|
ELL2024 | Değerler Eğitimi ve Öğretmenlik | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Saye ZİBANDE | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenciler bir birey ve öğretmen için değerler eğitiminin önemi ve kapsamı hakkında bilgi sahibi oluyorlar. Öğrenciler değerler eğitimini sadece din öğretmeni değil, tüm öğretmenler gibi İngilizce öğretmeni de geleceğin ahlaki bireylerini yetiştirmekte sorumlu olduklarını farkına varıyorlar. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Değer kavramlarını ve özelliklerini tanımlamak | 11,18 | 1,6, | ÖK - 2 : | Değerleri Sınıflandırmak | 15 | 1,6, | ÖK - 3 : | 'Değer' ile diğer kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklamak | 18 | 1,6, | ÖK - 4 : | Değerler Eğitimini, önemini ve amaçlarını tartışmak | 20 | 1,6, | ÖK - 5 : | Değerler Eğitimini Dünya ve Türkiye'de Karşılaştırmak | 15 | 1,6, | ÖK - 6 : | Değerler Eğitiminin Farklı Yaklaşımlarını öğrenmek | 20 | 1,6, | ÖK - 7 : | Değerler eğitiminin okulda ve sınıfta uygulamak | | 1,3, | ÖK - 8 : | Değerler eğitiminin İngilizce derslerine entegre etmek | | 3, | ÖK - 9 : | Değerler eğitimi odaklı İngilizce materyaller tasarlayabilirler | | 3, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste öğrenciler değerler kavramının tanımını, sınıflandırmasını ve diğer kavramlarla ilişkisi üzerine bilgi sahibi oluyorlar. Ayriyeten, dünyada ve Türkiye?de değerler eğitimi örneklerini inceliyorlar. Değerler eğitiminin farklı yaklaşımları ve öğretmenlik mesleği ile ilişkisini tartışıyorlar. Dönemin sonuna doğru Öğretmenin ve İngilizce Öğretmenin değerler eğitimi hakkında sorumluluklarını öğrenip ve İngilizce dersi sınıfında uygulanabilen değerler eğitimi odaklı etkinlikleri tartışıp ve tasarlıyorlar.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş
Değer kavramının anlamı ve kapsamı | | Hafta 2 | Değerler Eğitimin Sınıflandırılması | | Hafta 3 | Değerlerin Diğer Kavramlarla olan ilişkisi (Ör. Etik) | | Hafta 4 | Değerler Eğitimi | | Hafta 5 | Değerler Eğitimin Önemi ve Hedefleri | | Hafta 6 | Türkiye ve Dünya'da Değerler Eğitimi | | Hafta 7 | Değerler Eğitiminde Yaklaşımlar | | Hafta 8 | Değerler Eğitimi ve Öğretmenlik Mesleğinin İlişkisi | | Hafta 9 | Arasınav Haftası | | Hafta 10 | Değerler Eğitimini Okula ve Müfredata Dahil Etmek | | Hafta 11 | Sınıf ve Değerler Eğitimi | | Hafta 12 | Değerler ve Öğretmenlik | | Hafta 13 | Değerler Eğitimi ve İngilizce Öğretmeni | | Hafta 14 | Değerler Eğitimi ve İngilizce Eğitimi (1) | | Hafta 15 | Değerler Eğitimi ve İngilizce Eğitimi (2) | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19.04.2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03.06.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1.5 | 14 | 21 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 1.5 | 3 | 4.5 | Proje | 1.5 | 3 | 4.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1.5 | 3 | 4.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 48.5 |
|