ÖK - 3 : | LO-3: öğrenciler, rekreasyonel planlamanın hangi hiyerarşi ile yapıldığını öğreneceklerdir. | 1,6 | 1,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş, Tanımlar ve Kavramlar
Sürdürülebilirlik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
Gelişmekte Olan Sürdürülebilirlikte Etkili Faktörler
Sürdürülebilirliğin Bileşenleri
Taşıma Kapasitesi ve Çeşitleri
Serbest Zaman Kavramı ve Önemi
Serbest Zaman Fonksiyonları
Rekreasyon Kavramının Tarihsel Gelişimi
Rekreasyon Türleri ve Sınıfları
Rekreasyon Planlaması
Ziyaretçi Gözlem Kavramı ve Önemi
Ziyaretçi Gözlem Yöntemleri
Uygulama Çalışması 1
Uygulama Çalışması 2 |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Tanımlar ve Kavramlar | | Hafta 2 | Sürdürülebilirlik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | | Hafta 3 | Sürdürülebilirliğin Ortaya Çıkmasındaki Etkili Faktörler | | Hafta 4 | Sürdürülebilirliğin Bileşenleri
| | Hafta 5 | Taşıma Kapasitesi ve Türleri | | Hafta 6 | Serbest Zaman Kavramı ve Önemi
| | Hafta 7 | Serbest Zaman Fonksiyonları | | Hafta 8 | 1. Arasınav | | Hafta 9 | Rekreasyon Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
| | Hafta 10 | Rekreasyon Çeşitleri ve Sınıfları | | Hafta 11 | Rekreasyonel Planlama
| | Hafta 12 | Ziyaretçi Gözlemi Kavramı ve Önemi | | Hafta 13 | Ziyaretçi Gözlem Yöntemleri
| | Hafta 14 | Uygulama Çalışması 1 | | Hafta 15 | Uygulama Çalışması 2 | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | MASON, P. (2003), Tourism Impacts, Planning and Management (Oxford: Butterworth-Heinemann). | | 2 | GİONGO, F., Bosco-Nizeye, J., Wallace, G.N. (1993), A Study of Visitor Management in theWorld?s National Parks and Protected Areas. Fort Collins, CO: Colorado StateUniversity, College of Natural Resources. 138 p. | | 3 | EAGLES, P.F.J., McCool, S.F. ve Haynes, C.D. (2002), Tourism in National Parks andProtected Areas: Planning and Mangement, USA. p.167-172. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 2/11/2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/2021 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 16 | 32 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 2 | 4 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 2 | 4 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 11 | 22 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 104 |
|