|
ELL1001 | Akademik Yazmaya Giriş | 4+0+0 | AKTS:7 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Zeynep ÖZTÜRK DUMAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Özellikle yazım sürecinde dili ve kaynakları akademik olarak nasıl kullanılacağını, bakış açılarını nasıl ortaya koymaları gerektiğini ve akademik bir dil kullanarak metinlerini nasıl oluşturacaklarını göstermeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | akademik amaçlı İngilizce yazım sürecine dair kuralları tanıyacak | 6,7,17 | 1,3,6 | ÖK - 2 : | akademik ve bireysel İngilizce yazım tarzlarını ayırt edebilecek | 6,7,17 | 1,3,6 | ÖK - 3 : | farklı amaçlarla İngilizce makale oluşturabilecek
| 6,7,17 | 1,3,6 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders hazırlık öğrenimi boyunca paragraf ve makale yapısını içselleştiren 1. sınıf öğrencileri için tasarlanmıştır. Öğrencilere akademik yazmanın ana elementlerini öğretmeyi ve akademik yazmaya dair süreçlerle ilgili bilinçlendirmeyi amaçlamaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Araştırılmış makalenin geliştirilmesi | | Hafta 2 | Karşılaştırma ve zıtlık makaleleri | | Hafta 3 | Çevre: Duruşu ifade etme | | Hafta 4 | Bilim: Bakış açısı | | Hafta 5 | Dil: Özetleme ve başka kelimelerle ifade etme | | Hafta 6 | Oluşum: Sıra ve süreci tanımlama | | Hafta 7 | Sağlık: Neden ve sonuç | | Hafta 8 | Konum: Tartışma | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Bilgi birikimi: Bilgiyi anlama ve sunma - Düzen: Bakış açısısı ve duruş | | Hafta 11 | Motivasyon: Tanım ve açıklama - Doğa: Açıklama | | Hafta 12 | Güç: Raporlama ve özetleme - Büyüme: Akademik kaynakları kullanma | | Hafta 13 | Ağlar: Bağlamsallaştırma - Yenilik: Referans Verme | | Hafta 14 | Tüketim: Karşılaştırma ve Zıtlık - Suç: Tartışma ve kanıt | | Hafta 15 | Enerji: Sorun ve çözüm - İlerleme: Neden ve sonuç | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Dummett, P. & Hird, J. (2019). Oxford EAP: A Course in English for Academic Purposes, B1, Oxford: Oxford University Press | | 2 | de Chazal, E. & Rogers, L. (2022). Oxford EAP: A Course in English for Academic Purposes, B1+, Oxford: Oxford University Press | | |
1 | Bailey, S. (2011). Academic Writing: A Handbook for International Students. London: Routledge | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 25.11.2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15.01.2024 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 10 | 7 | 70 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Ödev | 1 | 8 | 8 | Proje | 12 | 1 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 6 | 72 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 235.5 |
|