Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ELL3035Uygulamalı Dilbilim4+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Öznur SEMİZ
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. M. Naci KAYAOĞLU
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin temel amacı öğrencilere, Uygulamalı dil bilimin temel alanı olanı olan yabancı dil öğrenimi ve öğretimini tanıtmaktır. Derste, başlıca birinci ve ikinci dil edinim teorileri, çocuklar ve yetişkinlerin dil edinim sürecinde geçirdiği süreçler, doğal ve sınıf içi ortamlarda dil öğrenimi ve öğretimi gibi konularda öğrencileri bilgilendirmek amaç edinilmiştir.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Uygulamalı dilbilim ve alt dalları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.1,3,
ÖK - 2 : Birinci ve ikinci dil edinim teorilerini tanıyacaklardır. 1,3,
ÖK - 3 : Birinci ve ikinci dil edinimindeki süreçler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. 18,201,3,
ÖK - 4 : Dil öğrenmedeki bireysel farklılıkları öğreneceklerdir.11,181,3,
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu dersin içeriği temelde birinci ve ikinci dilin nasıl öğrenildiği ile ilgili konulardır. Ders, erken çocuklukta dil öğrenimi, birinci ve ikinci dilde gelişim evreleri, dil öğreniminde bireysel farklılıklar, dil öğrenme ortamları gibi konuları kapsamaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Uygulamalı Dilbilim nedir? Alanın tarihi ve önemli tanımlar Uygulamalı Dilbilimin alt alanları
 Hafta 2İlk Dil Edinimi İlk dil ediniminde evreler
 Hafta 3İkinci ve üçüncü dil edinimi Çokdillilik
 Hafta 4İlk ve ikinci dil edinimi karşılaştırma: Benzerlikler ve farklılıklar
 Hafta 5İkinci dil öğrenme teorileri
 Hafta 6İkinci dil edinimini etkileyen faktörler
 Hafta 7İkinci dil edinimini etkileyen faktörler
 Hafta 8Çocuk, genç ve yetişkinlerde dil öğrenimini karşılaştırma
 Hafta 9Midterm Exam
 Hafta 10Interlanguage
 Hafta 11Dilde transfer
 Hafta 12Dil öğrenme sürecinde yapılan hatalar
 Hafta 13Yabancı dil sınıflarında geri dönüt verme
 Hafta 14 Dil öğreniminde sınıf ve doğal ortamların karşılaştırılması
 Hafta 15Dil öğrenimi ile ilgili bazı popüler fikirlere bakış
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Lightbown, Patsy, and Nina M. Spada. How Languages Are Learned. Oxford [england: Oxford University Press, 2013. Fourth Edition
 
İlave Kaynak
1Richards, J. C., Platt, J. T., & Platt, H. (1992). Longman dictionary of language teaching and applied linguistics. Essex, England: Longman.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 25.10.2021 60 dk. 50
Dönem sonu sınavı 16 17.01.2022 60 dk. 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Arasınav 2 8 16
Ödev 4 4 16
Dönem sonu sınavı 2 6 12
Toplam Çalışma Yükü100