|
AITB290 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - II | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Türkiye Cumhuriyeti?ni doğuran sebepleri, kuruluş ve gelişim sürecini objektif bilimsel metotlarla öğrenciye sunarak, Türkiye Cumhuriyeti?nin üzerine bina edildiği Atatürk İlke ve İnkılâplarını öğrenciye tanıtmak ve kavratmak hedeflenecektir. Türkiye Cumhuriyeti?nin temel niteliklerini objektif ölçülerde kavramış bir Türk gençliğinin yetişmesi dersin temel hedefidir. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
1- Düzenli Ordunun Kurulması ve Anadolu?da Kurtuluş Savaşı Süreci 2- Türkiye Cumhuriyeti?nin Kuruluşu (1922-1923) 3- İnkılâplar Süreci: Türkiye Cumhuriyeti?nin Temelleri (1923-1938) 4- 1923?ten Günümüze Türk Dış Politikası5- Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Lâiklik, Devletçilik, İnkılâpçılık) 6- Atatürk?ün Dayandığı Bütünleyici İlkeler (Ulusal Egemenlik, Ulusal Bağımsızlık, Ulusal Birlik, Beraberlik ve Ülke Bütünlüğü, Yurtta Barış, Dünyada Barış, Bilimsellik ve Akılcılık, Çağdaşçılık, Batılılaşma, İnsan ve İnsanlık Sevgisi) 7- Türk İnkılâbının Ulusal ve Evrensel Değeri |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|