|
ELL4035 | Çocuklara İngilizce Öğretimi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Naci KAYAOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere çocukların zihinsel ve sosyal gelişimine uygun dinleme, konuşma, yazma, kelime ve gramer öğretme amaçlı aktiviteleri geliştirme, bu dil becerilerini öğretirken kullanılacak materyalleri hazırlama ve sınıf içinde uygulama konularında bilgi ve deneyim vermeyi hedeflemektedir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda faklı yaklaşımlar geliştirebilecekler | | | ÖK - 2 : | Okuma, yazma , dinleme ve konuşma alanlarında oyun bazlı etkinlikler yapabilecekler | | | ÖK - 3 : | Yetişkinliklerden farklı öğrenme ve sınıf içi etkinliğine karar verebilecekler | | | ÖK - 4 : | Çocukların dil edinimi sürecini anlayacak ve çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini kavrayacaklar. | | | ÖK - 5 : | Çocuklara İngilizceyi etkili bir şekilde öğretebilmek için çeşitli öğretim yöntemleri, materyaller ve etkinlikler kullanabilecekler. | | | ÖK - 6 : | Öğrenci merkezli yaklaşımları benimseyerek, öğrenme sürecini çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre şekillendirebilecekler. | | | ÖK - 7 : | Çocuklara İngilizce öğretiminde çeşitli materyalleri ve teknolojiyi kullanarak öğrenme sürecini daha ilgi çekici hale getirebilecekler. | | | ÖK - 8 : | Öğrencilerin dil becerilerini değerlendirebilecek ve geri bildirim sağlayabilecekler. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
6-12 yaş arası çocuklara yabancı dil öğretiminin kuramsal ve uygulamalı boyutlarının ele alınması; kalıtsal yetenek ve çevre etkilerinin rolü; küçük yaşlarda morfolojik, sentaks ve semantik yapıların edinimi; uygunluk, format, çekicilik, etkili öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı, vb. açılardan incelenmesi ve çeşitli uygulamalar yapılması. Aynı zamanda çocuk gruplarında sınıf yönetimi, bireysel farklılıklar, öğrenme farklılıkları, konuşma, dineme yazıma etkinlikleri, hatalara karşı takip edilecek stratejileri gibi konularda içermektedir |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | | | Hafta 2 | | | Hafta 3 | | | Hafta 4 | | | Hafta 5 | | | Hafta 6 | | | Hafta 7 | | | Hafta 8 | | | Hafta 9 | | | Hafta 10 | | | Hafta 11 | | | Hafta 12 | | | Hafta 13 | | | Hafta 14 | | | Hafta 15 | | | Hafta 16 | | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1,30 | 50 | Yıl içi çalışma | Proje, dönem yazıları, sunu | | | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1,30 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|