|
ELL1002 | Eski ve Ortaçağ İngiliz Edebiyatı | 4+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Nazan YILDIZ ÇİÇEKÇİ | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr.Gör.Fehmi TURGUT | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı İngiliz Edebiyatı ile ilgili temel bilgilerin ve edebiyat okurken ve çalışırken gerekli olacak edebi terminolojinin kazandırılmasıdır. Dersin tamamlanması ile öğrencilerin aşağıdaki becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır. Temel edebi terminolojiyi kavramak. Edebi eserleri okuyup açıklayabilmek. İngiliz Edebiyatındaki dönemleri ve onların özelliklerini tanımak. İngiliz Edebiyatındaki önemli edebi kişilikleri tanımak. İngiliz Edebiyatındaki farklı türlerin özelliklerini ayırt etmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İngiliz edebiyatındaki temel edebi terminolojiyi kavrayacaklardır. | 2,3,4,5 | 1,2,3,5 | ÖK - 2 : | İngiliz edebiyatındaki eserleri dil kullanımı, kelime seçimi, betimleme araçlarının kullanımı, konu seçimi, eser yapısı, kullanılan temalar ve eser türleri açısından analiz edebilecek ve İngiliz tarihindeki önemli olaylar ile eserler arasında bağlantı kurabileceklerdir. | 2,3,4,5 | 1,2,3,5 | ÖK - 3 : | İngiliz edebiyatındaki dönemleri ve onların özellikleri ve İngiliz Edebiyatındaki önemli edebi kişilikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
| 2,3,4,5 | 1,2,3,5 | ÖK - 4 : | İngiliz edebiyatındaki çeşitli edebi eserleri okuyup bu eserler hakkında sunum yapabileceklerdir ve eserlerin niteliğine uygun yaratıcı projeler hazırlayabileceklerdir. | 2,3,4,5 | 1,2,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
18. yy. İngiliz edebiyatı, 18. yy. 'da şiir ve tiyatro, 18. yy' da roman, 18. yy. İngiliz Edebiyatında edebi kişilikler, Romantik Dönem, Victoria Dönemi, 19. yy İngiliz edebiyatı, 20. yy. İngiliz edebiyatı gibi İngiliz Edebiyatı dönemlerinin edebi kişilikler, edebiyat atmosferi açısından tartışılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Romantik Dönem. William WordsWorth and Samuel Taylor Coleridge. | | Hafta 2 | Sir Walter Scott, Lord Byron ve Percy Bysshe Shelley. | | Hafta 3 | John Keats, Robert Southey ve Thomas Hood. | | Hafta 4 | Viktorya Dönemi. | | Hafta 5 | Thomas Carlyle, John Henry Newman ve Thomas Henry Huxley. | | Hafta 6 | Elizabeth Barret Browning ve Robert Browning. | | Hafta 7 | Charles Dickens, Matthew Arnold, Christina Rosetti ve Dante Gabriel Rosetti. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Thomas Hardy ve Rudyard Kipling. | | Hafta 10 | Moderm Dönem. | | Hafta 11 | Modern Kısa Hikayeler. | | Hafta 12 | Modern Şiir. | | Hafta 13 | Modern Denemeler. | | Hafta 14 | Modern Tiyatro. | | Hafta 15 | Genel Bir Değerlendirme ve Önemli Metinlerin Yeniden Okunması. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Carter, Ronald and McRae, John. 1996; The Penguin Guide to English Literature: Britain and Ireland, Penguin Books, Middlesex | | |
1 | Sachs, T. U. 1986; Now Read On, Longman, Essex. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 01/03/2010 | 1,00 | 30 | Proje | 5 6 7 9 10 | 08 15 22/02/2010 08/03/2010 | 1,00 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 25/06/2010 | 2,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 10 | 3 | 30 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 2 | 40 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 153 |
|