|
PEM3001 | Algısal Yanılsamalar ve Tasarım | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Serap YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere algısal yanılsamaları tanımlamak ve bunların peyzaj tasarımında kullanımı hakkında bilgi vermek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Algı ve algısal yanılsamalar hakkında bilgi sahibi olabilecek. | 1 | 1 | ÖK - 2 : | Algısal yanılsamaları peyzaj tasarım projelerinde kullanabilecek. | 1 | 1,3,5 | ÖK - 3 : | Algısal yanılsamalara ilişkin ilkeleri kullanarak mekan analizi yapabilecek. | 1 | 1,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Algı, mekan algısı kavramları. Mekânsal algıyı etkileyen faktörler. Mekanı oluşturan tasarım elemanları ve organizasyon ilkeleri. Algısal yanılsama kavramı ve algısal yanılsama türleri. Algısal yanılsamaların peyzaj tasarımında değerlendirilmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin genel içeriği, ele alınacak konular, amaçlananlar hakkında genel bilgi verilişi. Dersin Peyzaj Mimarlığı meslek disiplini ile ilişkisi, öğrencilerin bu bilgileri nasıl-nerede kullanacakları hakkında bilgilendirilmeleri | | Hafta 2 | Algı tanımı ve algıyı etkileyen faktörler | | Hafta 3 | Mekân kavramı | | Hafta 4 | Mekânsal mekânsal algıyı etkileyen faktörler
| | Hafta 5 | Mekanı oluşturan tasarım elemanları | | Hafta 6 | Mekanı oluşturan tasarım elemanlarının organizasyonu
| | Hafta 7 | Algısal yanılsama kavramı ve algısal yanılsama örnekleri | | Hafta 8 | Algısal yanılsama türleri: objektif yanılsama
| | Hafta 9 | Yazılı sınav
| | Hafta 10 | Algısal yanılsama türleri: subjektif yanılsama | | Hafta 11 | Algısal yanılsamaların peyzaj tasarımında değerlendirilmesi | | Hafta 12 | Algısal yanılsamaların peyzaj tasarımında kullanımına ilişkin örnekler
| | Hafta 13 | Algısal yanılsamalardan kaynaklı organizasyon ilkeleri ve tasarım kriterleri | | Hafta 14 | Algısal yanılsamalar kullanarak eskiz üretme
| | Hafta 15 | Üretilen eskizler üzerinde oluşturulan mekânsal algının tartışılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Fineman, M. (2012). The nature of visual illusion. Courier Corporation. | | 2 | Yılmaz, S. (2008). Hayvanat bahçesi sergi alanlarındaki genişlik etkisinin arttırılmasına yönelik algısal yanılsamalara dayalı bir tasarım yaklaşımı. Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. | | |
1 | Yılmaz, S., Mumcu, S.,Akyol, D. (2017). Algısal yanılsamaların peyzaj tasarımında değerlendirilmesi. Journal of International Social Research, 10(51). | | 2 | Kenneth, J.P.(1987).Zoo Design: The Reality of Wild Illusions, The University of Michigan School of Natural Resources, Washington. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 40 | Yıl içi çalışma | 14 | | 2 | | Ödev | 14 | | 2 | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 60 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 2 | 2 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 1 | 0 | Arasınav | 8 | 1 | 8 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 6 | 6 | 36 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 91 |
|