Türkçe | English
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/batidilleri
Tel: +90 0462 3255593
EF
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ / İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ( I. ÖĞRETİM) - %100 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ELL2017Edebiyat Çalışmalarında Araştırtırma Tek.2+0+0AKTS:4
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Fehmi TURGUT
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı edebi eleştiride kullanılan farklı yöntem ve yaklaşımlarla öğrencilere edebiyat çalışmalarında farklı araştırma konularında bir bakış açısı kazandırmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : farklı yaklaşımların edebi metinleri okuma anlama ve analiz etmede nasıl kullanıldıklarını öğrenecekler
ÖK - 2 : edebi çalışmalarda araştırma sorusu oluştıurabilecekler
ÖK - 3 : aynı metnin farklı bakış açılarıyla farklı anlamlarının nasıl mümkün olduğunu öğrenecekler
ÖK - 4 : kavramları, edebi sanatları ve edebi bilgiyi edebi metinlere uygulayabilecekler
ÖK - 5 : edebi eleştiriye bir giriş yapacaklar
ÖK - 6 : edebi araştırma makalesi yazabilecekler
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu dersin amacı edebi eleştiride kullanılan farklı yöntem ve yaklaşımlarla öğrencilere edebiyat çalışmalarında farklı araştırma konularında bir bakış açısı kazandırmaktır. Öğrenciler farklı yöntem ve yaklaşımları değerlendirerek edebiçalışmalarda araştırma soru ve konusu oluşturma ve geliştirme becerisi doğrultusunda eğitim ve öğretim alacaklardır. Bu sayede edebi eserlere özgün yaklaşımlar geliştirebilecekler.
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Edebiyat Nedir? Araştırma Nedir?
 Hafta 2Edebi Okuma ve Edebiyatta Anlam Sorunu
 Hafta 3Edebi Eleştiri Nedir? Neden Edebi Eleştiri?
 Hafta 4Edebiyatın Tezleri
 Hafta 5Dile Dayalı Yaklaşımlar
 Hafta 6Diksiyon, Stil ve Sözdizimsel Sapmalar
 Hafta 7Retorik Unsurlar
 Hafta 8Ders Yok. Ara Sınav Haftası
 Hafta 9Retorik Unsurlar
 Hafta 10Okuyucu Odaklı Yaklaşım
 Hafta 11Metin Odaklı Yaklaşım
 Hafta 12Yazar Odaklı Yaklaşım
 Hafta 13Bağlamsal Yaklaşım
 Hafta 14Tematik Okuma
 Hafta 15Overview
 Hafta 16
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Klarer, Mario. 1999; An Introduction to Literary Studies, Routledge, New York
2Dobie, Ann B. 2012; Theory into Practice: Introduction to Litrerary Criticism (3rd Ed.), Wadsworth,. Boston
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Ödev 3, 5, 7, 50
Dönem sonu sınavı 9,11,13 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 2 7 14
Ödev 3 6 18
Proje 7 8 56
Toplam Çalışma Yükü116