|
ELL2001 | İleri Dilbilim | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hasan SAĞLAMEL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İleri Dilbilimi dersi bir önceki yarıyılda Dilin Doğası ve Dilbilim, Sesbilim, Sesdizimi, ve Kelime Biçimlendirme konularını kapsayan Dilbilimine Giriş adlı dersin devamıdır. Böylelikle, İleri Dilbilim dersi, Edimbilim, ana dil edinimi, ikinci dil edinimi, dilin değişimi ve sosyodilbilim konularını tartışmayı hedeflemektedir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dilbilimin farklı alt alanlarını ve temel kavramlarını tanımlayabilecektir, | 18 | 1, | ÖK - 2 : | Edimbilim perspektifiyle dili bağlam içinde kavrayabilecekler, | 10 | 1, | ÖK - 3 : | dillerin farklı faktörlere ve etkilere göre nasıl değiştiğini değerlendirebileceklerdir, | 18 | 1, | ÖK - 4 : | beynimizin dilleri kavramak için nasıl çalıştığını gösterebilecektir | 20 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Pragmatics: The study of what speakers mean by their utterances
Discourse analysis
Neurolinguistics: Language and the brain
First language acquisition: developmental stages
Second language acquisition; contributing factors to interlanguage
Language history and change
Language and regional variation
Language and social variation
Language and culture |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve Döneme bir genel önizleme | | Hafta 2 | Edimbilim | | Hafta 3 | Edimbilim | | Hafta 4 | Söylem analizi | | Hafta 5 | Dil ve beyin | | Hafta 6 | Ana dil edinimi | | Hafta 7 | İkinci dil edinimi/öğrenimi | | Hafta 8 | İkinci dil edinimi/öğrenimi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Dilin tarihi ve değişimi | | Hafta 11 | Dilin tarihi ve değişimi | | Hafta 12 | Dil ve bölgesel değişim | | Hafta 13 | Dil ve toplumsal değişim | | Hafta 14 | Dil ve kültür | | Hafta 15 | Dönem konularının tekrarı | | Hafta 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
1 | Yule, G. (2010). The study of Language. (4th ED.). Cambridge: CUP. | | |
1 | Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2018). An introduction to language. Cengage Learning. | | 2 | Çelik, M. (2013). Linguistics for students of English Book1. İstanbul: Yargı Publications. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 3 | 3 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 5 | 5 | Dönem sonu sınavı | 0 | 1 | 0 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 149 |
|