|
ELL2004 | Dil Öğretim Yöntemleri | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Öznur SEMİZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere dil öğretiminde kullanılan çeşitli yaklaşımları ve yöntemleri tanıtır ve İngilizce öğretirken kullanabilecekleri prensipler geliştirmelerini hedefler. Dersin bir amacı da etkili dil öğretim biçimlerine dikkat çekmek ve öğrencilere spesifik teknikler sunarak bireysel repertuarlarını genişletmelerine yardımcı olmaktır. Bu açıdan, ders, öğrencilerin İngilizce öğretmeni olarak mesleklerine daha profesyonel yaklaşmalarını ve öğretmen olduklarında varolan eğilimleri, kendi deneyimleri ve ELT (English language teaching) bilgileri ışığında değerlendirmelerini sağlayacaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | tüm dil öğretim yöntemleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır. | 8,9,11,18 | | ÖK - 2 : | yabancı dil öğretme yöntemleriyle alakalı olarak temel öğrenme teorilerini tanımış olacaklardır. | | | ÖK - 3 : | belli durumlar için hangi öğretim yönteminin uygyun olduğuna karar verebileceklerdir. | | | ÖK - 4 : | yabancı dil öğretim yöntemlerinin altında yatan temel prensipleri anlayabileceklerdir. | | | ÖK - 5 : | öğrendikleri dil öğretim yöntemlerinin birini kullanarak bir ders hazırlayıp sunabileceklerdir. | | | ÖK - 6 : | etkili ve kapsamlı bir ders planı hazırlayabileceklerdir. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste İngiliz Dili Öğretimindeki yöntem ve yaklaşımlar tarihsel bir perspektifle tanıtılacaktır. Ders bu yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramlar arasındaki ayrımlara ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemine odaklanacaktır. Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi (Grammar-Translation Method), Doğrudan Anlatım Direct Method), İşitsel-Duyusal Yöntem(Audiolingual Method) , Sessiz Yöntem (Silent Way), İletişimsel Yaklaşım (Communicative Approach) vb. derste üzerinde durulacak yöntemlerin bir kaçıdır. Öğrenciler yöntemlerle ilintili küçük ölçekli öğretim aktiviteleri tasarlayarak ve sınıf içi uygulamasını (mikro-öğretim) gerçekleştireceklerdir. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi | | Hafta 2 | Düzvarım Yöntemi | | Hafta 3 | İşitsel-Dilsel Yöntem | | Hafta 4 | Sessiz Yol Yöntemi | | Hafta 5 | Telkin Yöntemi | | Hafta 6 | Grup ile Dil Öğrenme Yöntemi | | Hafta 7 | Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi | | Hafta 8 | İletişimsel Dil Öğretim Yöntemi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | İçerik Temelli Öğretim Metodu | | Hafta 11 | Görev-Temelli Öğretim Metodu | | Hafta 12 | Dil Öğretiminde Katılımcı Yaklaşım | | Hafta 13 | Dil Stratejileri Eğitimi, İşbirlikçi Öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı | | Hafta 14 | Dil Öğretiminde Teknloji Kullanımı | | Hafta 15 | Seçmeli Yöntem | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Proje | 14 | | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 5 | 1 | 5 | Proje | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı | 7 | 1 | 7 | Toplam Çalışma Yükü | | | 144 |
|