Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ELL2024Değerler Eğitimi ve Öğretmenlik2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Saye ZİBANDE
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrenciler bir birey ve öğretmen için değerler eğitiminin önemi ve kapsamı hakkında bilgi sahibi oluyorlar. Öğrenciler değerler eğitimini sadece din öğretmeni değil, tüm öğretmenler gibi İngilizce öğretmeni de geleceğin ahlaki bireylerini yetiştirmekte sorumlu olduklarını farkına varıyorlar.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Değer kavramlarını ve özelliklerini tanımlamak11,181,6,
ÖK - 2 : Değerleri Sınıflandırmak151,6,
ÖK - 3 : 'Değer' ile diğer kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklamak181,6,
ÖK - 4 : Değerler Eğitimini, önemini ve amaçlarını tartışmak201,6,
ÖK - 5 : Değerler Eğitimini Dünya ve Türkiye'de Karşılaştırmak151,6,
ÖK - 6 : Değerler Eğitiminin Farklı Yaklaşımlarını öğrenmek201,6,
ÖK - 7 : Değerler eğitiminin okulda ve sınıfta uygulamak1,3,
ÖK - 8 : Değerler eğitiminin İngilizce derslerine entegre etmek3,
ÖK - 9 : Değerler eğitimi odaklı İngilizce materyaller tasarlayabilirler3,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu derste öğrenciler değerler kavramının tanımını, sınıflandırmasını ve diğer kavramlarla ilişkisi üzerine bilgi sahibi oluyorlar. Ayriyeten, dünyada ve Türkiye?de değerler eğitimi örneklerini inceliyorlar. Değerler eğitiminin farklı yaklaşımları ve öğretmenlik mesleği ile ilişkisini tartışıyorlar. Dönemin sonuna doğru Öğretmenin ve İngilizce Öğretmenin değerler eğitimi hakkında sorumluluklarını öğrenip ve İngilizce dersi sınıfında uygulanabilen değerler eğitimi odaklı etkinlikleri tartışıp ve tasarlıyorlar.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş Değer kavramının anlamı ve kapsamı
 Hafta 2Değerler Eğitimin Sınıflandırılması
 Hafta 3Değerlerin Diğer Kavramlarla olan ilişkisi (Ör. Etik)
 Hafta 4Değerler Eğitimi
 Hafta 5Değerler Eğitimin Önemi ve Hedefleri
 Hafta 6Türkiye ve Dünya'da Değerler Eğitimi
 Hafta 7Değerler Eğitiminde Yaklaşımlar
 Hafta 8Değerler Eğitimi ve Öğretmenlik Mesleğinin İlişkisi
 Hafta 9Arasınav Haftası
 Hafta 10Değerler Eğitimini Okula ve Müfredata Dahil Etmek
 Hafta 11Sınıf ve Değerler Eğitimi
 Hafta 12Değerler ve Öğretmenlik
 Hafta 13Değerler Eğitimi ve İngilizce Öğretmeni
 Hafta 14Değerler Eğitimi ve İngilizce Eğitimi (1)
 Hafta 15Değerler Eğitimi ve İngilizce Eğitimi (2)
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 19.04.2024 1 50
Dönem sonu sınavı 16 03.06.2024 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 1.5 14 21
Sınıf dışı çalışma 1 14 14
Arasınav için hazırlık 1.5 3 4.5
Proje 1.5 3 4.5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1.5 3 4.5
Toplam Çalışma Yükü48.5