|
ELL3035 | Uygulamalı Dilbilim | 4+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Öznur SEMİZ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. M. Naci KAYAOĞLU | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrencilere, Uygulamalı dil bilimin temel alanı olanı olan yabancı dil öğrenimi ve öğretimini tanıtmaktır. Derste, başlıca birinci ve ikinci dil edinim teorileri, çocuklar ve yetişkinlerin dil edinim sürecinde geçirdiği süreçler, doğal ve sınıf içi ortamlarda dil öğrenimi ve öğretimi gibi konularda öğrencileri bilgilendirmek amaç edinilmiştir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Uygulamalı dilbilim ve alt dalları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | | 1,3, | ÖK - 2 : | Birinci ve ikinci dil edinim teorilerini tanıyacaklardır. | | 1,3, | ÖK - 3 : | Birinci ve ikinci dil edinimindeki süreçler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 18,20 | 1,3, | ÖK - 4 : | Dil öğrenmedeki bireysel farklılıkları öğreneceklerdir. | 11,18 | 1,3, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin içeriği temelde birinci ve ikinci dilin nasıl öğrenildiği ile ilgili konulardır. Ders, erken çocuklukta dil öğrenimi, birinci ve ikinci dilde gelişim evreleri, dil öğreniminde bireysel farklılıklar, dil öğrenme ortamları gibi konuları kapsamaktadır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Uygulamalı Dilbilim nedir?
Alanın tarihi ve önemli tanımlar
Uygulamalı Dilbilimin alt alanları
| | Hafta 2 | İlk Dil Edinimi
İlk dil ediniminde evreler | | Hafta 3 | İkinci ve üçüncü dil edinimi
Çokdillilik | | Hafta 4 | İlk ve ikinci dil edinimi karşılaştırma: Benzerlikler ve farklılıklar | | Hafta 5 | İkinci dil öğrenme teorileri | | Hafta 6 | İkinci dil edinimini etkileyen faktörler | | Hafta 7 | İkinci dil edinimini etkileyen faktörler | | Hafta 8 | Çocuk, genç ve yetişkinlerde dil öğrenimini karşılaştırma | | Hafta 9 | Midterm Exam | | Hafta 10 | Interlanguage | | Hafta 11 | Dilde transfer | | Hafta 12 | Dil öğrenme sürecinde yapılan hatalar | | Hafta 13 | Yabancı dil sınıflarında geri dönüt verme | | Hafta 14 | Dil öğreniminde sınıf ve doğal ortamların karşılaştırılması | | Hafta 15 | Dil öğrenimi ile ilgili bazı popüler fikirlere bakış
| | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Lightbown, Patsy, and Nina M. Spada. How Languages Are Learned. Oxford [england: Oxford University Press, 2013. Fourth Edition | | |
1 | Richards, J. C., Platt, J. T., & Platt, H. (1992). Longman dictionary of language teaching and applied linguistics. Essex, England: Longman. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25.10.2021 | 60 dk. | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 17.01.2022 | 60 dk. | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav | 2 | 8 | 16 | Ödev | 4 | 4 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 6 | 12 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|