|
ELL3036 | Uygulamalı Derlem Dilbilimi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ali Şükrü ÖZBAY | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders dilbilimi arastirmacilari icin temel derlem kullanimini ogretir:
Derlem Dilbilimi hakkinda genel bilgi
Derlem icin konu belirleme
Hazir derlemleri inceleme
Kendi derlemini olusturma
Derlem araclarini kullanma |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | derlem kullaniminin ogretimi | | | ÖK - 2 : | derlem analizinin ogretimi | | | ÖK - 3 : | derlem islemenin ogretimi | | | ÖK - 4 : | dil bilimi arastirmalarinda derlem kullaniminin ogretimi | | | ÖK - 5 : | derlemin ingiliz diline katkisi ve kullanim teknikleri | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste ogrenciler ilk donem aldiklari "Introduction to Corpus" dersinde ogrendikleri bilgileri cesitli derlem uygulamalari ile pekistireceklerdir. Kendi hazirladiklari derlemleri farkli kriter ve konulara gore analiz edip bir takim bulgular elde etmeye calisacaklardir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | derlem bilime giris | | Hafta 2 | derlem araclarinin ogretimi; antconc, sketchengine, wordsmith | | Hafta 3 | derlem cesitlerinin ve ucretsiz derlemlerin ogretimi; bawe, bnc, coca | | Hafta 4 | derlem kriterlerinin ve yeni derlem olusturmanin ogretimi | | Hafta 5 | derlem isleme sureci | | Hafta 6 | kendi derleminde arastirma yapma | | Hafta 7 | yapilan arastirmalardaki sonucu analiz edip yorumlama | | Hafta 8 | ucretsiz derlemler uzerinde arastirma yapmak uzere konu secimi | | Hafta 9 | secilen konuyla ilgili giris ve literatur taramasi yapma | | Hafta 10 | yapilan calismanin yontem bolumunu yazma | | Hafta 11 | derlem uzerinde arastirma yapma | | Hafta 12 | arastirmada elde edilen verilerin analizi | | Hafta 13 | arastirmada elde edilen verilerin yorumlanmasi | | Hafta 14 | yapilan calismanin ders sorumlusu tarafindan incelenmesi ve geri bildirim verilmesi | | Hafta 15 | calismanin tekrar gozden gecirilip duzeltilmesi | | Hafta 16 | calismanin son halini proje odevi olarak sunma | | |
1 | Biber, Douglas (1993), Representativeness in Corpus Design, Literary and Linguistic Computing, 8 (4), 243 257. | | 2 | Biber, Douglas et al. (1998), Corpus Linguistics: Investigating Language Structure and Use, Cambridge: Cambridge University Press. | | 3 | Conrad, Susan (1999), The importance of corpus-based research for language teachers, System, 27, (1-18). | | 4 | Nesselhauf, Nadja (2004), Collocations in a Learner Corpus, Amsterdam: John Benjamins. | | 5 | Sinclair, J. (1991), Corpus, Concordance, Collocation, Oxford University Press, Oxford. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 22/03/2017 | 2 | 50 | Proje | 2 | | 100 | | Dönem sonu sınavı | 13 | 23/05/2017 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|