|
ELL4007 | Dil Becerilerinin Öğretimi | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Raşide DAĞ AKBAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | The main goal is to be able to gain awareness of teaching and learning, to be open to all, to be critical of, to generate new choices, to identify and overcome a problem area in their teaching, and finally to make well-formed decisions. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | temel dil becerilerinin öğretilmesinde kullanılan çeşitli teknikler hakkında fikir sahibi olacaktır. | | | ÖK - 2 : | yabancı dil sınıflarında ortaya çıkabilecek sorunlarla başa çıkma yolları hakkında fikir sahibi olacaktır. | | | ÖK - 3 : | yabancı dil sınıflarında dramayı kullanmanın çeşitli yolları hakkında fikir sahibi olacaktır. | | | ÖK - 4 : | özerk öğrenme kapsamı ve yabancı dil sınıflarında öğrenen özerkliğinin geliştirilmesine yönelik bilgi sahibi olacaktır. | | | ÖK - 5 : | iyi bir yabancı dil öğretmeni ve öğrencisinin özellikleri hakkında fikir sahibi olacaktır. | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Adopting an exploratory approach to teaching, this course aims to make students aware of searching for the better or the best ways to liberate themselves from the pressure of having to follow certain techniques.The main goal is to be able to gain awareness of teaching and learning, to be open to all, to be critical of, to generate new choices, to identify and overcome a problem area in their teaching, and finally to make well-formed decisions. The students will be encouraged to get involved in processes through which they can make their own decisions, construct and reconstruct their own set of beliefs and practices in relation to language teaching. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yabancı dil öğretimi ve dil becerilerine genel bir giriş | | Hafta 2 | Yabancı dil öğretmenleri ve öğrencilerinin düşünce sistemleri üzerine | | Hafta 3 | Öğretim metodları üzerine | | Hafta 4 | Bireysel farklılıklar ve sınıfta dilin kullanımı | | Hafta 5 | Sınıf içinde iletişim | | Hafta 6 | Hatalar ve Dönüt verme | | Hafta 7 | Sınıf içi problem davranışları ve başa çıkma yolları | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Okuma ve dinleme becerilerinin öğretilmesi | | Hafta 10 | Film, tv programları ve videolar gibi çoklumedya ortamlarının dinleme becerisinde kullanılması | | Hafta 11 | Dinleme becerisining öğretilmesi ve dinleme öncesi aktiviteleri, tarama vb. tekniklerin öğretilmesi | | Hafta 12 | Konuşma ve yazma becerilerinin öğretilmesi | | Hafta 13 | Konuşma ve yazma becerilerinin öğretilmesi | | Hafta 14 | Classroom speaking activities | | Hafta 15 | Final | | Hafta 16 | | | |
1 | Bowen, T and Marks, J. (1994). Inside teaching. Oxford: Heinemann | | 2 | Doff, A. (1998). Teach English: A training course for teachers. Cambridge: CUP | | 3 | Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and Theory. Cambridge: CUP | | 4 | Brown, H.D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. London: Longman. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 28/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 18/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 13 | 39 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 3 | 1 | 3 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 3 | 9 | Proje | 3 | 3 | 9 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 13 | 39 | Dönem sonu sınavı | 3 | 13 | 39 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 183 |
|