|
ELL4031 | Söylem Analizi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ali Şükrü ÖZBAY | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Söylem analizi araçları kullanılarak İngilizce metinlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | konusma ve yazili soylemlere elestirel acidan bakabileceklerdir. | | | ÖK - 2 : | konusma ve metin organizyonundaki onemli yapilari ayirtedebileceklerdir. | | | ÖK - 3 : | Soylem analizi ilei ilgili yazini okuyabilecekler ve dogru yontemlerle konusma ve yazili soylemleri analiz edebileceklerdir, | | | ÖK - 4 : | Soylem analizi kullanilan yontemleri anlayabileceklerdir | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste bağdaşıklık, bağlaşıklık, vb. söylem çözümlemesi araçları kullanılarak, İngilizce metinler incelenir. Böylece öğrenciler, metinleri anlamlandırmak için gerekli olan çözümleme becerilerini geliştirirler ve dilbilimsel araçların çeviri için nasıl kullanılabileceği konusunda bir bakış açısı edinirler. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanimlar, soylem analizi ve dilbilim, soylemde anlam | | Hafta 2 | Tanimlar, soylem analizi ve dilbilim, soylemde anlam | | Hafta 3 | Tanimlar, soylem analizi ve dilbilim, soylemde anlam | | Hafta 4 | Yazili soylem: metin turleri, genre analiz | | Hafta 5 | Tanimlar, soylem analizi ve dilbilim, soylemde anlam | | Hafta 6 | Yazili soylem: metin turleri, genre analiz | | Hafta 7 | Konusma soylem analizi: konusma sirasi, sira organizasyonu, genel organizasyon | | Hafta 8 | Konusma soylem analizi: konusma sirasi, sira organizasyonu, genel organizasyon | | Hafta 9 | Konusma soylem analizi: konusma sirasi, sira organizasyonu, genel organizasyon | | Hafta 10 | Konusma soylem analizi: konusma sirasi, sira organizasyonu, genel organizasyon | | Hafta 11 | Konusma soylem analizi: konusma sirasi, sira organizasyonu, genel organizasyon | | Hafta 12 | Konusma soylem analizi: konusma sirasi, sira organizasyonu, genel organizasyon | | Hafta 13 | Soylem analizi uygulama | | Hafta 14 | Soylem analizi uygulama | | Hafta 15 | Soylem analizi uygulama | | Hafta 16 | Revizyon... | | |
1 | Brown, G. and Yule, G. (1983). Discourse analysis Cambridge University Press. | | 2 | Cook, G. (1989). Discourse Oxford University Press | | |
1 | Coulthard, M. (1985). An introduction to discourse analysis Longman. | | 2 | Fairclough, N. (1995). Critical discourse analysis Longman. | | 3 | Van Dijk, T.A. (ed.) (1997). Discourse as social interaction. Sage Publications. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 17/11/2018 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 14 | 07/12/019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Proje | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 160 |
|