|
ELL2017 | Edebiyat Çalışmalarında Araştırtırma Tek. | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Fehmi TURGUT | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı edebi eleştiride kullanılan farklı yöntem ve yaklaşımlarla öğrencilere edebiyat çalışmalarında farklı araştırma konularında bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | farklı yaklaşımların edebi metinleri okuma anlama ve analiz etmede nasıl kullanıldıklarını öğrenecekler
| | | ÖK - 2 : | edebi çalışmalarda araştırma sorusu oluştıurabilecekler
| | | ÖK - 3 : | aynı metnin farklı bakış açılarıyla farklı anlamlarının nasıl mümkün olduğunu öğrenecekler
| | | ÖK - 4 : | kavramları, edebi sanatları ve edebi bilgiyi edebi metinlere uygulayabilecekler | | | ÖK - 5 : | edebi eleştiriye bir giriş yapacaklar | | | ÖK - 6 : | edebi araştırma makalesi yazabilecekler | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin amacı edebi eleştiride kullanılan farklı yöntem ve yaklaşımlarla öğrencilere edebiyat çalışmalarında farklı araştırma konularında bir bakış açısı kazandırmaktır. Öğrenciler farklı yöntem ve yaklaşımları değerlendirerek edebiçalışmalarda araştırma soru ve konusu oluşturma ve geliştirme becerisi doğrultusunda eğitim ve öğretim alacaklardır. Bu sayede edebi eserlere özgün yaklaşımlar geliştirebilecekler. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Edebiyat Nedir? Araştırma Nedir? | | Hafta 2 | Edebi Okuma ve Edebiyatta Anlam Sorunu | | Hafta 3 | Edebi Eleştiri Nedir? Neden Edebi Eleştiri? | | Hafta 4 | Edebiyatın Tezleri | | Hafta 5 | Dile Dayalı Yaklaşımlar | | Hafta 6 | Diksiyon, Stil ve Sözdizimsel Sapmalar | | Hafta 7 | Retorik Unsurlar | | Hafta 8 | Ders Yok. Ara Sınav Haftası | | Hafta 9 | Retorik Unsurlar | | Hafta 10 | Okuyucu Odaklı Yaklaşım | | Hafta 11 | Metin Odaklı Yaklaşım | | Hafta 12 | Yazar Odaklı Yaklaşım | | Hafta 13 | Bağlamsal Yaklaşım | | Hafta 14 | Tematik Okuma | | Hafta 15 | Overview | | Hafta 16 | | | |
1 | Klarer, Mario. 1999; An Introduction to Literary Studies, Routledge, New York | | 2 | Dobie, Ann B. 2012; Theory into Practice: Introduction to Litrerary Criticism (3rd Ed.), Wadsworth,. Boston | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Ödev | 3, 5, 7, | | | 50 | Dönem sonu sınavı | 9,11,13 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Ödev | 3 | 6 | 18 | Proje | 7 | 8 | 56 | Toplam Çalışma Yükü | | | 116 |
|