|
ELL3011 | Dil Öğretiminde Drama | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hasan SAĞLAMEL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri dil öğretim ortamlarında kullanılan drama tekniklerine aşina kılmayı hedefler. Bu amaçla, dersler yabancı dil öğretiminde drama aktivitelerinin hayata geçirilmesine yönelik bir giriş olarak tasarlanmıştır. Ders sonunda öğrencilerin drama tekniklerini kullanması, drama aktiviteleriyle ders planı tasarlaması ve derslere merak uyandırıcı bir mahiyet kazandırması beklenmektedir. Ders dil eğitiminde dramanın kavramsal bir çerçeveye oturtulmasını, doğaçlama, sıcak sandalye, donuk imge, pandomim ve hikaye anlatma gibi sözlü ya da sözlü olmayan aktiviteleri kapsamaktadır. Özellikle İngilizce öğretmeyi hedefleyen ve öğretim serüveni boyunca farklı deneyimlere sahip olmak isteyen öğrenciler için tavsiye edilir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Teorik ve yöntemsel olarak bir drama dersini nasıl organize edildiğini gösterebilecek
| 6 | 3, | ÖK - 2 : | Dil öğretim bağlamlarında drama kullanımının avantaj ve dezavantajlarını tanımlayıp tartışabilecek | 7 | 5, | ÖK - 3 : | Drama tekniklerinin yapılandırıldığı ders planları oluşturabilecek
| 9 | 6, | ÖK - 4 : | Drama teknikleri kullanarak mikro bir öğretim uygulaması tasarlayıp bunu uygulayabilecek | 20 | 5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
1. Eğitimde dramanın tanımlanması
2. Dramanın kısa bir tarihsel gelişimi
3. Dramanın temel özellikleri
4. Eğitimde drama kullanmanın yararları & potansiyel zorlukları
5. Drama aktivitelerinin yapılandırılması
6. Dramada kullanılan teknikler (giriş)
7. Yaratıcı drama kullanarak bir ders tasarlama
8. Dramada ölçme ve değerlendirme
9. Arasınav
10. Dramada kullanılan teknikler
11. Dramada kullanılan teknikler
12. Dramada kullanılan teknikler
13. Dramada kullanılan teknikler
14. Dramada kullanılan teknikler
15. Dramada kullanılan teknikler
16. Final
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitimde dramanın tanımlanması
| | Hafta 2 | Dramanın kısa bir tarihsel gelişimi
| | Hafta 3 | Dramanın temel özellikleri
| | Hafta 4 | Eğitimde drama kullanmanın yararları & potansiyel zorlukları
| | Hafta 5 | Drama aktivitelerinin yapılandırılması
| | Hafta 6 | Dramada kullanılan teknikler
| | Hafta 7 | Yaratıcı drama kullanarak bir ders tasarlama
| | Hafta 8 | Dramada ölçme ve değerlendirme
| | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Drama teknikleri
| | Hafta 11 | Sunum
| | Hafta 12 | Sunum
| | Hafta 13 | Sunum | | Hafta 14 | Sunum
| | Hafta 15 | Örnek ders planı
| | Hafta 16 | Final | | |
1 | McCaslin, N. (1990). Creative drama in the classroom. New York: Longman. | | 2 | Maley, A., & Duff, A. (2005). Drama techniques: A resource book of communication activities for language teachers. Ernst Klett Sprachen. | | |
1 | Adıgüzel, Ö. (2010). Creative drama in education. Ankara: Naturel. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 50 | Sunum | 10 11 12 13 14 | | 1 | 20 | Ödev | 16 | | 1 | 30 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Ödev | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 94 |
|