|
ELL3044 | Batı Felsefe Tarihi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Tuncer YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrencilere Batı Felsefe geleneğine mensup önemli düşünürlerin yaşamlarını ve fikirlerini öğretmektir. Bir başka amaç da, tarihsel süreç içerisinde felsefi düşünceyi kategorilere ayırarak ve açıklayarak günümüz Batı düşünce sisteminin nasıl oluştuğunu, ortaya koymaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Batı felsefesine ait ana kavramları tanımlayabilecek, açıklayabilecek ve ayırt edebileceklerdir. | 1,2,3,17,18,19 | 1,5 | ÖK - 2 : | Klasik ve çağdaş felsefi metinleri okuyup anlayabileceklerdir. | 1,20,22 | 1,5 | ÖK - 3 : | Temel felsefi sorunları açıklayabilecek ve bakış açılarını savunabileceklerdir. | 1,2,3,5,22 | 1,5 | ÖK - 4 : | Felsefe akımları ve edebiyat arasında bağlantılar kurabileceklerdir. | 1,2,3,19,21,22 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin amacı bir yandan başlangıcından günümüze Batı Felsefesi tarihini anahatları ve başlıca figürleri ile işlerken, diğer yandan da tarihi süreç içerisinde önemli felsefi sorulara cevaplar aramaktır. Düşünürler ve onların fikirleri yaşadıkları dönemin tarihsel, toplumsal ve ekonomik bağlamında değerlendirilerek toplumsal kökenleri ve fikirleri arasında bağlar kurulacaktır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Felsefeye giriş, tanım. | | Hafta 2 | Sokrates Öncesi Yunan Düşünürleri | | Hafta 3 | Sokrates | | Hafta 4 | Plato, The Republic, The Crito. | | Hafta 5 | Aristoteles | | Hafta 6 | Roma Dönemi Felsefesi | | Hafta 7 | Augustine ve Antik Düşüncenin Dönüşümü | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Ortaçağ Felsefesi, Aquinalı Tohomas | | Hafta 10 | Rönesans Dönemi Felsefesine giriş, Petrarch'dan Erasmus'a Hümanizm. | | Hafta 11 | 17. yüzyıl felsefesi, Bacon, Galileo, Descartes. | | Hafta 12 | Descartes devamı. | | Hafta 13 | Batı Felsefesinde Akılcı gelenek, Spinoza, Leibniz | | Hafta 14 | 17 ve 18. yüzyıllarda Britanya'da Felsefe, John Locke, David Hume'un deneyselciliği. | | Hafta 15 | Immanuel Kant ve Aydınlanma kavramı | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Franklin Le Van Baumer, Main Currents of Western Thought (New Haven: YaleUniversity Press, 1966). | | |
1 | Bryan Magee, The Great Philosophers (Oxford, 1987). | | 2 | Bertrand Russell, A History of Western Philosophy | | 3 | Marcia Colish, Medieval Foundations of the Western Intellectual Tradition (YaleUniversity Press, 1997). | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 16/04/2024 | 1,00 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 29/05/2024 | 2,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Ödev | 1 | 14 | 14 | Proje | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı | 2 | 14 | 28 | Toplam Çalışma Yükü | | | 224 |
|