|
ELL4002 | Bilgi Kuramı | 4+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Tuncer YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | Doç.Dr.M.Zeki ÇIRAKLI | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Edebiyat eleştirisi dersinde aydınlanma çağından itibaren romantik dönem Doğalcılık, Modern Gerçekçilik, Eleştirel Realizm, Metin Eleştirisi, Biçimcilik, Marksist Edebiyat eleştirisi, varoluşçuluk ve Post modern edebiyat eleştirisi gibi konularda öğrencilerin bilgisini geliştirmek, modern çağa damgasını vuran edebiyat akımlarının etkisinde yayılan birbirinden farklı eserlerin tahlillerini yapma yeteneğini geliştirmek |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | uygulamalı çalışarak belli bir döneme ait herhangi bir edebi metnin çözümlemesini rahatlıkla, kolayca yapabileceklerdir | 2,3 | 1 | ÖK - 2 : | post modernist, yapısalcı yapıbozumcu ve abzürd tarzda yazılmış subjektif sanat eserlerine daha eleştirel bakabileceklerdir. | 2,5 | 1 | ÖK - 3 : | aydınlanma çağından bu yana sürekli değişim gösteren edebiyat akımlarının sadece edebiyat eserlerini değil resim sanatı, mimari postmodern sanatına ve görsel sanatları da nasıl etkilediğini daha kolay kavrayabileceklerdir. | 1 | 1 | ÖK - 4 : | modern eleştiri alanında farklı yaklaşımlar ve kuramlar hakkıında gerekli bilgilerle donatılacaklar ve bu kuramları uygulayarak modern sanat eserlerinin yorumlayabileceklerdir | 5 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Aydınlanma çağı ile birlikte başlayan yeni edebi ve felsefi oluşumların tanıtılması. Neoklasik akıma bir tepki olarak doğan romantik akımın incelenmesi. Aklın yerine duyguları ön plana alan Romantik felsefenin çözümlenmesi. Romantik akımın temsilcilerinden olan Shiller, Goethe, Coleridge gibi şairlerin öğrencilerin sunumlarıyla sınıfta irdelenmesi. Romantik akıma reaksiyon olarak ortaya çıkmış naturalist, realist akımın Amerikan yazarlarının eserlerine başvurularak irdelenmesi. Freud'un edebiyat eleştirisine katkısının vurgulanması. Çağdaş edebiyat eleştirisine damgasını vurmuş büyük eleştirmenlerin tanıtılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse Giriş | | Hafta 2 | Derrida ve Mana | | Hafta 3 | Gaining Knowledge | | Hafta 4 | Okur Merkezli Eleştiri I | | Hafta 5 | Okur Merkezli Eleştiri II | | Hafta 6 | Duygu ve Anlatını Anlama | | Hafta 7 | Yorum ve ManaI | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Yorum II | | Hafta 10 | Anlatıbilim, Edebiyat ve Mana | | Hafta 11 | Edebiyat ve Ahlak Düşüncesi | | Hafta 12 | Edebiyattan Nasıl ve Ne Öğrenilebilir | | Hafta 13 | Siyasal Eleştiri | | Hafta 14 | Uygulama | | Hafta 15 | Uygulama | | Hafta 16 | Dömen Sonu Sınav | | |
1 | BIRCH, DAVID. 1996; LANGUAGE, LITERATURE AND CRITICAL PRACTICE: Ways of Analysing text, Routledge, London. | | 2 | Tyson, Lois. 2006; Critical theory Today: A User Friendly Guide. 0Routledge, London. | | 3 | Robinson, Jenefer. Garry L. Hagberg and Walter Jost (Editors), 2010; A Companion to the Philosophy of Literature, Wiley-Blackwell, West Sussex. | | 4 | Eagleton, Terry. 2013; How to read Literature. Yale University Press, New Haven. | | 5 | Barry, Peter. 2002; Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. Manchester University Press, Manchester. | | 6 | Eagleton, Terry. 2008; Literary Criticism: An Introduction. University of Minnesota Press, Minneapolis. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/04/2024 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 17/06/2024 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 3 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 140 |
|