Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ELL3036Uygulamalı Derlem Dilbilimi2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiGrup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Ali Şükrü ÖZBAY
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders dilbilimi arastirmacilari icin temel derlem kullanimini ogretir: Derlem Dilbilimi hakkinda genel bilgi Derlem icin konu belirleme Hazir derlemleri inceleme Kendi derlemini olusturma Derlem araclarini kullanma
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : derlem kullaniminin ogretimi
ÖK - 2 : derlem analizinin ogretimi
ÖK - 3 : derlem islemenin ogretimi
ÖK - 4 : dil bilimi arastirmalarinda derlem kullaniminin ogretimi
ÖK - 5 : derlemin ingiliz diline katkisi ve kullanim teknikleri
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu derste ogrenciler ilk donem aldiklari "Introduction to Corpus" dersinde ogrendikleri bilgileri cesitli derlem uygulamalari ile pekistireceklerdir. Kendi hazirladiklari derlemleri farkli kriter ve konulara gore analiz edip bir takim bulgular elde etmeye calisacaklardir.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1derlem bilime giris
 Hafta 2derlem araclarinin ogretimi; antconc, sketchengine, wordsmith
 Hafta 3derlem cesitlerinin ve ucretsiz derlemlerin ogretimi; bawe, bnc, coca
 Hafta 4derlem kriterlerinin ve yeni derlem olusturmanin ogretimi
 Hafta 5derlem isleme sureci
 Hafta 6kendi derleminde arastirma yapma
 Hafta 7yapilan arastirmalardaki sonucu analiz edip yorumlama
 Hafta 8ucretsiz derlemler uzerinde arastirma yapmak uzere konu secimi
 Hafta 9secilen konuyla ilgili giris ve literatur taramasi yapma
 Hafta 10yapilan calismanin yontem bolumunu yazma
 Hafta 11derlem uzerinde arastirma yapma
 Hafta 12arastirmada elde edilen verilerin analizi
 Hafta 13arastirmada elde edilen verilerin yorumlanmasi
 Hafta 14yapilan calismanin ders sorumlusu tarafindan incelenmesi ve geri bildirim verilmesi
 Hafta 15calismanin tekrar gozden gecirilip duzeltilmesi
 Hafta 16calismanin son halini proje odevi olarak sunma
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Biber, Douglas (1993), “Representativeness in Corpus Design”, Literary and Linguistic Computing, 8 (4), 243 – 257.
2Biber, Douglas et al. (1998), Corpus Linguistics: Investigating Language Structure and Use, Cambridge: Cambridge University Press.
3Conrad, Susan (1999), “The importance of corpus-based research for language teachers”, System, 27, (1-18).
4Nesselhauf, Nadja (2004), Collocations in a Learner Corpus, Amsterdam: John Benjamins.
5Sinclair, J. (1991), Corpus, Concordance, Collocation, Oxford University Press, Oxford.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 22/03/2017 2 50
Proje 2 100
Dönem sonu sınavı 13 23/05/2017 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı