|
ELL4008 | Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hasan SAĞLAMEL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, ikinci ve yabancı dil test ve değerlendirme konularında bir genel bakış sunar. Katılımcılara ölçme-değerlendirme okuryazarlığı oluşturmak için temel kavramların ve konuların kısa bir tanıtımı yapılır. Ders kapsamında ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramlar ayrıntılı bir şekilde incelenecektir ve öğrencilerde ölçme değerlendirmeye ilişkin kavramlara dair bir farkındalık oluşturulacaktır.
Derste çeşitli test teknikleri ve prosedürleri ele alınacak, hem geleneksel hem de alternatif değerlendirme formlarına değinilecektir. Öğrenciler kendi değerlendirme araçlarını tasarlama sürecine katılacak ve değerlendirme prensipleri ve metodolojileri hakkında deneyim sahibi olacaklardır. Ayrıca, ders dil testi ve değerlendirme ile ilgili araştırma metodolojilerine aşinalık kazanmak için de fırsatlar sunacaktır. Küçük çaplı araştırma projeleri aracılığıyla, öğrenciler teorik bilgileri gerçek dünya senaryolarına uygulayacak ve analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecekler. Ders sonunda, katılımcılar dil değerlendirme prensiplerine ilişkin farkındalıklarını geliştirecekler, değerlendirme tasarımında pratik bir deneyime sahip olacaklar ve ölçme değerlendirme üzerine yapılan araştırmalara aşinalık kazanacaklardır.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | geçerli ve güvenilir test öğeleri ve testleri oluşturabilecek, | 16 | 1, | ÖK - 2 : | yabancı dil testi alanındaki bazı araştırmalarla aşina olacak, | 16 | 1, | ÖK - 3 : | kişisel değerlendirme ve port folyo değerlendirmesi gibi dil bilgisini ölçen alternatif yöntemlerinin geliştirilmesi ve farkındalığı | 16 | 1, | ÖK - 4 : | dil testi oluşturma becerilerini geliştirmek | 16 | 1, | ÖK - 5 : | dil testlerine eleştirel katılım yoluyla sınav değerlendirme becerilerini geliştirmek | 16 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin içeriği: sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram ve ilkelerini; farklı test ve sınav biçimlerini, değişik soru türlerini; farklı ölçme yöntemlerinin (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesini; farklı yaş gruplarında ölçme ve değerlendirmeyi, okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime ve dilbilgisini test etmek için ayrık ve bütüncül biçimde sınav hazırlama tekniklerini; test kurgulama aşamalarını, madde analizi ve test puanlarının yorumlanmasını; ve öğretmen tarafından hazırlanan dil sınavları ve geri etki konularını kapsamaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | 1 Dil testlerinin kısa tarihçesi
2 Yabancı/ikinci dil değerlendirmesi okuryazarlığı | | Hafta 2 | Dil sınavlarının temel ilkeleri | | Hafta 3 | Test teknikleri | | Hafta 4 | Test analizlerine yönelik bilinmesi gereken hususlar | | Hafta 5 | İletişimsel dil eğitiminde kullanılan ölçüm yöntemleri | | Hafta 6 | Yabancı dilde alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri | | Hafta 7 | Öz ve akran değerlendirmesi yoluyla değerlendirmeye öğrenci katılımı | | Hafta 8 | Bilgisayar destekli dil değerlendirmesi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Okuma becerilerinin ölçülmesi | | Hafta 11 | Yazma becerilerinin ölçülmesi | | Hafta 12 | Dinleme becerilerinin ölçülmesi | | Hafta 13 | Konuşma becerilerinin ölçülmesi | | Hafta 14 | Çocuklarda ölçme değerlendirme | | Hafta 15 | Notlandırma değerlendirmeleri (rubrikler, derecelendirme ölçekleri)
Sınav yönetimi_Kalabalık sınıflarında değerlendirme | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Coombe, C., Folse, K., and Hubley, N. (2010). A practical guide to assessing English language learners. The University of Michigan Press. | | |
1 | Coombe, C., Davidson, P., O'Sullivan, B., and Stoynoff, S. (Eds.). (2012). The Cambridge guide to second language assessment. Cambridge University Press. | | 2 | Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 9. Hafta | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16. Hafta | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 99 |
|