Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
BEŞİKDÜZÜ MESLEK YÜKSEKOKULU / PAZARLAMA VE REKLAMCILIK / PAZARLAMA
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

BPAZ2009 PAZARLAMA İLETİŞİM TEKNİKLERİ 3+1+0 ECTS:4
Yıl / Yarıyıl2. Yıl / Güz Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliSeçmeli
BolumuPazarlama Ve Reklamcılık Bölümü
Ön KoşulYok
Öğretim SistemiYüz yüze
Dersin suresi14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim Üyesi
Diğer Öğretim Üyesi / ÜyeleriÖĞR. GÖR. Filiz KÖYEL,
Öğretim Dili Türkçe
StajYok
 
Dersin Amacı
Temel pazarlama iletişimi kavramının ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramını yerleştirmek
 

Öğrenme Çıktıları

BPÇK

ÖY

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :

ÖÇ - 1 :

pazarlamada iletişimle ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler

1,2,3,4,5,6,7,8

1

ÖÇ - 2 :

pazarlamada iletişimin gelişim sürecini açıklayabilecekler

1,2,3,4,5,6,7,8

1

ÖÇ - 3 :

pazarlama iletişimi sürecindeki sorunların kaynaklarını gösterebilecekler

1,2,3,4,5,6,7,8

1

ÖÇ - 4 :

pazarlamada kullanılan iletişim teknikleri arasındaki ilişkiyi gösterebilecekler

1,2,3,4,5,6,7,8

1

BPÇK : Bölüm program çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı

 

Dersin İçeriği

Pazarlama iletişimi araçlarının neler olduğu, onların üstün ve zayıf yanları, kullanımlarını ve pazarlama iletişimi etkinliklerinin planlanmasındaki yerlerini açıklar.Pazarlamanın, ürün/hizmet ve müşteri arasındaki ilişkisinin marka, marka konumları, algılanan imajlar ve kurum/marka kimliği açısından değerlendirildiği bir derstir.

 

Haftalık Detaylı Ders İçeriği

 Hafta

Detaylı İçerik

Önerilen Kaynak

 Hafta 1

İletişim Süreci ve Öğeleri,Ağızdan Ağıza İletişim,Pazarlama İletişiminin Özellikleri

 Hafta 2

Pazarlama İletişimi Elemanları,Bütünleşik Pazarlama İletişimine Geçiş Süreci

 Hafta 3

Bütünleşik Pazarlama İletişimi Tanımı ve Kapsamı,Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Gelişme Nedenleri,Yararları,Önündeki Engeller

 Hafta 4

Bütünleşik Pazarlama İletişimi Araçları,Tutundurma

 Hafta 5

Reklam,tanımı ve türleri,Reklam Yönetimi,Mesaj Stratejisi,Medya Stratejisi,Reklam veren ve Reklam Ajansı Stratejisi

 Hafta 6

Kişisel Satış ve İletişim,Satış Görüşmesinin Aşamaları,Satış Elemanının Özellikleri

 Hafta 7

Satış Gücü Yönetimi

 Hafta 8

Halkla İlişkiler Tanımı ve Kapsamı,Halkla İlişkiler Süreci,Halkla İlişkiler Türleri,Araçları

 Hafta 9

Arasınav

 Hafta 10

Ürün ve Ambalaj,Ürün ve İletişim Boyutu,Ambalaj ve Önemi

 Hafta 11

Dağıtım ve Pazarlama İletişimi ,Mağaza İmajı

 Hafta 12

Dağıtım ve Pazarlama İletişimi ,Mağaza İmajı II

 Hafta 13

Fiyatın İletişim Boyutu,Fiyat-Kalite İlişkisi,Sembolik ve Psikolojik Fiyatlar

 Hafta 14

Marka Yönetimi,Marka Değeri,Marka İmajı,Marka Yerleştirme

 Hafta 15

Marka Yönetimi,Marka Değeri,Marka İmajı,Marka Yerleştirme

 Hafta 16

Dönem sonu sınavı

 

Ders Kitabı / Malzemesi

1Odabaşı Yavuz ve Oyman Mine,2002; Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat , İstanbul

 

İlave Kaynak

 

Ölçme Yöntemi

Yöntem

Hafta

Tarih

Süre (Saat)

Katkı (%)

Arasınav

9

14/11/2016

1

50

Dönem sonu sınavı

16

13/01/2017

1

50

 

Öğrenci İş Yükü

İşlem adı

Haftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı

Yüz yüze eğitim

2

14

28

Sınıf dışı çalışma

1

14

14

Laboratuar çalışması

0

0

0

Arasınav için hazırlık

2

8

16

Arasınav

1

1

1

Uygulama

0

0

0

Klinik Uygulama

0

0

0

Ödev

0

0

0

Proje

0

0

0

Kısa sınav

0

0

0

Dönem sonu sınavı için hazırlık

4

14

56

Dönem sonu sınavı

1

1

1

Diğer 1

0

0

0

Diğer 2

0

0

0

Toplam iş yükü

116