Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ELL4008Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Hasan SAĞLAMEL
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders, ikinci ve yabancı dil test ve değerlendirme konularında bir genel bakış sunar. Katılımcılara ölçme-değerlendirme okuryazarlığı oluşturmak için temel kavramların ve konuların kısa bir tanıtımı yapılır. Ders kapsamında ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramlar ayrıntılı bir şekilde incelenecektir ve öğrencilerde ölçme değerlendirmeye ilişkin kavramlara dair bir farkındalık oluşturulacaktır. Derste çeşitli test teknikleri ve prosedürleri ele alınacak, hem geleneksel hem de alternatif değerlendirme formlarına değinilecektir. Öğrenciler kendi değerlendirme araçlarını tasarlama sürecine katılacak ve değerlendirme prensipleri ve metodolojileri hakkında deneyim sahibi olacaklardır. Ayrıca, ders dil testi ve değerlendirme ile ilgili araştırma metodolojilerine aşinalık kazanmak için de fırsatlar sunacaktır. Küçük çaplı araştırma projeleri aracılığıyla, öğrenciler teorik bilgileri gerçek dünya senaryolarına uygulayacak ve analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecekler. Ders sonunda, katılımcılar dil değerlendirme prensiplerine ilişkin farkındalıklarını geliştirecekler, değerlendirme tasarımında pratik bir deneyime sahip olacaklar ve ölçme değerlendirme üzerine yapılan araştırmalara aşinalık kazanacaklardır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : geçerli ve güvenilir test öğeleri ve testleri oluşturabilecek,161,
ÖK - 2 : yabancı dil testi alanındaki bazı araştırmalarla aşina olacak,161,
ÖK - 3 : kişisel değerlendirme ve port folyo değerlendirmesi gibi dil bilgisini ölçen alternatif yöntemlerinin geliştirilmesi ve farkındalığı161,
ÖK - 4 : dil testi oluşturma becerilerini geliştirmek161,
ÖK - 5 : dil testlerine eleştirel katılım yoluyla sınav değerlendirme becerilerini geliştirmek161,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu dersin içeriği: sınıf bazlı ölçme ve değerlendirme üzerine temel kavram ve ilkelerini; farklı test ve sınav biçimlerini, değişik soru türlerini; farklı ölçme yöntemlerinin (örn.: gelişim dosyası, özdeğerlendirme, öğrenen günceleri) geliştirilmesi ve değerlendirilmesini; farklı yaş gruplarında ölçme ve değerlendirmeyi, okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime ve dilbilgisini test etmek için ayrık ve bütüncül biçimde sınav hazırlama tekniklerini; test kurgulama aşamalarını, madde analizi ve test puanlarının yorumlanmasını; ve öğretmen tarafından hazırlanan dil sınavları ve geri etki konularını kapsamaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 11 Dil testlerinin kısa tarihçesi 2 Yabancı/ikinci dil değerlendirmesi okuryazarlığı
 Hafta 2Dil sınavlarının temel ilkeleri
 Hafta 3Test teknikleri
 Hafta 4Test analizlerine yönelik bilinmesi gereken hususlar
 Hafta 5İletişimsel dil eğitiminde kullanılan ölçüm yöntemleri
 Hafta 6Yabancı dilde alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri
 Hafta 7Öz ve akran değerlendirmesi yoluyla değerlendirmeye öğrenci katılımı
 Hafta 8Bilgisayar destekli dil değerlendirmesi
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Okuma becerilerinin ölçülmesi
 Hafta 11Yazma becerilerinin ölçülmesi
 Hafta 12Dinleme becerilerinin ölçülmesi
 Hafta 13Konuşma becerilerinin ölçülmesi
 Hafta 14Çocuklarda ölçme değerlendirme
 Hafta 15Notlandırma değerlendirmeleri (rubrikler, derecelendirme ölçekleri) Sınav yönetimi_Kalabalık sınıflarında değerlendirme
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Coombe, C., Folse, K., and Hubley, N. (2010). A practical guide to assessing English language learners. The University of Michigan Press.
 
İlave Kaynak
1Coombe, C., Davidson, P., O'Sullivan, B., and Stoynoff, S. (Eds.). (2012). The Cambridge guide to second language assessment. Cambridge University Press.
2Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 9. Hafta 1 50
Dönem sonu sınavı 16 16. Hafta 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 15 30
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 3 8 24
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 5 15
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü99