|
ELL3042 | Orta Rusça - II | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Vüsal ÇELEBİ | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | 4 Gün staj | | Dersin Amacı: | Rusça dilbilgisinin soyut gramer kurallarını herkesin anlayabileceği bir şekilde gündelik hayatla bağlantılı olarak örneklerle öğretmektir. Rusça diline ait temel kavramları öğretmek, günlük yaşantımızdaki olayların, durumların ve değişik düşüncelerin hangi dilbilgisi şekilleri ve formları ile ifade edildiklerini, didaktik metotları kullanarak öğrencilerin anlamasını ve kavramasını sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Rusçanın temel gramer kurallarını tanımlayabileceklerdir ve Rusça'nın alfabesi olan Kiril alfabesini öğreneceklerdir.
| 1,21,22,23,24 | | ÖK - 2 : | öğrenmiş oldukları Rusça kuralları kullanarak kendi
ifadeleriyle özgün cümleler oluşturabileceklerdir ve Rusça?dan
Türkçe?ye, Türkçe?den Rusça?ya çeviri yapabileceklerdir.
| 1,21,22,23,24 | | ÖK - 3 : | sınıf içi uygulamalarda öğrenciler, ders kitaplarında ve kaynaklarda verilen dilbilgisi kurallarını alıştırmalarda uygulayarak kavrayacaklardır.
| 1,21,22,23,24 | | ÖK - 4 : | kuralları özümseyeceklerdir ve gündelik hayatta yeni durumlarda kullanabileceklerdir
| | | ÖK - 5 : | tamamen farklı bir dil grubuna ait olan Rusça'nın dilbilgisi ile kendi dilimiz Türkçenin dilbilgisi kurallarını karıştırmamayı
öğreneceklerdir. Türkçe ve Rusça arasındaki farklılıkları analiz edebileceklerdir. | 1,21,22,23,24 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Rusçanın Sesbilgisi, Biçimbilgisi ve Sözdizimi kurallarının detaylı olarak anlatmak. Fonetik bölümünde Rusçada harflerin okunuşu, vurgu sistemi ve tonlama konuları incelenmektedir. Morfoloji bölümünde Rusçada ad ve durumları, sıfatlar, zamirler, sayılar, zarflar, eylemler, zamanları, kipler ve ulaçlar tüm detaylarıyla vermek. Sentaks bölümünde ise Rusça tümce çeşitleri, bu tümcelerde yer alan temel ve yardımcı öğeler, sözcük öbekleri ve bunların tümce içindeki görevleri, birbirleriyle olan ilişkileri, dizilişleri, yan tümce türleri, bunların ana tümceyle bağlanış şekilleri ve bağlaçlar tanıtılmaktadır. Her bölüm öğrenci tarafından iyice algılanmadan yeni bir bölüme geçilmemesi yöntemi benimsenir. Bunun için her bölümünden sonra alıştırmalar verilerek konunun pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Bu alıştırmalarda kullanılan sözcükler dili öğreten ve dili öğrenen kişinin yardımıyla çeşitlendirilebilir. Aynı zamanda Rusça gramerinde kuralların iyi öğrenilmemesi Dersi öğretirken o anda gereken duruma uygun metodun kullanılmasını gerektiren Eklektik Metot kullanılmaktadır. Çeşitli Görsel öğretim (tabloları, resimler, şemalar ve İşitsel (VCD, DVD, audio teyp) materyaller de kullanılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | "İn" Durumunda İsimlerin Ekleri, | | Hafta 2 | "İn" Durumunda Çoğulu Düzensiz Olan İsimler, | | Hafta 3 | Yokluk Bildiren "İn" Hali Yalın durumuyla kıyaslama | | Hafta 4 | "İn" Durumunda Miktar Bildiren İsimler, test alıştırmaları | | Hafta 5 | "İn" Durumunda
Ölçü ve Ağırlık Gösteren İsimler, diyalog
| | Hafta 6 | "İn" Durumunda Fiyat Bildiren İsimler diyalog | | Hafta 7 | Tekrar | | Hafta 8 | "İn" Durumunda Zaman İfade Eden İsimler, | | Hafta 9 | "İn" Durumunda Zaman Bölümlerini ifade
Eden İsimler,
| | Hafta 10 | "İn" Durumunda Şahıs Zamirleri | | Hafta 11 | Tekrar, sınava hazırlık | | Hafta 12 | Çeviri | | Hafta 13 | Okuma, dinleme | | Hafta 14 | Dergi çalışması | | Hafta 15 | konularla ilgili sunumlar | | Hafta 16 | çeviri değerlendirmesi | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/04/2019 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 29/05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Proje | 2 | 5 | 10 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 2 | 2 | 4 | Diğer 2 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|