|
ELL2006 | 18. yy İngiliz Romanı | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Muzaffer Zafer AYAR | Diğer Öğretim Üyesi | Yard. Doç. Dr. Mustafa Zeki Çıraklı | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | -öğrencileri İngiliz Romanının tarihile aşina etme ve 18 inci yüz yıl boyunca İngiliz romanının büyüme ve gelişmesine öğretme. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İngiliz Romanının doğma ve yükselme nedenlerini bilmek, | 5 | 1 | ÖK - 2 : | Onsekizinci yüzyıl İngiliz Romanı ve Romancıları hakkında bilgi kazanma, | 5 | 1 | ÖK - 3 : | Onsekizinci yüzyılın en önemli İngiliz romanlarını tanımak ve okumak, | 5 | 1 | ÖK - 4 : | Onsekizinci yüzyılda yazılmış romanlarda kullanılan ana anlatı tekniklerini öğrenmek. | 5 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
18 inci yüzyıl dönem boyu İngiliz Romanının doğuşunu ve büyümesini gözden geçirmek, Rİngiliz romanının doğuşunun sebeplerini tartişma, özellikle Daniel Defie, Samuel Richardon, Henry Fielding ve Laurence Sterne gibi romancıların önemli romanlarını inceleme. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse Giriş, | | Hafta 2 | Romanın Tanımı, | | Hafta 3 | Romanın Türünün Doğuşu | | Hafta 4 | Daniel Defoe'nun Robisnon Crusoe adli romanı | | Hafta 5 | Daniel Defoe'nun Robisnon Crusoe adli romanı | | Hafta 6 | Samuel Rıchardson'nun Pamela Adlı Romanı | | Hafta 7 | Samuel Rıchardson'nun Pamela Adlı Romanı | | Hafta 8 | Ara Sınav | | Hafta 9 | Henry Fielding'in Tom Jones Adlı Romanı | | Hafta 10 | Henry Fielding'in Tom Jones Adlı Romanı | | Hafta 11 | Henry Fielding'in Tom Jones Adlı Romanı | | Hafta 12 | Horace Walpole'un The Castle of Otranto Adlı Romanı | | Hafta 13 | Horace Walpole'un The Castle of Otranto Adlı Romanı | | Hafta 14 | Laurence Sterne'ın Tristram Shandy Adlı Romanı | | Hafta 15 | Laurence Sterne'ın Tristram Shandy Adlı Romanı | | Hafta 16 | final | | |
1 | Eagleton, Terry, 2005; The English Novel: An Introduction, Blackwell Publishing, Oxford. | | 2 | Spacks, Patricia Meyer, 2006; Novel Beginning: Experiments in Eighteenth-century English Fiction, Yale University Press, New Haven. | | |
1 | Poole, Adrian (Ed.), 2009; The Cambridge Introduction to English Novelists, Cambridge University Press, Cambridge. | | 2 | Bloom, Harold, 2007; Novelists and Novels, Chelsea House Publishers, Philadelphia. | | 3 | Defoe, Daniel, 2004; Robinson Crusoe, Penguin, London. | | 4 | Richardson, Samuel, 1981; Pamela, Penguin, London. | | 5 | Fielding, Henry, 2005; The History of Tom Jones, A Foundling, Penguin, London. | | 6 | Walpole, Horace, 2001; The Castle of Otranto, Penguin, London. | | 7 | Sertne, Laurence, 2003; The Life and Opinions of Tristram Shandy, Gentleman, Penguin, London. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 10 | 09/04/2019 | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 21/05/2019 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 1 | 3 | Proje | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 136 |
|