|
ELL4027 | İleri Rusça - I | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Vüsal ÇELEBİ | Diğer Öğretim Üyesi | YOK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Rusça dil bilgisinin soyut gramer kurallarını herkesin anlayabileceği bir şekilde gündelik hayatla bağlantılı olarak örneklerle öğretmektir. Rusça diline ait temel kavramları öğretmek, günlük yaşantımızdaki olayların, durumların ve değişik düşüncelerin hangi dil bilgisi şekilleri ve formları ile ifade edildiklerin örneklerini, didaktik, metotları kullanarak öğrencilerin anlamasını ve kavramasını sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Rusçanın Ses bilgisi Biçim bilgisi ve Söz dizimi kurallarının detaylı olarak anlatmak. Fonetik bölümünde Rusçada harflerinin okunuşu, vurgu sistemi ve tonlama konuları incelenmektedir.Morfoloji bölümünde Rusçada ad ve durumları, sıfatlar, zamirler. sayılar,zarflar,eylemler,zamanları,kipler ve ulaçlar tüm detaylarıyla vermek. Sentaks bölümünde ise Rusça tümce çeşitleri, bu tümcelerde yer alan temel ve yardımcı ögeler, sözcük öbekleri ve bunların tümce içindeki görevleri birbirleriyle olan ilişkileri, dizilişleri, yan tümce türleri, bunların ana tümceyle bağlanış şekilleri ve bağlaçlar tanıtılmaktadır. Her bölüm , öğrenci tarafından iyice algılanmadan yeni bir bölüme geçilmemesi yöntemi benimsenir. Bunun için her bölümünden sonra alıştırmalar verilerek konunun pekiştirilmesi sağlanmaktadır. Bu alıştırmalarda kullanılan sözcükler dili öğreten ve dili öğrenen kişinin yardımıyla çeşitlendirilebilir. Aynı zamanda Rusça gramerinde kuralların iyi öğrenilmemesi Dersi öğretirken o anda gereken duruma uygun metodun kullanılmasını gerektiren Eklektik Metot kullanılmaktadır. Çeşitli Görsel öğretim (tablo,resimler, şemalar ve İşitsel (VCD,DVD, audio teyp) materyaller de kullanılmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | dönüşlü fiiller | | Hafta 2 | tekrar | | Hafta 3 | hem dönüşlü hem dönüşsüz olar kullanılan fiiller | | Hafta 4 | dönüşlü kullanılmayan fiiller | | Hafta 5 | Tekrar metinle çalışmak | | Hafta 6 | tüm fiillerin tekrarı, Kıyaslama ve çekimlendirme | | Hafta 7 | Cümlelerde fiillerin kullanımı | | Hafta 8 | Dikte | | Hafta 9 | Hikaye çevirileri | | Hafta 10 | Yalın durumuyla kıyaslama yoluyla De.d. İ.d. E.d. ve İn.durumu | | Hafta 11 | tekrar | | Hafta 12 | Sözlü | | Hafta 13 | İn durumda saatlerin konu işlevleri | | Hafta 14 | tekrar | | Hafta 15 | uygulamalı soru cevap çalışması | | Hafta 16 | kısa sınav | | |
1 | K.İ.Pehlivanova, M.N.Lebedeva(1991)"Resimli Rusça Dilbilgisi"Moscow:Yayın evi "Russkiy Yazık" | | 2 | N.B.Karavanova (2001)"Govorite pravilno" Kurs russkoy razgovornoy reçhi" Moscow: Yayın evi"Russkiy Yazık" | | 3 | S.A.Khavronina- A.İ.Shirochenskaya(2001)"Russkiy Yazık alıştırmalarda"Moscow:Yayın evi"Russkiy Yazık" | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 14/04/2019 | 1 | 30 | Proje | 12 | 20/04/2019 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 31/05/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 2 | 4 | 8 | Arasınav | 3 | 6 | 18 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Proje | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Diğer 2 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|