|
ELL3071 | 19.yy İngiliz Romanı | 4+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Nazan YILDIZ ÇİÇEKÇİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders Viktorya Dönemi romanını öğrencilere ilgili toplumsal, tarihsel ve edebi gelişim süreci içinde sunarak dönem ve roman türünün bu dönem ve genel olarak İngiliz Romanı içindeki yerini ve önemini kavramalarını sağlamayı hedeflemektedir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Viktorya Döneminin önemli sosyal, tarihi ve edebi gelişmelerine hakim olmak | | | ÖK - 2 : | Viktorya Dönemi romanının temel özelliklerini bilmek | | | ÖK - 3 : | Önde gelen Viktorya Dönemi roman yazarlarına hakim olmak | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders Viktorya dönemi romanını ilgili toplumsal, tarihsel ve edebi gelişmeler çerçevesinde ele almaktadır. Bu bağlamda Endüstri Devrimi, sınıf kavramı ve toplumda kadının yeri gibi dönemdeki önemli noktalar ve gelişmeler çerçevesinde dönemin en önde gelen roman yazarları ve eserleri incelenecektir. Ders boyunca incelenecek yazarlar ve romanları şu şekildedir: Charles Dickens ve Oliver Twist,Jane Austen ve Emma, Charlotte Bronte ve Jane Eyre, Thomas Hardy ve Jude the Obscure. George Eliot'ta kadının toplumdaki yerine olan farklı bakış açısıyla ele alınacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İngiliz Romanının Başlangıcı.
Cervantes, Don Quixote. | | Hafta 2 | Daniel Defoe.
Moll Flanders. | | Hafta 3 | Henry Fielding.
Tom Jones, giriş bölümleri. | | Hafta 4 | Daniel Defoe (1660-1731)
Robinson Cruose. | | Hafta 5 | Samuel Richardson.
Pamela. | | Hafta 6 | 18. Yüzyılda Roman.
Samuel Richordson (1689-1761)
Henry Fielding (1707-1754) | | Hafta 7 | Jane Austen (1775-1817)
İkna. | | Hafta 8 | Bronte Kardeşler.
Charlotte Bronte (1816-1855), Emily Bronte (1818-1848). | | Hafta 9 | ara sınav.
| | Hafta 10 | Viktorya Dönemi Romanı. | | Hafta 11 | Charles Dickens (1812-1870)
Zor Zamanlar. | | Hafta 12 | Thomas Hardy
Mayor of Casterbridge. | | Hafta 13 | George Elliot(1819-1880).
Kıyıdaki Değirmen. | | Hafta 14 | İlave Okumalar İçin İngiliz Romanından İlave Metinler. | | Hafta 15 | İlave Okumalar İçin İngiliz Romanından İlave Metinler. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Urgan, Mine. İngiliz Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2003. Print. | | 2 | Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding. London: Pimlico, 2000. Print. | | 3 | Gilbert, Sandra., and Susan Gubar. The Madwoman in the Attic: The Woman Writer and the Nineteenth Century Literary Imagination. New Haven: Yale University Press, 1984. Print | | |
1 | The Victorian Novel. Edited by Harold Bloom. New York: Chelsea House, 2004. Print. | | 2 | Dennis, Barbara. The Victorian Novel. Cambridge: Cambridge UP, 2000. Print. | | 3 | A Companion to the Victorian Novel. Edited by Patrick Brantlinger and William B. Thesing. Oxford: Blackwell, 2002. Print. | | 4 | A Concise Companion to the Victorian Novel Edited by Francis OGorman. Oxford: Blackwell, 2005. Print. | | 5 | Gilmour, Robin. The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature 1830-1890. New York: Routledge, 2013. Print. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/11/2012 | 1 | 30 | Sunum | 14 | 27/11/2012 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2013 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 10 | 4 | 40 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 10 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 4 | 40 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 159 |
|