Türkçe|English  
  KTU Course Catalogue  
Arama Yapmak İstediğiniz Anahtar Kelimeyi Giriniz :       
BEŞİKDÜZÜ MESLEK YÜKSEKOKULU / PAZARLAMA VE REKLAMCILIK / PAZARLAMA
  Genel Bilgiler
  Yönetim
  Amaç ve Öğrenme Çıktıları
  Akademik Personel
  Ders Programı
     1. Yıl
     2. Yıl
   Öğrenme Çıktıları Matrisi
 
  Doktora Programları
  Yüksek Lisans Programları
  Lisans Programları
  Meslek Yüksek Okulları
 
  Geri
  Ana Sayfa
  KTÜ Ana Sayfa

BPAZ2013 MARKA YÖNETİMİ 2+0+0 ECTS:4
Yıl / Yarıyıl2. Yıl / Güz Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BolumuPazarlama Ve Reklamcılık Bölümü
Ön KoşulYok
Öğretim SistemiYüz yüze
Dersin suresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim Üyesi
Diğer Öğretim Üyesi / ÜyeleriÖĞR. GÖR. Aytaç Burak DERELİ,
Öğretim Dili Türkçe
StajYok
 
Dersin Amacı
Öğrencinin, işletme amaç ve stratejilerine göre, markanın tanınması ve duyurulmasını sağlayabilmesini, marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırabilmesini, marka stratejilerini takip edebilmesini ve buna uygun davranabilmesini, rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırabilmesini sağlamaktır.
 

Öğrenme Çıktıları

BPÇK

ÖY

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :

ÖÇ - 1 :

Bütünleşik pazarlama iletişimi ile markayı tanıtmak

1,3,4,5,7,8

1

ÖÇ - 2 :

Marka imajını güçlendirmek ve rakipleri tanımak yeterlikleri kazandırılacaktır.

1,3,4,5,7,8

1

BPÇK : Bölüm program çıktılarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Öğrenme Çıktısı

 

Dersin İçeriği

Markanın tanınması ve duyurulması, marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırabilmek, marka stratejilerini takip edebilmesi ve buna uygun davranabilmek, rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırabilmek.

 

Haftalık Detaylı Ders İçeriği

 Hafta

Detaylı İçerik

Önerilen Kaynak

 Hafta 1

Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak

 Hafta 2

Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak

 Hafta 3

Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak

 Hafta 4

Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak

 Hafta 5

Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak

 Hafta 6

Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak

 Hafta 7

Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak

 Hafta 8

Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak

 Hafta 9

Ara sınav

 Hafta 10

Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak

 Hafta 11

Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak

 Hafta 12

Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak

 Hafta 13

Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak

 Hafta 14

Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak

 Hafta 15

Konu tekrarı

 Hafta 16

Dönem sonu sınavı

 

Ders Kitabı / Malzemesi

1Karpat, I. 2004; Marka Yönetimi, İletişim Yayınları, İstanbul

 

İlave Kaynak

 

Ölçme Yöntemi

Yöntem

Hafta

Tarih

Süre (Saat)

Katkı (%)

Arasınav

9

15/11/2016

1

50

Dönem sonu sınavı

16

09/01/2017

1

50

 

Öğrenci İş Yükü

İşlem adı

Haftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı

Yüz yüze eğitim

2

14

28

Sınıf dışı çalışma

3

12

36

Laboratuar çalışması

0

0

0

Arasınav için hazırlık

3

8

24

Arasınav

1

1

1

Uygulama

0

0

0

Klinik Uygulama

0

0

0

Ödev

0

0

0

Proje

0

0

0

Kısa sınav

0

0

0

Dönem sonu sınavı için hazırlık

3

12

36

Dönem sonu sınavı

1

1

1

Diğer 1

0

0

0

Diğer 2

0

0

0

Toplam iş yükü

126