Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ELL4002Bilgi Kuramı4+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Tuncer YILMAZ
Diğer Öğretim ÜyesiDoç.Dr.M.Zeki ÇIRAKLI
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Edebiyat eleştirisi dersinde aydınlanma çağından itibaren romantik dönem Doğalcılık, Modern Gerçekçilik, Eleştirel Realizm, Metin Eleştirisi, Biçimcilik, Marksist Edebiyat eleştirisi, varoluşçuluk ve Post modern edebiyat eleştirisi gibi konularda öğrencilerin bilgisini geliştirmek, modern çağa damgasını vuran edebiyat akımlarının etkisinde yayılan birbirinden farklı eserlerin tahlillerini yapma yeteneğini geliştirmek
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : uygulamalı çalışarak belli bir döneme ait herhangi bir edebi metnin çözümlemesini rahatlıkla, kolayca yapabileceklerdir2,31
ÖK - 2 : post modernist, yapısalcı yapıbozumcu ve abzürd tarzda yazılmış subjektif sanat eserlerine daha eleştirel bakabileceklerdir.2,51
ÖK - 3 : aydınlanma çağından bu yana sürekli değişim gösteren edebiyat akımlarının sadece edebiyat eserlerini değil resim sanatı, mimari postmodern sanatına ve görsel sanatları da nasıl etkilediğini daha kolay kavrayabileceklerdir.11
ÖK - 4 : modern eleştiri alanında farklı yaklaşımlar ve kuramlar hakkıında gerekli bilgilerle donatılacaklar ve bu kuramları uygulayarak modern sanat eserlerinin yorumlayabileceklerdir51
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Aydınlanma çağı ile birlikte başlayan yeni edebi ve felsefi oluşumların tanıtılması. Neoklasik akıma bir tepki olarak doğan romantik akımın incelenmesi. Aklın yerine duyguları ön plana alan Romantik felsefenin çözümlenmesi. Romantik akımın temsilcilerinden olan Shiller, Goethe, Coleridge gibi şairlerin öğrencilerin sunumlarıyla sınıfta irdelenmesi. Romantik akıma reaksiyon olarak ortaya çıkmış naturalist, realist akımın Amerikan yazarlarının eserlerine başvurularak irdelenmesi. Freud'un edebiyat eleştirisine katkısının vurgulanması. Çağdaş edebiyat eleştirisine damgasını vurmuş büyük eleştirmenlerin tanıtılması.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Derse Giriş
 Hafta 2Derrida ve Mana
 Hafta 3Gaining Knowledge
 Hafta 4Okur Merkezli Eleştiri I
 Hafta 5Okur Merkezli Eleştiri II
 Hafta 6Duygu ve Anlatını Anlama
 Hafta 7Yorum ve ManaI
 Hafta 8Ara sınav
 Hafta 9Yorum II
 Hafta 10Anlatıbilim, Edebiyat ve Mana
 Hafta 11Edebiyat ve Ahlak Düşüncesi
 Hafta 12Edebiyattan Nasıl ve Ne Öğrenilebilir
 Hafta 13Siyasal Eleştiri
 Hafta 14Uygulama
 Hafta 15Uygulama
 Hafta 16Dömen Sonu Sınav
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1BIRCH, DAVID. 1996; LANGUAGE, LITERATURE AND CRITICAL PRACTICE: Ways of Analysing text, Routledge, London.
2Tyson, Lois. 2006; Critical theory Today: A User Friendly Guide. 0Routledge, London.
3Robinson, Jenefer. Garry L. Hagberg and Walter Jost (Editors), 2010; A Companion to the Philosophy of Literature, Wiley-Blackwell, West Sussex.
4Eagleton, Terry. 2013; How to read Literature. Yale University Press, New Haven.
5Barry, Peter. 2002; Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. Manchester University Press, Manchester.
6Eagleton, Terry. 2008; Literary Criticism: An Introduction. University of Minnesota Press, Minneapolis.
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 15/04/2024 2 50
Dönem sonu sınavı 16 17/06/2024 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı çalışma 4 14 56
Arasınav için hazırlık 4 1 4
Arasınav 2 1 2
Ödev 5 3 15
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 1 5
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü140