|
ELL2038 | Amerikan Kültürü ve Edebiyatı | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Özlem ÇAKMAKOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr.Gör.Karam NAYEBPOUR | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin asıl hedefi öğrencilerin Amerikan kültürü anlayışlarını günümüzdeki Amerikan şiirine, videoya, romana, müziğe uyarlamak. Öğrenciler farklı çağdaş yazarların eserlerini sanatsal ve sos yo politik açıdan değerlendirme imkan ına sahip olacaklar, farklı edebi eser türleriyle bağlantılı olarak çeşitli amerikan yazarlarının önemini kavrayacak, Amerikan Edebiyatına dair sunumlar yapacak, farklı edebi türler ve dönemleri bağdaştıracak, İngiliz ve Amerikan Edebiyatına dair fikir yürütebilecektir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | video, roman ve film gibi çeşitli türelere aşina olacaklar | | | ÖK - 2 : | Amerikan edebiyatındaki yapı, konu ve benzetmeleri daha iyi anlayacaklar. | | | ÖK - 3 : | metin okuma dersinde kazanmış oldukları derin düşünme becerilerini Amerikan kültürünü anlam ak için kullanacaklar | | | ÖK - 4 : | Amerikan kültürünü yaratıcı eleştiri becerisi kazanacaklar. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Modern Amerikan Şiiri , şekil ve içerik açısından tartışılır, Amerikan edebiyatı ile ilgili kısa öyküler ve 1940lı ve 80 li yıllara ait diğer film, oyun ve roman örnekleri sınıf ortamında tartışılır ve incelenir, bunun yanında Amerikan müziği ve sinemada Amerikan hakimiyeti teması çeşitli kaynaklara başvurularak ele alınır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Milli Diriliş | | Hafta 2 | Amerikan Ulusu'nun Tarihçesi | | Hafta 3 | İlk American Koloni Dönemi | | Hafta 4 | Amerikan Demokrasisi ve Devrimci Yazarlar | | Hafta 5 | İnsan Hakları ve Kişisel Özgürlükler | | Hafta 6 | Çok Kültürlülük ve Etknik Yapı | | Hafta 7 | Irkçılık ve yansımaları | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Romantik Dönem 1820-1860 | | Hafta 10 | Realismin ortaya çıkması 1860-1914 | | Hafta 11 | Modernizm, Çevre ve Yeni Deneysel Yaklaşımlar 1914-1945 | | Hafta 12 | Çağdaş Amerikan Toplumu ve Yapısına Bir Bakış | | Hafta 13 | Çağdaş Amerikan Şiiri | | Hafta 14 | Post-modernizm | | Hafta 15 | Telafi Haftası | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Bode, C. 1985; Highlights of American Literature, University of Maryland,Washington | | |
1 | Vanspanckeren, C. 1994; Outline of American Literature, Department of State, United States | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 06/04/2010 | 2 | 30 | Proje | 12 | 26/04/2010 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03/06/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 8 | 4 | 32 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 4 | 32 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 124 |
|